{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.579 visninger | Oprettet:

kobler ikke helt ud? {{forumTopicSubject}}

dav mcgalleri har mig en aprilia rs125 som driller lidt og skulle gerne til syn med den imorgen smiley
når jeg starter maskinen i neutral og trækker kobling helt i bund og sætter den i første trækker den en lille smule? også selvom koblingen er helt i bund, har prøvet at løsne/stramme kablet oppe ved håndtaget dog uden resultater, virker lidt mærkeligt for mig hvis kobling er færdig da maskinen kun har kørt 13000 smiley
nogle bud? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kobler ikke helt ud?
  • #1   27. feb 2015 hvad olie har du kommet på motoren ved sidste olieskift ? Mc eller bil olie ..? Check lige her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/208267-forkert_olie__haengende_kobling

    Og anden fortælling om samme..
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/33265-forkert_olie


  • #2   27. feb 2015 Du skal stramme kablet, hvis den trækker, selvom koblingen er helt i bund. Det kan også være udrykker lejet som er færdigt. Kommer der lyde fra koblingen, når du aktiver koblingen ?

    Mikael


  • #3   27. feb 2015 hvis du strammer kablet for meget, vil koblingen feddet ..

  • #4   28. feb 2015 Det er nu meget normalt at en mc trækker en lille smule når koblingen er trukket smiley

  • #5   28. apr 2015 Kom lige helt fra det her mc galleri lige kort pga nogle problemmer på hjemmefronten smiley

    Men nok om det fik synet den og har kørt omkring 500 km og prøvet at justere frem og tilbage osv oppe ved grebet. Var så ude og køre i går en 50km tur hvor den bare kørte problemfrit, kommer hjem sætter maskinen og kommer ud til morgen og køre 20km frem og tilbage til arbejde og sætter den. Stadig ingen problemmer, Den står ca 2 timer og bliver kold, så kommer problemerne.
    Jeg starter maskinen og sætter den i første og den går bare ud, (Føles som om der ingen kobling er, den trækker bare)

    Så jeg roder og roder med justeringen oppe ved håndtaget. what so ever jeg gør er det fuldstændigt det samme..
    Bliver en smule små irriteret og tjekker gearolie osv og det er korrekt og fyldt til max.

    Giver den lige et sidste forsøg og prøver igen, og så virker den? den trækker en lille bitte smule som den gjorde før? Hvad faaaaen sker der lige har kørt en god tur lige før og alt kobling og gearskifte er perfekt..
    Nu venter jeg så til imorgen hvor den bliver helt kold før jeg starter den igen..

    Men hvad fanden fejler den? Periodisk fejl på koblingen lyder simpelthen bare ikke rigtigt? forstår det overhovedet ikke........ smiley Håber det er til at forstå hvis der er nogle der beslutter sig for at svarer! smiley


  • #6   28. apr 2015 Måske forkert olie. Bil olie evt?

  • #7   28. apr 2015 Hmm tror jeg prøver at skifte gearolie imorgen. Har ingen anelse om hvad olie der er påfyldt.
    Hvilken olie kan anbefales? 75w90 smiley


  • #8   28. apr 2015 Kan også lige sige nu har jeg lige været ude og skulle sætte den ind i garagen, prøvede lige mens jeg trak den ind og sætte den i første selvfølgelig med koblingen helt trukket i bund, og den er stadig i gear, begynder at tvivle på om det er olien?

  • #9   29. apr 2015 Forstår ikke helt hvad du skriver.
    Du satte den i gear, og den er stadig i gear?? smiley


  • #10   29. apr 2015 altså den er stadig i gear selvom jeg holder koblingen helt bund smiley så jeg kan ikke trække den rigtigt før jeg sætter den i neutral smiley

  • #11   29. apr 2015 Nu spørger jeg måske dumt.... Men knækket køblingskabel? ( et sted inde i huset).

  • #12   29. apr 2015 hmm i tilfælde kablet var knækket burde den jo ikke virke i perioder? smiley

  • #13   29. apr 2015 Nej, men det består jo af en wire med masse små 'fibre' i. Det kan gå i stykker over tid, og nu er det så helt kaput? Har prøvet noget lignende engang på min gamle ntv. Det var det blevet en lille smule flosset i enden nede ved påhæfningen på koblings armen på motor. Det virkede meget mærkeligt og næsten som du beskriver. Til det over en nat knækkede helt, også døde koblingen smiley men som sagt bare et skud i tågen. Nogen gange er det jo de mest gængse ting man overser smiley

  • #14   29. apr 2015 altså den virker stadig okay når maskinen er varm har været ude og køre i dag så snart den er driftsvarm er den ok smiley

  • #15   29. apr 2015 Ja okay, så er det nok ikke det smiley lød bare på et af dine forrige indlæg, som om at din kobling var helt død nu

  • #16   29. apr 2015 Ja hehe står nu og tapper olien af og den er så tyk og sort så håber på det er det som skal skiftes smiley

  • #17   29. apr 2015 Krydser fingre, held og lykke med fejlfinding og go sæson!

Kommentér på:
kobler ikke helt ud?

Annonce