Det svære spørgsmål omkring dyser ;) Det svære spørgsmål omkring dyser ;)
Nå folkens..
Nu kommer jeg med en af de tråde man egentlig ikke kan svare på, men så alligevel lidt.. en af de tråde man bare hader, og tænker "Så send dog lortet ned til en der har forstand på det i stedet"
Meeeen, learning by doing, så jeg skal til at dyse om, da jeg er træt af den kører af helvedes til..
Den lille XS400 er hjemme igen.. der er ikke blevet lavet noget ved den, men allerede dengang jeg havde den første gang, skulle den dyses om, da der er racerpotte på, og den ikke kørte særlig godt..
Nu når det alligevel skal gøres, har jeg så hjemkøbt to åbne filtre til den også, for at få lidt lyd ud af lortet..
Men.. hvis jeg nu indstiller den til de org indstillinger på alle skruerne, er det så nok at dyse den op og synkronisere den igen ? eller skal alt efterjusteres ?
Og hvad dyse ville i mene jeg skal op i ? der sidder en #130 i nu (lidt voldsomt tænker jeg, men sådan er det åbenbart)
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 49 Svar: 506
Er min lille erfaring
Men burde selvfølgelig være muligt at ramme nogenlunde selv.
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
Vidste sgu ikke sådan en instrument fandtes.. jo nu når jeg tænker mig lidt om, men det var ikke lige noget der faldt mig ind
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Jeg har sparet mange penge ved at købe sådan et
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.669
jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
http://www.xs400.com/tech.php
http://www.motorcyclecarbs.com/Motorcycle_Carburetor_Jetting__W7C240.cfm
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
For det er helt sikkert en ting jeg skal ha købt det der!!! Dén og min Carbtune, så er man godt på vej
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
http://www.motorcyclecarbs.com/Motorcycle_Carburetor_Jetting__W7C240.cfm
Rimelig nyttig den her.. giver et godt indblik i hvad man skal rode med kan man sige
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.131
...hvilken karb-type taler de om? - alm. eller CV? Sidstnævnte har den egenskab, at større gennemtræk i karb'en øger suget på hoveddysen, som derfor skal være mindre, i mange tilfælde. Så det er muligvis baseret på deres erfaringer, men alligevel ikke langt fra gætteværk uden kendskab til karb'en, i det mindste.
Hvilken karb-type har du?
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.131
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
Men jeg kunne jo lave noget med en gevind stump og en bolt bagefter for at lukke hullet og så lade det sidde permanent
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Det svære spørgsmål omkring dyser ;)