1.077 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvor vigtig er en køler-fane? Hvor vigtig er en køler-fane?

Hey.. Jeg undrer mig lidt over at min fane aldrig rigtig kører. Det er sjældent jeg kører lange turer og har ikke rigtig lagt mærke til problemet før for nylig.
Den kan evt. være defekt og dertil er så mit spørgsmål. Hvor høj prioritet har sådan en fane?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor vigtig er en køler-fane?
  • #1   3. jul 2014 Hvis maskinen bliver for varm og den ikke starter så kan motoren jo tage skade, ligesom i bil

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #2   3. jul 2014 Forholdsvis vigtig, da den hjælper med at afkøle når fartvinden ikke er nok.
    Prøv at giv den direkte 12V, og se om den snurer. Ellers, er det nok din føler.
    Kan også være dårlig forbindelse/ir på ledninger.

• #3   3. jul 2014 Den kan være vigtig! Men hvis du ikke bliver fanget i kø eller kører meget langsomt over længere tid, så starter den ikke. Ved normal kørsel bruges den ikke. Jeg har kun oplevet at min blæser startede på en længere grusvej gennem en skov hvor der blev kørt langsomt og det var rimeligt varmt.

• #4   3. jul 2014 OKay, så bare fordi jeg ikke har set den køre endnu (har haft maskinen siden september 2013), så kan det godt være at den i virkeligheden virker. Kan man evt bruge en batterilader til at levere 12V eller hvordan får jeg ellers fat i 12V?
    smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #5   3. jul 2014 Du har 12V på dit eget batteri på cyklen.

• #6   3. jul 2014 Lad den lige stå og blive godt varm. Vandtemperaturen på min egen skal op på ca. 110 grader før blæseren starter.
    Så lad den blive varm og se om den starter.

• #7   3. jul 2014 selvfølgelig og så sætte den direkte til ?? Det prøver jeg en af de kommende dage. Tak!

• #8   4. jul 2014 Det er meget nemmere bare at kortslutte på termostaten, så skal blæseren meget gerne starte

• #9   4. jul 2014 Man skal også huske på, at lige så vel som cyklen er bygget til at køre her i Danmark, så er den altså også bygget til at køre i lande, hvor temperaturen sniger sig op på 40-50 grader, og så er den lige pludselig ganske nødvendig smiley

Kommentér på:
Hvor vigtig er en køler-fane?

Annonce