{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af cafe racer (ombygning)
  • #1   26. feb 2015 Ved det ikke, men det er en fed cafe racer du har der. Prikken over i'et ville være at fjerne "kassen" lige under sædet, så der er åbent.

  • #2   26. feb 2015 Finde en rar syns man og snak synet igennem med ham , så lykkes det nok

  • #3   26. feb 2015 Du har lavet bue på bagstel (skåret svejst i stel)
    Det må man ikke i Danmark
    Hvis du skal have det godkendt i DK skal du have den forbi et prøveinstitut Force eller Tüv i Tyskland.
    Din mc kan ikke synes hvis synsmand kikker på dit bagstel
    Men sæt det original sæde på inden syn så ser synsmand det ikke
    Havde selv en cb 750 for 10 år siden
    hilsen Kenneth.


  • #4   26. feb 2015 Det der med at skære i stel er lidt en grå-zone Kenneth. Det hedder sig i reglerne, at man ikke må ændre på den bærene konstruktion...Hvad det så er, er lidt et definitionsspørgsmål og vel egentlig noget den enkelte synsmand vurdere. De fleste ser dog ikke de to bagerste pinde som en del af den bærene konstruktion... Og på visse Harley'er er fuldt lovlig at skøre af, det er der papirer på.

    Noget som kunne give problemer er til gengæld vinklen på nummerpladen, den bør ikke kunne blive godkendt.

    Men fra tidligere tråde finder man dog også synsmænd, som syner skidtet ved bare at kontrollere stelnummer...


  • #5   26. feb 2015 clip-uns skal af
    kan se at du har fæst styr beslag af.
    på med den originale øverste gaffel bro og et alm styr.

    Speedometer skal der også på
    Blinklys er lige meget på en gammel cykel
    forskærm skal på
    Hilsen Kenneth.


  • #6   26. feb 2015 Find en MC klub snak med dem hvem de syner hos og få så en snak med ham sikker på den kan synes det rigtige sted bare øv det skal være sådan

  • #7   26. feb 2015 smid en forskærm på og kør til syn ....


  • #8   26. feb 2015 Thomas, man kan ikke bare fjerne kasse under sædet, det er jo olietanken, men du har måske aldrig hørt om motorer med tørsump smøring.
    Med hensyn til clip on, ingen problem, forskærm skal der være noget der ligner og så skal du vide hvor stærkt du kører.


  • #9   26. feb 2015 Kenneth sæt dig nu lige ind i de regler, som du forsøger at belære andre om...

    Det er ikke forbudt at skifte til en anden type styr/befæstning, det kræver i teorien bare et omsyn, og manden skal jo netop have synet sin motorcykel, så ingen problemer der.

    Der er ikke krav om speedometer på sådan en ældre sag. Selvom det nu også ser ud som om at det er der.

    Du har dog ret mht. til forskærm.

    Som jeg ser det er der 3-4 mulige forhindringer.

    - Der er skåret i stellet, men det ser godt ud og er ordentligt lavet, så i min optik vil de der ikke give problemer.
    - Der mangler forskærm. Der er ikke noget krav til form og størrelse, men den skal være der. Gælder egentlig også bagskærm.
    - Vinkel på nummerplade.
    - Der er ''powerfilter'' og en fed potte på den, så den brøler sikkert helt godt smiley ... Det kan måske også være et problem.

    Der skal egentlig også være en rød refleks bag på, men det kan jeg ikke se om der er eller ej smiley

    Finder du en medgørlig synsmand... Så ryger den lige igennem smiley


  • #10   26. feb 2015 Hvilen tüv skulle gøre det i Tyskland ?

