1.418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

CX500 holder ikke strøm CX500 holder ikke strøm

Jeg har købt en Honda CX500 fra 1981, men har fundet ud af at den ikke holder strøm særlig godt.
Der sidder et 14 ampere batteri på, og når jeg har ladet det helt op, og lader cyklen stå et par uger, så er batteriet for afladet til at den kan starte.

Hvis man lader det helt op og kører et par korte ture (10km hver) så kan den igen ikke starte..

Hvad kan være skyld i at den gør dette? og hvordan udmåler jeg de ting der kan være fejl i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CX500 holder ikke strøm
  • #1   1. nov 2014 hmm. prøv at kigge på cx forum, stator er en svaghed på dem. Min bruger også strøm og efter 2-3 uger er der ikke mere suppe på batteriet, så jeg har monteret en 100A afbryder på stelkablet, så forsvinder strømmen ikke. Gammelt støvet klistret elektronik kan vist have lidt strømforbrug. Men det forklarer ikke dit problem med at strømmen er væk efter et par ture. Du må måle om den lader. ca 14,5V ved startet maskine, først og fremmest.

• #3   3. nov 2014 Tak for svaret Max
    Jeg har målt den over polerne, 13,2v når maskinen er slukket.
    Når motoren er startet, blevet varm og med slukket lys, er der 14,3v
    Tænder man lyset når den står i tomgang, falder den hurtigt til 13v, og falder derefter videre helt ned til 12,2 nogle gange. Vrider man gashåndtaget kommer den op på 13v igen. Men når man tænder lyset burde der vel kun være et midlertidigt fald i spændingen, man burde vel ikke behøve at give gas?

Jeg vil lige prøve de forskellige udmålinger igennem i dit link Hans Henrink, mange tak.

• #4   3. nov 2014 Hans Henrik
    For lige at gå dit skema igennem.

1. Den måler som sagt ca 13v når motoren er startet og lyset er tændt.
    2. Jeg glemte at måle modstanden mellem de tre gule ledninger, men fra gul til stel er der forbindelse :-((
    3. lavede jeg ikke.

Ud fra dette, skal jeg vel skifte stator?
    I første omgang vil jeg dog lige tjekke om det kun er selve ledningerne der får stel, eller om det godt nok er inde i statoren fejlen er.

Kommentér på:
CX500 holder ikke strøm

Annonce