{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Gammel Kawa 900 ninja køling problemer {{forumTopicSubject}}

nu er jeg lige ved at hjælpe en bekendt med hans gamle 900 fra sidst i 80´erne .. Ellers en fin cykel .. den har åbenbart en normalt kendt sygdom omkring kølersystemet .. Den bliver for varm når man holder i kø. En MC mekanikker har monteret en kontakt så han kan bypasse blæser-relæet, men helt godt løsning er det nu ikke, og det ændrer stadig ikke det faktum at den bliver ALT for varm hvis man kører for langsomt ..
Nogen erfaringer ? .. efterson der blev solgt så mange af de cykler, må da der være lavet noget der løser problemet ? .. en blæser der kørere hurtigere, andet køler flow osv .osv.. Man kan sgu da ikke ralle rundt med nederen kontakter og dimsedutter for at køre på sin Mc

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel Kawa 900 ninja køling problemer
  • #1   12. maj 2015 Defekt termostat der åbner for sent eller næsten ikke, vil give det resultat der.
    Har lige skiftet på min egen, af samme årsag. Den åbnede 10 grader for sent, og først fuldt åben ved 97 grader.

• #3   13. maj 2015 www.gpzzone.co.uk

• #4   13. maj 2015 #1 .. du har ret .. men termostaten virker fint i dette tilfælde smiley
    #3 super smiley Det var lige hvad jeg manglede .. har lige sidder og gennemgået el-diagrammet, og fattede godt de 3 sensore .. men denne side giver også en simpel fejlfindnings metode .. lige hvad jeg manglede .. takker og bukker smiley

• #5   13. maj 2015 Ja det er nemlig en super side..

• #7   13. maj 2015 Johan, GPZ900R er notorisk kendt for at blive (for) varm. Det er der flere grunde til. Køleren er for lille. Desuden er kølesystemet 3-delt. En del, der aktiveres, når cyklen er slukket. En del, der aktiveres, når vandet rammer x1 grader og en del, der aktiveres, når vandet/olien rammer x2 grader.
    Hvid hej ellers husker rigtigt...
    Det er et lortesystem..

• #9   13. maj 2015 Selvom man piller termostaten helt ud og sætter en manuel kontakt på, bliver den stadig for varm ved kø-kørsel .. Som Jabbekot siger det det åbenbart et kendt problem på den cykel . og de 3 sensore er et noget bøvet system . køler og alt har fint flow. cyklen har ikke kørt ret meget, da det er en nyere motor fra en import cykel . den gamle gjorde det også .
    vi sad i går og kikkede på om man kunne montere en ekstra køler, for at få vandmængden op, eller som jeg siger hér, om muligt få hastigheden op på blæseren. Jeg mener bare at der må da være nogen som har løst problemet engang .. Der er da solgt rigtig mange af den cykel, endda i flere årgange !?!?

• #12   13. maj 2015 Der er flere "løsninger", som du sikkert har læst..
    ZZR1100 køler
    Special designet "propel til blæseren
    1,1 bar kølerdæksel
    Tage stikket af under motoren
    Disse ting KAN gøre det acceptabelt..

• #13   13. maj 2015 #12 .. joh ,, må nok prøve at forbedre en ting af gangen og se hvor det ender .. det er sgu et surt problem ..
    #11 .. ha ha ha .. joh .. Kawa var vel lige i gang med at øve sig, da de lavede Ninja´en .. men ud over køler problemer gik det sgu meget godt for Kawa menneskerne da de levede den .. den kører fandme fedt. smiley

• #14   14. maj 2015 har skiftet køler dæksel på min, fåes på gpz zone, virker fint

Kommentér på:
Gammel Kawa 900 ninja køling problemer

Annonce