{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Morten J
Morten J
Tilmeldt:
30. maj 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Yamaha Xs400 {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley

Jeg har lige købt en Yamaha xs400, fra 1984 men synes ikke den trækker rent, den hakker lidt især når jeg giver gas, og hvis jeg f.eks holder stille og skal op i fart igen, tager det 100 år smiley Det føles mest som om den har 10 hk. Nogen der ved hvad det skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha Xs400
  • #1   10. aug 2014 Kompression, tænding og blandingsforhold. Allerede nu har du massere af timers arbejde foran dig smiley


    Men hvis den "hakker", så er det med al sandsynlighed enten tænding(fx et/flere dårligt tændrør) eller en for fed blanding(aka tilstoppet luftfilter eller for stor dyse). Start med at rense dit luftfilter. Det koster dig ikke noget. Hvis det ikke hjælper, så er det billigste du nu kan prøve enten at skifte luftfilteret helt eller skifte tændrørene. Jeg ville nok satse på tændrørene, nu når du alligevel lige har skiftet luftfilter.

    Det kan også være dårlig kompression. Så skal du have lavet en kompressionstest.

    Husk på at det kan også godt være en kombination af mange ting. Dårlig kompression, skidt og møg i karburator/luftfilter, slidte tændrør osv osv.


  • #2   10. aug 2014 rens karburatore og luftfilter først og fremmest.

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #3   10. aug 2014 Det er ikke tændrørene, for de er helt nye. Men jeg ville i hvert fald prøve med luftfilter. men 1000 tak for hjælpen smiley

  • #4   10. aug 2014 Hej Morten Hvis det var dig vi skubbede i gang i kolding i dag smiley vil jeg starte med at kikke på tændingen , platin afstand og tændingstidspunktet smiley

  • #5   10. aug 2014 Sådan en XS400 har jo CV-karburatorer (undertrykskarburatorer). Check om membranerne er hele. Hvis de er revnede, vil det give problemer med gassen smiley


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #6   10. aug 2014 Hej Mogens, nej det var dog ikke mig smiley

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #7   10. aug 2014 Hej Morten, kan det være membranerne, når ikke man har problemer med at starte? smiley

  • #8   10. aug 2014 Ved bare at der ikke skal ret meget til, før sådan nogle CV-karburatorer går dårligt. Så check om membranerne er hele. Det er også vigtigt, at man ikke ændrer på luftfilteret eller luftfilterkassen.

  • #9   10. aug 2014 Hvis det var membranerne, så burde det vel bare betyde at den har svært ved at hive spjældet op? Så ville symptomerne være at den har en meget dårlig gasrespons eller slet ikke kan give fuld gas. Den burde ikke hakke af det, fordi blandingen er stadig korrekt.
    Men selvfølgelig, hvis det kun er den ene karburator den er gal med, så kan det være at den ene karburator slet ikke åbner så meget som den anden. Jeg ved ikke om det ligefrem vil skabe at den "hakker"(Cylinder kun tænder ved hver 8 eller 12 takt), men det ville bestemt give nogle rystelser og elendigt optræk.

    Det kan selvfølgelig også bare være skidt i en af karburatorene. Hvis en af karburatorenes dyser er snasket godt til, så er det ikke sikkert at den cylinder overhovedet kører når du giver noget gas. Så vil det føltes som om at den "hakker".

    Du kan jo starte med at rense karburatorene. Alternativt så kan du med garanti også købe nogle genopbygningskit til dine karburatorere. Deri vil der være nye o-ringe, pakninger og sikkert også membran. De plejer ikke at koste ret meget på ebay(50-100kr stykket måske). Når du alligevel går igennem alt arbejdet med at pille karburatorene af og rense dem, så kan du lige så godt genopbygge dem. Så elimenerer du karburatorene som problem fuldstændigt smiley


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #10   10. aug 2014 Tak for de gode råd! Der er nok at tage fat på smiley

Kommentér på:
Yamaha Xs400

Annonce