{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri honda cb 550 f 1977
  • #1   11. sep 2014 Kender ikke denne specielle maskine, men mange går på 8 ah. Ellers bare nok 14-16ah klarer nærmest alt

• #2   11. sep 2014 Det rigtige batteri hedder 12N12A-4A-1

• #3   11. sep 2014 okey tak skal i ha for det..

• #4   11. sep 2014 Det er jo ikke så meget hvor mange ah den har, men mere hvor mange ampere den kan smide ud på en gang. Kaldes Cold Cranking Amp(CCA). En lille batteri kan teoretisk set sagtens trække en stor motor igang, hvis den bare har nok CCA. Men typisk følger ah og CCA hinanden rimelig proportionalt.

Men er der ikke kickstarter på sådan en 550? Hva skal man bruge elstart til så? smiley

• #5   11. sep 2014 Ja, og TIT følges CCA osse med KVALITETEN på batteriet, så det er nok IKKE thansen eller andre Kina batterier!

• #6   11. sep 2014 #5 Indeed. Men SÅ meget skal der jo heller ikke til at trække en CB550F rundt, så der er ingen grund til at bruge tusinder af kroner på et batteri smiley

• #7   11. sep 2014 Jeg lånte et batteri fra en 250 motorcykel. 12v 7ah.
    det kan ikke trække den rundt. jo hvis jeg sætter startkabler på fra bilen..men starter fint den lille motorcykel.
    og det er fuldt opladt. så tænkte den skulle ha nogen flere ah.

• #8   11. sep 2014 #7 Det kan også være at det batteri er slidt og ikke kan smide så mange ampere ud.

Lidt hurtig googlesøgning viser at CB550 starteren gerne vil have i hvert fald 180-200 CCA. Så led efter et batteri der smider minimum 200 CCA. Det ville jeg gøre. aH er sådanset ligegyldigt.
    Hvis du ikke kan finde CCA spec, så vil et ethvert 12ah batteri nok være rigeligt smiley

• #9   11. sep 2014 Hvorfor kører alle I kloge hoveder rundt i fine termer om kolde amp. og jeg ved ikke hvad, når manden har fået oplysninger og hvad sådan en cykel er født med af batteri ? Jeg synes det virker forvirende.

• #10   11. sep 2014 Fordi der er ikke noget der hedder "det rigtige" batteri. Der er batterier der passer, batterier der ikke passer og så er der selvfølgelig også det originale batteri, men dette kan enten være svært at få fat i, være dårlige og/eller dyrere end et andet tilsvarende batteri.

Det giver ingen mening at manden køber et batteri der enten af design eller produktion er 35-40 år gammelt, når han måske kan få noget bedre til en bedre pris smiley

• #11   11. sep 2014 Hold da kæft, der er da ingen der sælger 40 år gamle batterier og der er noget der hedder det rigtige, det vil sige typen 12N-12A-4A-1. kan fås i næsten alle mærker og som stadig er i Produktion i dag.
    Og for øvrigt er det originale er et Yuasa 12N-12A-4A-1 og det fås stadig.

• #12   11. sep 2014 #11 His dig nu ikke op. Jeg forsøger ikke at genere dig eller nogen andre. Min pointe er bare at batterier findes i et utal af forskelige modeller med forskelige specifikationer. Bare fordi at den oprindelige type hedder 12N-12A-4A-1, så betyder det jo ikke at der ikke findes et andet batteri med nogle andre specifikationer som er lige så egnet eller bedre til måske færre penge.

Derudover så skader det ikke at vide bare lidt om hvad de forskelige specifikationer på et batteri betyder. Nu var det tydeligt at trådstarter havde forstået det sådan at antal ah(amperetimer) var proportionelt med hvor meget strøm det givne batteri kunne smide ud. Eftersom at dette er helt forkert, så ser jeg ikke mig selv som et forvirrende dumt svin når jeg forsøger at forklare at antal amperetimer i bund og grund ikke er så vigtigt, hvis bare der er nok Cold Cranking Ampere.

Så tag det roligt og hvis du stadig bliver forvirret over specifikationerne på et batteri, jamen så syntes jeg da at det er helt fint hvis du bare kan et typenummer og kan klare dig igennem livet med det smiley

• #13   11. sep 2014 Jeg hisser mig ikke op, jeg prøver på at rette mine krumme tær ud, for de kryber hårdt sammen når jeg møder en 20 årig med 50 års erfaring.
    Tak det var alt.

• #14   11. sep 2014 #13 Hvad? Det giver jo ingen mening? Så uanset om det man ved er korrekt eller ej, så må man først give viden ud når man har nået et vis alder? What? Når en given ingeniør er fuldt uddannet som 25 årig, så må han først dele den viden han har opnået ud når han er 50, uanset hvor dygtig han er som 25 årig nyuddannet? Eller hvad er din logik?

Eller er du en af de der mennesker der bare mener at fordi at du har mere generel livserfaring, så har du per definition altid ret hvis diskutionen foregår mellem dig og en der er yngre - uanset emnet?

Latterligt...

Kommentér på:
Batteri honda cb 550 f 1977

Annonce