{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.009 visninger | Oprettet:

Karburator justering {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg,
Jeg har været i gang med at justere mine karburatorer og jeg bliver ved med at løbe ind i et problem..
Det drejer sig helt præcist om blandingsskruen på karburatorerne.
Cyklen er en GS500 fra 1990, med et laser exhaust system..
Problemet ligger i, at når jeg justerer til standard på blandingsskruen, 3 - 3,5 omgange ud, så går maskinen lidt magert. hvis jeg går op mod 4,5 omgange ud viser tændrørerne at maskinen går for fedt, men den kører bedre hvis man holder en hånd for over halvdelen af luftfilteret. Dette forvirrer mig lidt, da jeg vil mene, at maskinen ved dette får endnu mindre luft.
Karburatorerne er synkorniseret.
Problemet startede da jeg i et dumt øjeblik syntes at åbne filtre var en super god ide. Jeg fik justeret karburatorerne ind til filtrene så det kørte super godt, dog lidt magert ved tomgang, og der startede hele problematikken. Cyklen er nu monteret med standard luftfilter og luftfilterkasse igen, men opfører sig mærkeligt.
er der noget jeg overser? jeg er nemlig super nervøs for, at cyklen kommer til at køre for magert, med motorhavari som følge.

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator justering
  • #2   17. maj 2016 Det er en blandingsskrue, som justerer benzinmængden. Ja karburatorerne er blev dyset om, men er nu monteret med de dyser, og højde på nål, som før min hovedløse leg, virkede fint, dog er jeg gået et nummer op på hoveddysen, det var egentlig min mening før de åbne filtre, da jeg blev rådet til det, den gik lidt magert på med WOT.
    Jeg er nu på 5 omgange ud på blandingsskruen.

    Mvh


Kommentér på:
Karburator justering

Annonce