1.389 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Anders O
Anders O
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Vedligeholdelse af Ducati Monster 2004 Vedligeholdelse af Ducati Monster 2004

Hejsa
Jeg er blevet tilbudt at købe en Ducati Monster 1000cc fra 2004 til en rigtig fornuftig pris, af en nær bekendt. Den har nærmest ikke kørt; kun 11.000 km, og står udsendemæssigt som ny. Men da jeg er helt grøn på området har sælger sagt at jeg skal overveje hvor meget tid, kræfter og kroner jeg vil bruge på vedligeholdelse, da Ducatien måske lige kræver lidt mere end andre.

Er der nogen der har nogen erfaringer med hvor meget tid penge og kræfter man skal ligge i vedligeholdelse af en ligende model?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedligeholdelse af Ducati Monster 2004
  • #1   24. jul 2014 Jeg ville nok prøve at ringe til en Ducati forhandler http://www.fimotorcykler.dk/ducati-modeller.html ;0)

• #3   24. jul 2014 hvorfor skulle de kræve mere end andre, går det ofte i stykker smiley . kører du 6000 km om året, så regn med 1000 kr i service hvis du gør det selv.

• #4   24. jul 2014 Kører Ducati på 12 år nu, så jeg er nok lidt farvet smiley
    Laver selv alt på mine Ducati' er, og synes det er nemme at skrue i !
    Meget nemmere end de japanere der også står i min garage !

• #5   24. jul 2014 Tjaee, min 916,er har nu kørt 75000km, uden de store problemer, laver osse ALT selv, tror det eneste komplicerede er, at en Japser forhandler ikke vil røre dem med en ildtang, nok mest PGA uvidenhed!!!!

• Anders O
    Anders O Tilmeldt:
    jul 2014

#6   24. jul 2014 Det lyder jo glimrende. Tak for svarene.
    Men hvor meget i kroner og øre bruger i på den årligt, bare sådan i alm service og vedligholdelse?

• #7   24. jul 2014 Remme: 400-900 kr. afhængig af model
    Oliefilter: 100 kr.
    Olie: 300-600 kr.
    Det er vel det som er nødvendigt til et årligt standard service, remme skal dog kun skiftes hvert andet år eller for hver 20.000 km

• #8   24. jul 2014 Mener at den model skal have skiftet remme og stillet ventiler for hver 10.000 km eller hvert 2 år. Og koster vidst en 3000-4000 kr på et værksted. Men ellers prøv og høre hos fimotorcykler. Der kan godt være lidt større slid på koblingen end på en japs ( tørkobling) Ellers kan jeg ikke se at der skulle være noget mere servicekrævende end på en japs. Rimlig gennemprøvet mekanik på sådan en monster.

• Anders O
    Anders O Tilmeldt:
    jul 2014

#9   24. jul 2014 Det er ganske overkommeligt - tusind tak for info!

• #10   24. jul 2014 Rolig nu smiley tror ikke du skal være så bekymret for lige monster. Men der er jo tandremme der skal skiftes. Sidder så det er super nemt at skifte. Nu er min ikke en 2004. Men synes det hele virker rigtigt, og ret gennemtænkt. Er dog skuffet over "motor larm" men det skal jo sige som om det hele et ved at gå fra hinanden hehe. Så længe det knager, så holder det. Ligesom et gammelt hus smiley

• Anders O
    Anders O Tilmeldt:
    jul 2014

#11   24. jul 2014 Lyden er unik - sådan skal det være!:)

Men nogen erfaringer med tørkobling? Er der nogen vedligeholdelsesmæssige problemer i den, eller funker det også fint?

• #12   24. jul 2014 Mine tørkoblinger plejer at holde en 30-40.000 km.
    Mange af Ducati's er lidt hårde ved finger mulskerne, dog findes der et væld af alternative hydraulik Master der gør koblingen lidt nemmere at aktivere.
    Funktionen er meget off/on, men det vænner man sig hurtigt til.
    Der er to fordele ved en tørkoblinger, den er ultra nemme at servicere og de sviner ikke motorikken til !!!!!!
    Lyden er tæt på den en fyldt værktøjskasse giver når den bliver smidt hen ad værkstedsgulvet, nogen synes det er larm andre at det er musik, jeg er i den anden gruppe smiley

Kommentér på:
Vedligeholdelse af Ducati Monster 2004

Annonce