721 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Savage uden gnist Savage uden gnist

Hey.
Jeg har brug for hjælp. Jeg købte en Savage fra 88 forrige weekend. Den startede fint og kørte fint. Kunne godt hører batteriet var træt. Den fik et nyt og den vil ikke starte. Tjekkede om den fik benzin og det gør den. Tjekkede så tændrøret og der er ingen gnist. Er det bare et nyt tændrør eller kan der være sprunget en sikring?
Jeg er ikke mekaniker:0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Savage uden gnist
  • #1   22. feb 2015 Start med tændrøret først det er kun 100 kr ca så kan du arbejde dig ud der fra.......... Kan også være dårlig eller defekt tændrørs ledning

• #4   22. feb 2015 Lagde det på topstykket og trykkede på starteren. Selvfølgelig imens tændrørshætten sad på;0)

• #6   22. feb 2015 Hvis ikke det er tændrøret er jeg lost:0)

• #8   22. feb 2015 Tjekker jeg ikke gnisten ved at ligge det på topstykket og trykke på starteren?

• #10   22. feb 2015 Okay. Blev sgu forvirret. Nu prøver jeg med nyt rør imorgen. Så håber jeg på gnist

• #13   22. feb 2015 Og skal jeg bare tag hætten af og trykke på starteren? Og uden det røre topstykket?

• #15   22. feb 2015 Ellers pil tændrørshætten af, Skruet på "spyd" i centrum af tændkablet, akblets center skalkunne trække 1.5 til 2 cm klar blå gnist ved start knappen. Kan det det, så klip 2 mm af tændkablet, sæt hætte og evt. rør på og prøv igen, Går den ikke, så skift rør. Kan du ikke trække gnist fra center af ledning til stel, så sæt lortet på værksted.

• #16   22. feb 2015 Det er egentlig det samme som Jacob beskriver!

• #18   23. feb 2015 Har aldrig på mine 84000 savage km oplevet at den spiser tændrør.. Et tændrør har holdt 35000 km uden vrøvl.
    Heh, endu en god skrøne. "VS intrudere spiser knastaksler og kan ikke bremse", heller ikke noget jeg kan støtte op omkring smiley

Original ls tændspole er ret ringe, den er med fixed kabel og tændhætte. Den kan ikke skrues fra hinanden Knud. Min originale holdt kun 40000 km - Og havde gnist problemer!
    Tag og anskaf dig en tændspole fra VZ800 sæt en ngk 5 kohm tændrørshætte på og frisk kabel. Det er "plug & play". Så bør du være kørende igen...

• #19   23. feb 2015 Inden i får den stakkels mand til at skifte tændspole og meget andet, skulle i nok lige lade ham prøve et nyt tændrør! Tændrør VAR bare bedre førhen, og særligt NKG som stort set er det der bruges i dag, er noget skrammel!

• #20   23. feb 2015 Ja naturligvis forudsætter det, at manden har forsøgt med et friskt tændrør!

NKG kender jeg ikke - men har aldrig haft bøvl med et NGK tændrør. Det manden oplever lugter af en dårlig tændspole...

• #21   23. feb 2015 Jeg bøjer mig, manden beder om råd, han har konstateret at der ikke er gnist, og han har IKKE prøvet et andet rør! Så selvfølgeligt skal han da skifte tændspole, det er da klart! Når nu der er en der har haft en spole der er stået af, er det da helt sikkert det der er galt! Så behold dit tændrør, det fejler intet! Det ER spolen smiley

• #23   23. feb 2015 Tom, du er sq Sød smiley

• #24   23. feb 2015 Takker, og ja, jeg er sgu sød smiley Men inden i kommer frem til at den er død og skal skrottes, kunne man lige lade manden prøve med det rør! Det kunne da tænkes at hjælpe, og det er set mange gange, at et tændrør står af, hvis den ikke har strøm nok, eller mangler benzin eller noget helt andet. De GNK smiley rør er altså bare følsomme! Og hjælper det ikke, ja så skal man da prøve noget andet. Jeg ville nok måle spolen igennem inden jeg skiftede den, det er så nemt at selv jeg som er totalt elmongol kan finde ud af det smiley

• #26   23. feb 2015 Ih nej, men det er som at det er et kæmpe problem at prøve med et nyt/andet rør! Når manden skriver at han ikke er skrap til det, er der ingen grund til at sætte ham grå hår i røven med alverdens ting der kunne være galt! Nogen gange er der ikke langt imellem hjælpsomhed og bedrevidenhed smiley Men har vi ikke tæsket nok i det nu? Lad os vente til der (forhåbentligt) kommer en tilbagemelding fra trådstarter. Jeg skriver ikke for at se hvem der har den største (så taber jeg sgu nok) men for at prøve at hjælpe!

• #28   23. feb 2015 smiley Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig Allan, men går det helt skævt så er du velkommen til at smide dyret på en trailer og ta en tur her til ølgod, så skal jeg nok hjælpe dig med at få liv i den igen, det skal kun koste en kold pilsner, og en skærv hvis der skal lidt nye eller brugte stumper til smiley

• #29   23. feb 2015 Takker for hjælpen folkens. Den fik et nyt tændrør dag og den sprang lige igang.
    Den spinder som en mis den gamle kælling:0)

• #31   23. feb 2015 Sådan!

• #32   23. feb 2015 Jeg har sat nyt tændrør på de 3 sidste savager jeg har haft, den første fordi det fik cyklen i gang, og de 2 næste fordi jeg ikke gider at have bøvl pga 25,- hvis man køber en brugt Savage, så er min erfaring, skift tændrør med det samme, der skal en god gnist til at starte den ene cylinder.

• #33   23. feb 2015 tadaaaaaaaa

Kommentér på:
Savage uden gnist

Annonce