  • #11   26. feb 2015 Syner inden man går igang smiley

  • #12   26. feb 2015 På med en forskærm, og så til syn, du må gerne ændre stellet, når det er bag dæmperen, mit stel er skåret hel af bag dæmperen, og det betød intet, men det er også i vestjylland

  • #13   26. feb 2015 Du behøves ikke speedometer eller blinklys jf. Færdelsreglerne - det var kun skolecykler der skulle have det dengang.
    På med en forskærm, og smid den til syn


  • #14   26. feb 2015 Man har først problemet ude på landevejen hvor man er blevet stoppet i en paragraf hvor skat også er til stede !! ( har hørt de også vil kunne være med politiet ved ingangene til større træfs i det danske land )
    De slår så modellen op på nettet og starter med at se hvordan den er kommet ud af fabrikken som original, derefter tjekkes alt igennem med hensyn til anden gaffel,bremser,svinger,ændringer på stel osv,osv...derefter kommer problemerne så i hobetal hvis man har været lidt kreativ hen over vinteren...

    Er der voldsomme ændringer konfiskeres cyklen indtil afgiftssagen er afklaret har jeg hørt...

    Min bror er igang med synuddanelsen og kunne fortælle dette fra en af de andre på holdet (som var fra skat af ! )

    Flink synsmand eller ej det hjælper lige fedt...


  • #15   26. feb 2015 Nøjjjjjj tror sgu jeg skal til en af de træf hvor de står med en ombygget maskine !!!!! Så de kan få fingeren når de får mine reg papirer !!!!!!

  • #16   26. feb 2015 Ha ha Denis fedt for dig men træls for mig... Jeg ska først til at ha mine ombygninger på papirerne.

    Har derfor købt en standard Zzr til at køre på imens jeg får styr på det


  • #17   26. feb 2015 milling
    der skal bare være noget over baghjulet dette er lige som forskærmen heller ikke nogle kriterier til udformningen. og sædet går hen over
    ellers er jeg enig i det du skriver



  • #18   26. feb 2015 #14: Sikke da noget sludder. SKAD er ikke opfundet af SKAT. Det er en brancheorganisation

  • #19   26. feb 2015 dennis j hva er det for ombygninger du har fået godkendt

  • #20   26. feb 2015 Enig Jesper.. Jeg misforstod skad og skat !
    Har lige fulgt op på det jeg fik at vide tidligere..
    Beklager.



  • #21   26. feb 2015 Alle mine Streetfighter

  • #22   26. feb 2015 og hvor har du så godkendelserne fra?
    på fx forgaffel skiftet Hondaen og bandit'en


  • #23   26. feb 2015 Tüv i rendsburg

  • #24   26. feb 2015 det var bare dit spørgsmål (#10) der undrede mig
    ren nyskerighed hva koster sådan noget??


  • #26   26. feb 2015 #17 Det er også det jeg skriver smiley

    ''ikke noget krav til form og størrelse,'' Resten er jo ren og skær definering af synsmanden.


  • #27   26. feb 2015 ja okey læste det bare anderledes smiley

  • #28   27. feb 2015 fra tidligere tråd om præcis samme ombygning
    Dette er et svar fra Trafikstyrelsen vedr. ændring på stel


    I et vist omfang kan Trafikstyrelsen tillade ændringer på den nævnte påboltede steldel uden dokumentation fra akkrediteret prøvningsinstitut.
    Det forudsætter, at sagen bliver forelagt Trafikstyrelsen med billeder af den påtænkte konstruktive ændring.
    Der vil i hvert tilfælde blive truffet individuel afgørelse, hvorefter der fremsendes en skrivelse til brug ved syn med konstruktive ændringer.


  • #29   3. mar 2015 Du må godt skære i stellet hvis det er efter den bærende del.!

  • #30   3. mar 2015 Nej du må ikke.
    Det jeg skrev tidligere er taget direkte fra en mail jeg har fået fra Trafikstyrelsen,
    om præcis dette emne.


