721 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Savage uden gnist Savage uden gnist

Hey.
Jeg har brug for hjælp. Jeg købte en Savage fra 88 forrige weekend. Den startede fint og kørte fint. Kunne godt hører batteriet var træt. Den fik et nyt og den vil ikke starte. Tjekkede om den fik benzin og det gør den. Tjekkede så tændrøret og der er ingen gnist. Er det bare et nyt tændrør eller kan der være sprunget en sikring?
Jeg er ikke mekaniker:0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Savage uden gnist
  • #1   22. feb 2015 Start med tændrøret først det er kun 100 kr ca så kan du arbejde dig ud der fra.......... Kan også være dårlig eller defekt tændrørs ledning

• #4   22. feb 2015 Lagde det på topstykket og trykkede på starteren. Selvfølgelig imens tændrørshætten sad på;0)

• #6   22. feb 2015 Hvis ikke det er tændrøret er jeg lost:0)

• #8   22. feb 2015 Tjekker jeg ikke gnisten ved at ligge det på topstykket og trykke på starteren?

• #10   22. feb 2015 Okay. Blev sgu forvirret. Nu prøver jeg med nyt rør imorgen. Så håber jeg på gnist

• #13   22. feb 2015 Og skal jeg bare tag hætten af og trykke på starteren? Og uden det røre topstykket?

• #15   22. feb 2015 Ellers pil tændrørshætten af, Skruet på "spyd" i centrum af tændkablet, akblets center skalkunne trække 1.5 til 2 cm klar blå gnist ved start knappen. Kan det det, så klip 2 mm af tændkablet, sæt hætte og evt. rør på og prøv igen, Går den ikke, så skift rør. Kan du ikke trække gnist fra center af ledning til stel, så sæt lortet på værksted.

• #16   22. feb 2015 Det er egentlig det samme som Jacob beskriver!