3.016 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

2-takts olie 2-takts olie

Hvad er mon den absolut bedste 2-t olie jeg kan gi min maskine ? Har kørt med noget shell halløj fra en yamaha forhandler, har kigget på t-hansens udbud der jo går fra 40kr til 200kr alt afhængig af om det er til en såkaldt racer eller til en almindelig maskine.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2-takts olie
  • #1   10. aug 2006 Da jeg kørte RDer brugte jeg fuldsyntetisk...

Tror næppe at der er væsentlig forskel på fuldsyntetisk 2-takts MC olie men jeg brugte Statoils, Shells og en race olie fra Motul uden at kunne mærke, se eller høre forskel...

Køb du bare den billigste fuldsyntetisk 2-takts MC olie du kan finde, dengang RDeren var ny fandtes der slet ikke så godt olie som der gør i dag .. faktisk så kører lille Johnnie Brian på hans top poppede Yamaha Jog med bedre olie end RDerne gjorde oprindeligt !

• #2   10. aug 2006 Ville netop også selv tro at så længe det er fuldsyntetisk olie, så går det sgu nok. Nu hvor det er en lidt ældre maskine, så skal den jo bare ha det bedste af det bedste så den holder længst muligt med den smule klø den nu engang får ;o)

• #3   10. aug 2006 Thansen forhandler Agip 2-takt fuldsyntetisk
    Ellers laver Castrol nogle helt fine olier (f.eks TTS)

• #4   10. aug 2006 kiggede netop på castrol nede hos t-hansen igår. Der var en til 99 og en til 199.. umiddelbart så tror jeg bare at jeg vælger den til 99 da den vist stod beskrevet til at ha rigtig god smøreevne men måske være lidt tykkere end den til regulær racing.

• #5   10. aug 2006 Castrol laver osse en der hedder Super TT til ca. 135 kr. Jeg vil i hvertfald mene den er rigelig god til din maskine..

• #6   10. aug 2006 ... den kan købes på DK-tankstationer...

• #7   10. aug 2006 jem og fix har også en ret god 2 taks olie til billige penge, mener den er fra mobil, den er tit på tilbud til 30-40 kr pr liter

• #8   10. aug 2006 Det er noget med at olien skal være rigtig.
    En god dyr olie, er ikke nødvendigves den bedste til alt. Altså den skal have de rigtige specifikationer, men jeg har ikke forstand på hvad der passer til en RD'er. Står sikkert i manualen.

Kommentér på:
2-takts olie

Annonce