{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.623 visninger | Oprettet:

Karburator justering {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag skiftet dyser på min GS 750 efter at have skiftet udstødning og gået over til powerfiltre. Er skiftet fra 105 til 112.5 efter anbefalinger.
nu når jeg starter cyklen kører den i meget høj tomgang. Kan det have noget med de større dyser, eller skal det justeres på de luft og benzin skruer der sidder på karburatoren ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator justering
  • #1   19. aug 2014 Jeg antager at du har haft karburatorene af? For det lyder som om at du trækker falsk luft et sted. Man kunne forestille sig at der nogle gummiovergange eller lignende der ikke sidder ordentligt og derfor er utætte? smiley

  • #2   19. aug 2014 Ja det har jeg nemlig.
    Det lyder meget rigtigt, kan det være den luftslange der normalt går fra karburatoren til luftkassen? lige nu sidder den bare frit, skal den stoppes til eller skal der noget filter på den også ?


  • #3   19. aug 2014 Du Skal forvente at luft og tomgangsskruen skal justeres efter du har skiftet dyser.

  • #4   19. aug 2014 Jacob: Det giver god mening, synes bare at den gik meget højt vil gætte å 6-7k rpm

    tak for svar smiley


  • #5   19. aug 2014 -Og en omgang synkronisering ville nok heller ikke være af vejen, når du er i gang smiley

  • #6   19. aug 2014 hov, den slange der går til luftkassen kommer da vist fra topstykket ? men skal den stoppes, eller hvad skal der ske med den ?

  • #7   19. aug 2014 du skal have et filter på den. det er ånderøret fra motoren, stopper du den helt til, så vil der kommer overtryk i motoren.
    Google catch can, de koster ikke mere end 1-200kr for sådan en.


  • #8   19. aug 2014 Tro du ikke det er en krumtap udluftning slange, de går nprmalt ind i filterkassen igen. Med mindre man sætter den uden for med et filter på.
    Du skal da vidst have en håndbog til din model inden du begynder at lave mere på den, så tro jeg din mc bliver noget nemmere at makke på/med.


  • #9   19. aug 2014 Eller bare ned i en dåse med noget ståluld i eller andet.

  • #10   19. aug 2014 mange tak for alle svarene. Vil undersøge om der evt kan komme falsk luft ind i karburatoren og så skal jeg i hvert fald også forsøge at synkronisere smiley

    Jo en håndbog ville ikke være dumt har fundet en service manual til cyklen i pdf, men synes ikke den giver svar på meget.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #11   19. aug 2014 Hoved dyser har intet med tomgang at gøre, du har lavet en fejl, måske spjældene ikke kan lukke helt ned.

  • #12   19. aug 2014 tak for svar fanta, det var jeg nemlig usikker på smiley

    når ud siger spænderne så mener du dem der sidder mellem motor og karbrator, ikke ?


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #13   19. aug 2014 Nej gasspjældene, kablerne sidder forkert, eller du har drejet voldsomt på skruerne til at synkronisere med, lyt om spjældene klapper i bund eller tag karburatorerne af og kig ind i dem, er spjældene helt lukkede og står de lige højt.

  • #14   19. aug 2014 arh okay, ja det havde jeg godt luret lidt på, med gasspænderne.
    Hvis jeg tager gaskablerne af og starter den uden, og den stadig kører i høje omdrejninger, så burde jeg vel kunne udelukke at kablerne sidder forkert ?


  • #15   20. aug 2014 Du kan tjekke for falsk luft ved at tænde dyret og så sprøjte startspray eller bremserens omkring indsugningsgummierne. Hvis der sker ændringer i motorgangen, så har du en leak

  • #16   20. aug 2014 forstøvet vand er sågar også brugbar og "lidt" mindre risikofyldt, selvom der normalt ikke er problemer med startspray. men en lille gnist kan måske gøre læksøgning lidt for "spændende" smiley

Kommentér på:
Karburator justering

Annonce