{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.824 visninger | Oprettet:

Nicolai L
Nicolai L
Tilmeldt:
11. jun 2019
Følger: 14 Emner: 1 Svar: 6

Hvor vigtig er en Yamaha red key {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en FZ6 fra 2010. Det er min første cykel jeg køber og jeg er vildt glad for den. Efter prøvekørsel osv. finder jeg ud af at der kun følger 1 sort nøgle med. manden jeg køber cyklen af har kun brugt den ene nøgle i de 5 år han har haft den.

jeg tænker at det ikke var noget problem da jeg jo bare kunne få kodet en ny.

Men her kommer mit dilemma. Hvis jeg ringer til Yamaha, fortæller de at det kun er hvis jeg har den røde nøgle at de kan lave en ekstra nøgle. så der skal helt nye låse ECU osv. til omkring 8000 kr. fortæller de.

jeg har de sidste par dage læst en hel del om dette og fundet ud af at det godt kan lade sig gøre at lave en ekstra nøgle uden at man har den røde nøgle.

jeg søger en som kan hjælpe mig med det eller måske et helt tredje forslag. Der er ikke meget kører glæde når jeg skal gå og bekymre mig om min nøgle nu bliver væk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor vigtig er en Yamaha red key
  • #1   11. jun 2019 Stod i samme problematik med min r6 05 og jeg nåede heldigvis at få solgte mc'en inden jeg fik lavet en ekstra nøgle..
    Jeg har set nogle videoer på nettet hvor man kan sende sin sorte og eneste nøgle derned hvor de så laver en kopi der er kodet til ens mc og så sender begge to tilbage.
    Jeg turde bare ikke benytte mig af det da de skulle sendes til polen og hvis nøglen bliver væk har man ingen nøgle til sin mc.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   11. jun 2019 Med den røde nøgle, koster det småpenge at få lavet en ny.

    Prisen uden, kender du allerede.

    Så hvis nu du skruer bissen på over for sælger, og får ham til at finde den, er det bedst. Han har den naturligvis liggende et sted...


  • Nicolai L
    Nicolai L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 6
    #3   11. jun 2019 sajmon
    det er ikke en mulighed desværre. manden har ikke nøglen


  • #4   11. jun 2019 Du kan prøve at ringe rundt til nogen der laver autonøgler og høre, om de kan hjælpe.

  • Nicolai L
    Nicolai L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 6
    #5   11. jun 2019 jeg har læst at det skulle være muligt at klone nøglen. men det kan godt være at jeg må ringe rundt

  • #6   11. jun 2019 Lige af nysgerrighed, hvad er det der gør din nøgle der så speciel ?
    Jeg har fået lavet kopi af mc nøgle flere gange, sidst til min Rd 350, der fulgte også kun en med da jeg købte den, og jeg gav 50 kr. for en kopi i en nøgle biks.


  • Nicolai L
    Nicolai L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 6
    #7   11. jun 2019 det er fordi min MC har elektronisk startspærre. så nøglen skal kodes til cyklen inden den virker

  • #8   11. jun 2019 Nåå tak, derfor smiley

  • Nicolai L
    Nicolai L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 6
    #10   11. jun 2019 tak Christian

  • #11   11. jun 2019 Du kan også pille senderen ud af nøglehuset og klæbe på indersiden af skjoldet. Så kan du købe allle de nøgler du vil.

  • #12   11. jun 2019 Har lige købt min r6 fra 05. Der fik tidligere ejer lavet en kopi nøgle af den sorte..Uden at have den røde. Var godt nok dyrt sagde han. Men havde lovet mig 2 nøgler inden salg smiley

  • Nicolai L
    Nicolai L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 6
    #13   11. jun 2019 det lyder virkelig godt Tommy. kunne du hjælpe mig med at finde ud af hvor det var henne? det ville være en stor hjælp

  • #14   12. jun 2019 Det var bare hos sådan en nøgle mand. Ved ikke hvor. Et sted på Fyn omkring Aarup smiley

  • Arne H
    Arne H Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #15   12. jun 2019 Har selv fået lavet nøgler v nic - tec i det her tilfælde i Nr.Sund
    Også med startspærre og de virker upåklageligt, prisen husker jeg det dsv ikke men mener det var rimelig dyr


  • #16   12. jun 2019 Fik lavet en ekstra nøgle til min Honda Cbr600f4i med startspærre (hiss) hos ham her mrspecialservice.dk. Han klonede den nøgle jeg kom med mens jeg var der og tjekkede at den virkede før jeg kørte. Pris 700,-. Ulempen er at han skal bruge både nøgle og mc på stedet. Han kører også ud med servicevogn så det er måske værd at give ham et kald. Held og lykke.

  • Nicolai L
    Nicolai L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 6
    #17   12. jun 2019 Tak Arne og Ole. Jeg vil prøve at tage kontakt til begge i morgen

Kommentér på:
Hvor vigtig er en Yamaha red key

Annonce