  • #31   4. mar 2015 sjovt min lige er gået igennem med dette så. =)


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 6
    #32   4. mar 2015 Download vejledningen om syn af køretøjer fra trafikstyrelsens hjemmeside, mht, stellet, så kan jeg ikke forstå at trafikstyrelsen skulle være kommet med en udtalelse om at der ikke må skæres/svejses på stellet, da det ikke er omfattet af rustcirkuleret. I vejledningen er det ok at gøre det, men hvis det er ved kronrør eller ved befæstelse til bagsvinger kan synshallen bede om røgten af svejsninger. Altså er der ingen problemer på din, da det umiddelbart ser ud til at være en 750 fra omkring 77 er der ingen krav om speedometer, blinklys, spejle mm. dog skal der være skærm på, mht til dine skivebremser kan jeg ikke huske hvornår den kom med dobbelskive for og skivebag, men dette må du ikke ændre på uden godkendelse fra Tuv eller Honda importøren/prøvningslaboratorium

  • #33   4. mar 2015 Carsten J
    Nu drejer dette sig ikke udelukkende om rust vel, men en konstruktiv ændring

    Som sagt jeg forelagde trafikstyrelsen dette og fik ovenstående svar tilbage, men herinde er der jo en MASSE, som ved MEGET bedre, end dem der faktisk har lavet reglerne.



  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 6
    #34   5. mar 2015 Ups, jeg uddanner synsmedarbejdere

  • #35   5. mar 2015 Carsten j tror godt jeg ved hvorfor,
    det er som følger vedkommende der får spørgsmålet ved ikke noget om det og istedet for at undersøge det, siger vedkommende det er ulovligt så har vedkommende ikke lovet noget der kan give vedkommende problemer og kan så sidde og drikke kaffe resten af dagen


  • #36   5. mar 2015 Carsten J

    UPS selv...jeg er uddannet synsmand fra SBI

    og jeg siger det igen.
    Jeg har svaret, DIREKTE fra trafikstyrelsen. Mon ikke de kender reglerne bedst?


  • #37   5. mar 2015 sku ikke sikkert

  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 6
    #38   6. mar 2015 Til Carsten (oxie)

    Så burde du også vide at det ikke er trafikstyrelsen der laver lovene, men at de kommer fra EU og at vejledningen om syn af køretøjer indeholder trafikstyrelsens tolkning af EU reglerne. Men også at ruscirkulæret kun gælder for biler mht. zone a b c og d. og at reglerne for stel stå under 8.01.001 i vejledningen/ detailforskrifterne.


  • #39   6. mar 2015 Hvem helvede snakker om rust?
    Jeg snakker om konstruktive ændringer og da det er trafikstyrelsen der håndhæver reglerne og evt sætter dem, har de nok også styr på det.

    Og ja det er EU der sætter de generelle regler, men de enkelte medlemslande kan sagtens sætte deres regler, så de er "strammere" end EU´s mindste krav.
    Ellers ville de ombygninger som må laves i feks. Sverige også være lovlige at lave i Danmark, men det er de generelt bare ikke.

    Men hvis du ikke kan se forskel på rust og konstruktive ændringer, så synes jeg ærligt talt ikke du skulle uddanne nogen som helst, som synsmænd.


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 6
    #40   6. mar 2015 Håber bare ikke du stadig syner køretøjer, ps eneste særregel Danmark har mht. mc er trehjulet som ikke kan veje over 400kg. Jeg stopper diskussionen her for det fører ikke til noget

  • #41   6. mar 2015 Lige et spørgsmål til jer, i siger det er EU der laver reglerne, hvordan kan det være vi i Tyskland kan skifte forgafler, bremser osv og få det godkendt men ikke i dk?

  • #42   6. mar 2015 Denis>>>>Det er fordi Danmark har lidt skrappere regler for hvad man må og ikke må.

    Men som udgangspunkt, kan man sige at hvis noget er godkendt i et EU land skal det også godkendes i alle de andre...dog med den undtagelse at dette ikke gælder ombyggede køtj.


  • #43   6. mar 2015 Så det vel ikke ikke EU der bestemmer i sidste ende ?

  • #44   6. mar 2015 Medlemslandene skal leve op til EU´s mindstekrav men kan hver især have deres særregler, som dog minimum skal overholde EU´s regler

Kommentér på:
Syn af cafe racer (ombygning)

Annonce