Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 gas test på cbr 600 f2
  • #1   17. jul 2014 ... den skal ha så den ruller jævnt , start med at sætte alle skruerne ens og juster ud til den brummer lystigt og jævnt på alle 4

tallene betyder mindre , og kan ligesåvel skyldes et lukket luftfilter eller slidte nåle eller utætte indsugningsgummier , defekte tændrørsledninger eller ventilerne der ikke lukker tæt , akslerne i kaburatorerne kan også trække falsk luft ...
    mulighederne er mange

2,5 - 4,5%co burde den stå

• #2   17. jul 2014 vær obs på andre tal - Lambda feks. bør du kigge nærmere på og skid hul i co% - lambda 1,000 +/- 0,xx er optimalt

for megen eller lidt benzin så stiger og falder lambdaen voldsomt , samt tallet for uforbrændt benzin bør også være så lavt som muligt dog uden at ødelægge lambdaværdien

• #3   17. jul 2014 AAHhhhhh Urban.. Du skal da vist have, et grundkursus i gas analyse.

Lambda tallet er afhængig af to ting Load / Rpm

Understående taler skal divergeres med 14.415 for at få de korrekte lambdatal

profilbillede
  • #4   17. jul 2014 Har justeret den så lamda tallet ligger på 1.0, men CO'en ligger på 8-9?:)

• #5   17. jul 2014 Cyklen kan intet hvis du er i et højt gear ved lav fart og bare giver guld gas. Så dør den!
    Den har også et død punkt mellem 6-7000 omdr. Når Man fx accelerere fra 0-100
    Oser også sort hvis du giver gas . Altså uforbrændt benzin:)

• #6   17. jul 2014 Hvad ligger din HC på ?

Det hele er jo et støre sammen spild mellem de 4 gasser

profilbillede
  • #7   17. jul 2014 Det eneste du har justeret på er tomgangssystemet.

Har du tjekket membraner, nåle, nålestyr mm ?

• #8   17. jul 2014 Nej, har tænkt mig at skille kaburatorene ad og rense dem, og lige tjekke op smiley og lige tjekke hvilken dyse der sidder i. For den har altid gjort det smiley

• #9   17. jul 2014 Racing for fun ... nu skulle det ikke blive mere teknisk end nødvendigt da mandens 4gas måler viser nogle tal uden du behøver stå og omregne osv.

så nej tak behøver ikke umiddelbart et kursus

• #10   17. jul 2014 Urban, nu er jeg godt klar over, du kender det grundlæggende i det. Men din fremgangs måde, er stadig kun for tomgangssystemet. Jeg havde luret fra starten, der var flere problemer i den cykle.

Det med grundkursuset, var nu ret alvorlig ment. Jeg afholder nemlig kursus senere på året. Hvor du er meget velkommen, en af de ting der bliver gemmen gået, bliver nemlig Lambda tal under belastning.

Et er hvad en gasmåler viser, et andet er at forstå det.

• #11   17. jul 2014 Men hvad skulle CO% og hc ligge på så ?

• #12   17. jul 2014 ja , men gutten har med garanti ikke lige et rullefelt eller mulighed for at køre tur med måleren koblet på smiley
    der ville jeg hen !

• #13   17. jul 2014 Co skal gerne ned på 2,5 - 4,5% som Urban skriver, HC skal gerne ned på 1000 eller der under.
    Luftfilteret kan let være årsagen, til det høje CO tal du har.

Urban... Carsten MidtFyn kan jo ikke være, uden for Tobias's rækkevidde.. Han har som en af de få 4gas på hans rullefelt. Det vil sku spare MANGE timer.

• #14   18. jul 2014 kan kun være enig smiley hjemmemålinger kan bruges i nødstilfælde og vejledende

• #15   20. jul 2014 Sort tændrør på cylinder 4 smiley gnisten springer anderledes på på det tændrør end på på de andre, så der var fejlen højest sandsynligt smiley

profilbillede
  • #16   20. jul 2014 tjek lige om benzinhanens vacuum side er tæt , den magre slange fra hane til indsugning ...
    kommer der benzin derigennem ?

nyt rør i , druknede rør er ikke til at genoplive

• #17   20. jul 2014 Køber et nyt rør i morgen.
    vakum hanen er tæt. Altså hvis jeg siger i vakum slangen, får jeg ikke benzin i munden smiley
    Til gengæld kunne den ikke lukke tæt, så han en stod åben hele tiden. Uanset om den fik vakum eller ej. Det er fixet nu.
    Selvom det nok ikke har nogen indflydelse på den ene cylinder.. kaburatorene er renset nu, og der var ikke rigtig noget at finde.
    Tænker det nok bare var en tændingsfejl på det tændrør der var årsagen ?:)

Kommentér på:
4 gas test på cbr 600 f2

Annonce