2.250 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Nødvendigt at skifte bremsevæske Nødvendigt at skifte bremsevæske

Hej

Jeg vil forsøge at skifte bremseklodserne på min SV650 i dag, da jeg ikke synes den tager så godt fat (og egentlig ikke har gjort det siden jeg købte den i foråret).

1) Derfor tænker jeg på, om det er nødvendigt at skifte bremsevæsken ved samme lejlighed, eller om det er fint nok, så længe der bare er nok på smiley

2) På både koblings- og bremsegrebet sidder der et lille hjul, som kan drejes fra 1-6. Hvad indstiller man helt præcist her?

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nødvendigt at skifte bremsevæske
  • #1   4. jul 2014 br.væske skal skiftes hver 2. år , men der kan jo være luft i systemet.
    du stiller hvor lang afstand mellem greb og styr du vil have på hjulet 1-6.

• #2   4. jul 2014 Det er kondens, uv-stråler og høj varme der nedbryder bremsevæsken og ja skift min hvert andet år ligesom kølevæske.

Det er også en meget god idé at skifte til armerede slanger

• #3   4. jul 2014 Vil du ha mere "bid" skal du montere sinter klodser, ulempen er så at de "spiser" lidt mere af skiverne!

• #5   4. jul 2014 Det giver vel bare i bund og grund en bedre bremse "oplevelse"

• #6   4. jul 2014 og så holder de også længere smiley

• #7   4. jul 2014 DL> At når man trækker i grebet, så BREMSER den smiley

Slager af gummi/plast udvider sig med tiden, og så bliver bremsen 'svampet'.

• #8   4. jul 2014 Alm. bremseslanger udvider sig, når der kommer tryk på, og så har du mere volume at skulle fylde ud.
    Armerede slanger udvider sig ikke, og så tager slangen ikke effekten af det tryk din bremsemaster laver smiley

• #9   4. jul 2014 Tror den er forstået...

Men hvad så når man skal udlufte, og har to skiver foran? Udlufter man bare først den ene kaliber, og dernæst den anden, eller skal det foregå "samtidig"?!

• #10   4. jul 2014 Jeg plejer at starte på den der er længst væk fra bremse-marsteren/håndtaget. Hvis der er lige langt, er det et fedt. smiley

• #11   4. jul 2014 Okey, tak. Og er her nogen, som har erfaring med at pille stemplerne ud af kalibrene, og rense dem nu man er i gang? Jeg synes godt nok de ser noget snavsede ud!

Tænker, at hvis man pumper med bremsegrebet, så kan man måske få stemplerne ud i den ene side, men så ryger trykket jo, og så kanman ikke få de andre stempler ud... :S

• #12   4. jul 2014 Du tager bare slangen af kaliberen, og blæser derned i med en kompressor.. Så popper de ud.. smiley
    Men vær lige opmærksom på, at dine pakninger har det godt.. Ellers så skift dem! De koster ikke mange basseøre, og så ved du det er iorden. smiley

Når du samler igen, så smør stemplerne ind i et tyndt lag bremsevæske, og gør det samme med pakningerne.. Så smutter de let på plads. smiley

• #13   4. jul 2014 Så havde det jo været rigtig rart, hvis jeg havde en kompressor smiley

• #15   4. jul 2014 Ja, Henrik smiley Jeg tænker bare, at hvis jeg får presset det ene sæt ud med væsken, så ryger trykket i systemet jo - og uden nødvendigvis, at stemplerne i den anden kaliber er kommet ud. Så står man måske dér og ser dum ud, fordi man ikke lige har en kompressor :S

• #18   4. jul 2014 Pres dem ud med væske, det er meget lettere at kontrollere end luft

Kommentér på:
Nødvendigt at skifte bremsevæske

Annonce