2.945 visninger
|
Oprettet:
Hvordan undgår jeg flere "bank"? {{forumTopicSubject}}
Hej
Har lige erhvervet en 15 år gammel Aprilia SR Sporter med Malossi-kit. Den kører fremragende ved 60, men gør knuder, når jeg skruer op og kører 80. En irriterende, rytmisk banken fornemmes fra motoren. Samtidig virker det, som om der engang imellem lukkes ned for gassen.
Er der en scooter-doktor med forstand på Malossi til stede?
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.795
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 9 Emner: 1 Svar: 18
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.341
derefter tjekke hoveddysen (om den går for magert eller for fed)
hvilken olie bruger du til den der?
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 9 Emner: 1 Svar: 18
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.325
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
Dog dur std. tænding ikke til mere som 12K rpm .. Malossi TC unit er vejen frem der
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Eftersom at både Aprilia og Gilera er ejet Piaggio og mange af deres motorer og modeller derfor er stort set ens, så er det ikke utænkeligt at der bruges præcist den samme CDI på en SR50 som på en Stalker
Min Stalker var fra 2005 mener jeg, men Hiper2 motoren(kører SR50 ikke med dog) er jo endnu ældre, så vidt jeg husker.
Desuden er det ikke højteknologi med sådan en begrænset CDI. Der er intet mikrochip eller den slags gøgl. Det er med alt sandsynlighed bare et lille kredsløb med et par kondensatorer og en mosfet måske. Kunne sagtens være der for 15 år siden. Kunne sagtens være lavet for 30 år siden
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
Std. tændingen på en Piaggio/Gelira (samme motor) klare over 12K RPM .. std. afdroslet stalker tager 10K RPM .. Lidt mere hvis man er rigtig heldig.. Har man en rigtig god potte på (knæk) så måske 12K RPM
sports tunet tager de lidt mere som de 12K RPM på std tænding UDEN at sætte ud
Her topper min gamle Typhoon (samme motor som stalker) med 14300RPM med std. tænding
http://www.scootergalleri.dk/video/diverse_scooter/15665-tyffe_i_live_
Skruet i Hiper2 motoren de sidste 14 år så lige den motor er jeg ret godt kendt med
Haft 45er scooter sat op til bysjov med 15+HK på baghjulet Malossi innerrotor tænding groft portet HPR cyllinder C21 potte .. stor karburator osv.
Nuværende runner render 102 på GPS stadig med std. tænding dog 70ccm cyllinder .. Dette skulle ikke være muligt hvis det er tændingen der gør at du ikke kan komme over 70 ........
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
Nej CDIen fra en SR50 passer ikke på en stalker .. Dog kan den fuskes på ligesom CDIen fra 17 andre modeller
Cdien fra stalker passer derimod på en RS50 (AM6 motor)
Samme motor der sidder på alle piaggio og geliera UANSET ÅRGANG .. Dog er der alt efter årgang forskel i gearing (Før 2003 var gearingen 7% lavere) også længden af selve blokken (2 længder)
En enkelt Derbi køre også med Hiper2 motoren (Derbi GP1?)
Hiper2 motoren (findes i ny og gl model ses på varioskjoldet) findes så i AC og LC .. Men er samme motor .. En dremel og en halv times job så er en AC lavet til LC
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
Umiddelbart ville jeg tro den er utæt et sted, lyder meget som en revnet studs, eller måske en defekt membran.
Hvordan undgår jeg flere "bank"?