Blinklys problem Blinklys problem
Goddag.
Jeg har lige skiftet alle fire blinklys på min mc, til nogle mindre blinklys. Men nu lyser de i stedet for at blinke. Dog hvis motoren køre (mere end 2000 omdrejninger), blinker de igen.
Jeg har prøvet at sætte de gamle blinklys på igen, og så virker det normalt. Men jeg vil gerne have de nye til at virke.
Pærene på både de gamle og de nye blinklys er begge 12V og 10W. Dog er modstanden i dem lidt forskelige, de nye har lidt større modstand hvis jeg måler med et multimeter. Jeg har ingen ide om hvordan sådan et blinklys relæ virker, så jeg ved ikke om modstanden har nogen betydning.
Håber der er nogen der kan komme med nogle gode ideer...
- Peter
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 810
Du skriver også, at de blinker ved 2K omdrejninger, hvor man kunne forstille sig, at der kommer mere spænding.
Mit bud er at kører uden modstande, men er ikke så hård i EL..så jeg kan ikke sige det med sikkerhed. havde dog succes ved at skrifte mine egne blinklys ud med diode, men jeg kan tage fejl mht dine.
aug 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 595
aug 2006
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
Kunne godt lyde som om du skal smide en modstand ind over selvom det ikke skulle være nødvendiigt hvis både nye og gamle pærer har samme Wat og Volt specs.
aug 2006
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 810
aug 2006
Jeg er ikke helt sikker men jeg mener at kunne huske fra fysik at hvis man parrelel forbinder 2 modstande så bliver den samlede modstand mindre... Spørgsmålet er så om jeg kan parrelelforbinde en modstand med pæren for at sænke modstanden? hmm... er ikke helt sikker men så får pæren vist kun 6V...?
argh jeg er ikke for skarp til elektronik, nogen hjælp mig....
- Peter
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
Frem med lommeregneren
aug 2006
aug 2006
Blinklys problem