Hvilke bremseklodser. Hvilke bremseklodser.
Hej folkens.
Tiden hvor mine bremser skal have den store tur er kommet. Jeg har fundet nogle billige skiver på Ebay, i rustfrit stål, som jeg regner med at købe.
Ja ja jaa, det er min sikkerhed det handler om og det er et dumt sted at spare og jeg burde ikke gå på kompromis med bremser og djævlen kommer og æder mig hvis jeg ikke køber Brembo til 5 klik.. Men men men, medmindre der er en der faktisk HAR prøvet billige Ebay bremser og kan sige at de ikke virker, skal det prøves.
Her er lige et link til sættet ( http://www.ebay.com/itm/321337470389?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT )
Jeg ved dog ikke hvilke bremseklodser jeg skal bruge til sådan et sæt skiver. Jeg har læst lidt og som jeg forstår det er der 3 muligheder.
Keramiske klodser, Sintered kodser og Kevlar/organiske klodser.
Jeg kan dog ikke lige finde ud af hvad forskellen er på de 3. I det jeg kan finde bliver de alle 3 rost og virker ikke til at have en "bagside af medaljen"
Hvilke klodser skal jeg lede efter og hvorfor ?
Håber i kan hjælpe mig
Vh
Nikolaj
sep 2013
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 388
Mht. De forskellige bremseklodser kan du evt. læse lidt her. - jeg har IKKE selv prøvet nogle af dem, så kan ikke give min egen vurdering. (Tænker selv over hvad jeg skal vælge
Se her
http://www.ebay.com/gds/Which-Brake-Pads-to-Choose-Organic-Sintered-or-Ceramic-/10000000020322378/g.html
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 9
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.008
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 101 Svar: 716
Når du siger de bremser bedre er det så forbi de bider mere dat og der ikke skal bruges så mange kræfter eller er der mere følingen der er god ?
Hælder lidt til keramiske efter at have læst det som Ronni har lagt op. Men det er jo svært når de bare roser alle 3 slags
Jakob.
Du får helt sikkert en update når jeg ved mere
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
Ja blir de nuppet i tolden ryger de op i ca 1900 kr, bare til info. Men det er vel stadig en fin fin pris.
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 101 Svar: 716
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
Kommer også fra england og ikke kina. Der kostede to front skiver ca 2200kr.
Indtil videre har jeg været glad for dem.
Mht til klodser dog, så har jeg været hele møllen igennem fra sinter til organisk.
Jeg endte med at vælge TRW/Lucas Organiske klodser, da jeg syntes de har en meget blidere og mere progressiv karakteristik end sinter og ceramiske, som bider meget mere aggressivt.
Dette kan være godt på banen måske, men til hverdag i byen og på de snoede veje kan jeg personligt bedre lide den lidt mere blide karakteristik som Organisk giver. Klemmer man til på bremsen syntes jeg også de bremser ligeså godt som sinter/ceramisk, men det første bid når man aktivere bremsen er ikke lige så kraftigt hvilket jeg syntes gør dem nemmere at dosere.
De kan dog have mere tilbøjelighed til at overophede, så er man en meget aggressiv pilot, med mange banedage ville jeg nok gå efter sinter også, men som der bliver sagt river de skiverne op på no-time i forhold til Organisk.
sep 2013
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 388
Jeg hælder indtil videre mest til keramiske, grundet nedenstående "fordele"
(Kører cruiser!)
Er nedenstående korrekt forstået:
- God ved kolde opbremsninger (når der ikke køres sving eller bremses konstant)
- Kan bremses forholdsvis varme uden at smadre skiven.
- Bremsestøv er nærmest ikke eksisterende. (Mindre pudsearbejde = stor fordel)
- Fornuftig progresiv bremsekarakteristik (dosering).
- Lavt lydniveau (lavt slid på bremseskive)
- lang levetid (billigere i længden)
Det lyder jo alt sammen meget godt - er der nogle der har erfaringer med om det er rigtigt, samt evt. hvilket mærke der laver de bedste klodser, for der er måske lige så stor forskel på to keramiske klodser som på keramiske vs. "almindelige", alt efter producent (legering, tolerancer osv.)
Hvilke bremseklodser.