2.475 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Går dårligt i tomgang Går dårligt i tomgang

Min gamle BMW går ikke for godt i tomgang, og kan ikke lige regne ud hvad det skyldes. Min viden på skruen og stilling på div. ting er ikke for stor, men vil dog meget gerne lære mere om det, så jeg selv kan vedligeholde mine maskiner.

I starten af klippet (omkring 30 sekunder inde) kan i se og høre at maskinen startes. Den hakker lidt i starten og der skal manuelt gives en lille smule gas for at den ikke går ud. Hvis der gives for lidt gas, dør den, og hvis der gives for meget gas, dør den også. Hvis det gives choker, dør den ligeledes også. Når der sættes afsted, kan i høre at den igen er lige ved at dø, og hvis der gives mere gas end på videoen, taber den omdrejninger og dør, hvilket gør igangsætninger svære medmindre den er nogenlunde driftsvarm.

Når den er ved at være driftsvarm, holder den ok tomgang, men går ud hvis ikke man giver lidt 'mellemgas' inden man lader omdrejningerne falde ned i tomgang. Hvad kan det skyldes, og hvordan kan problemet løses? Hvis jeg stiller på tomgangsskruerne på karburatorne, så går den vel bare for højt når den er driftsvarm, eller hvad?

Nedenfor ses en video der viser problemet. Den er redigeret, speedometer viser for meget osv...

www.youtube.com/watch?v=4PMTdjHuZJg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Går dårligt i tomgang
  • #1   17. aug 2014 Hvis den har kørt som den skal, så er det nok mere et spørgsmål om at skille karburatorerne ad, og gøre dem godt rene, og stille alt efter servicebogens anvisninger, det er nok den allerbedste start.

• #2   17. aug 2014 Har kun lige købt den lige for nylig, men når først den er nogenlunde driftsvarm, er der ingen problemer, og alt går rigtig godt. Jeg vil prøve at kigge på kaburatorerne. Tak smiley

• #3   17. aug 2014 Tror også bare du skal gøre karburatorer rene til en start, samt skifter indsugningsgummi og spændebånd!

• #4   18. aug 2014 Alt efter hvor i landet du bor, er der en del BMW folk som gerne hjælper, og er pisse dygtige til at skrue.

Min gamle BMW gik også lidt trægt i starten og det klarede jeg ved at tage bundkaret af karburatoren og blæse op i nålen. Siden har der slet ikke været noget.

• #5   18. aug 2014 lugter lidt af at den tænder lidt for sent

• #6   21. aug 2014 Tak for jeres svar. Jeg får lige kigget på det i weekenden regner jeg med. smiley

Et andet problem som muligvis kan sættes i forbindelse med dette, er at den begynder at hakke i det, som om den mangler benzin når man nærmer sig topfarten i højeste gear. Hvad kan det skyldes?

• #7   21. aug 2014 #4 sådan har min plæneklipper også lige skabt sig, jeg pillede bundkaret af karburatoren og blæste op i nålen, nu kører den pisse godt smiley

• #8   21. aug 2014 Så fik jeg pillet bundkarrene af karboratorerne og blæst dem godt igennem med kompressor. Til min overraskelse, så hjalp det faktisk. Efter 2 ugers stilstand sprang den igang som sædvanlig, og nu kan chokeren faktisk også bruges! (hvilket den ikke kunne før, uden at dø). Efter en hurtig (læs: våd) testtur kan konkluderes, at tomgangen stadig skal stilles lidt på, da den går lidt for lavt, selv når den er varm.

Men det er fint, det finder jeg nok tid til på et tidspunkt. Tak for hjælpen. smiley

Kommentér på:
Går dårligt i tomgang

Annonce