{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Motor dør ud ved kraftig nedbremsning {{forumTopicSubject}}

Min vtr 1000 firestorm kører og trækker fint, går fint i tomgang, men ved kraftig nedbremsning fra 60-120 km/t til 0, går den ud hver gang. Den hakker ikke men dør fuldstændigt som om at dødemandsknappen bliver taget. der er standard potter og filter på, karb. er synkroniseret, tændrør ok osv.
Hvad kan dette skyldes?
Har opdaget idag da den stod font i tomgang, når jeg så pumper forgaflen op og ned, mindskes omdrejningstallet betydeligt og den er tæt på at gå i stå....!?
Kan det være svømmere i karburatorene??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor dør ud ved kraftig nedbremsning
  • #1   18. mar 2015 Hej.

Ja, det kan det godt være, har selv oplevet samme problem med svømmere der stod forkert.

Mvh. Mathias

• #2   18. mar 2015 hmm .

tænker om det kan være dens tilte relæ der sidder evt løst,eller på en sådan måde at det bliver aktiveret når du bremser hård op, prøv at tjekke relæet og om det sidder rigtig .

mvh

• Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #3   18. mar 2015 Hejsa.
    Det er en rimelig kendt Firestorm ting som man kan løse ganske nemt.
    Der sidder nogle slanger lidt uheldigt fra kaburatorene som man kan flytte på
    så skulle den være klaret helt uden omkostninger smiley
    Søg evt. på den svenske vtr klub side- der findes billed på løsningen.

Ib

• #4   18. mar 2015 Tak for svar.
    Ventilationsslangerne ved karb. er allerede rettet ud og ført anderledes rundt. Hælder nok til tilte-relæet eller svømmerfejl. Andre gode forslag??

• Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #5   18. mar 2015 Hmm.. underligt. Prøv at skrive på vtr.nu og spørg, der er nogle som har et helt utroligt kendskab til næsten alt på firestormen.
    Noget andet meget vigtigt på vores model er knastkædestrammerne, som har en kedelig idé med at give op ved ca. 25.000 km. Hvis du allerede ved det så se bort fra denne skrækhistorie.
    Jeg fik mine skiftet ved 21.000 for at være sikker. På det svenske værksted viste de ikke at det var en børnesygdom (honda værksted!!) men kunne så bedre forstå de havde haft et par cykler med motorstop på den kedelige måde inden for et par måneder som følge heraf.

• #7   18. mar 2015 #5 den med knastkædestrammeren er kun på årg 97 og halvt op igennem 98 derefter skulle problemet gerne være løst fra fabrikken. Nu ved jeg ikke hvor godt du gør dig forstået på engelsk. Men søg på www.superhawkforum.com superhawk hedder den efter US standarder. Men samme cykel.

Desuden fantastisk cykel smiley

Kommentér på:
Motor dør ud ved kraftig nedbremsning

Annonce