Går dårligt i tomgang Går dårligt i tomgang
Min gamle BMW går ikke for godt i tomgang, og kan ikke lige regne ud hvad det skyldes. Min viden på skruen og stilling på div. ting er ikke for stor, men vil dog meget gerne lære mere om det, så jeg selv kan vedligeholde mine maskiner.
I starten af klippet (omkring 30 sekunder inde) kan i se og høre at maskinen startes. Den hakker lidt i starten og der skal manuelt gives en lille smule gas for at den ikke går ud. Hvis der gives for lidt gas, dør den, og hvis der gives for meget gas, dør den også. Hvis det gives choker, dør den ligeledes også. Når der sættes afsted, kan i høre at den igen er lige ved at dø, og hvis der gives mere gas end på videoen, taber den omdrejninger og dør, hvilket gør igangsætninger svære medmindre den er nogenlunde driftsvarm.
Når den er ved at være driftsvarm, holder den ok tomgang, men går ud hvis ikke man giver lidt 'mellemgas' inden man lader omdrejningerne falde ned i tomgang. Hvad kan det skyldes, og hvordan kan problemet løses? Hvis jeg stiller på tomgangsskruerne på karburatorne, så går den vel bare for højt når den er driftsvarm, eller hvad?
Nedenfor ses en video der viser problemet. Den er redigeret, speedometer viser for meget osv...
www.youtube.com/watch?v=4PMTdjHuZJg
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 225 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 6 Svar: 41
Min gamle BMW gik også lidt trægt i starten og det klarede jeg ved at tage bundkaret af karburatoren og blæse op i nålen. Siden har der slet ikke været noget.
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 280
jul 2013
Et andet problem som muligvis kan sættes i forbindelse med dette, er at den begynder at hakke i det, som om den mangler benzin når man nærmer sig topfarten i højeste gear. Hvad kan det skyldes?
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
jul 2013
Men det er fint, det finder jeg nok tid til på et tidspunkt. Tak for hjælpen.
Går dårligt i tomgang