683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Aprilia RS 125 ingen gnist, igen efter få dage Aprilia RS 125 ingen gnist, igen efter få dage

Hej folkens.

Jeg håber der er nogle der ude, der kan hjælpe mig med at komme ud at køre igen. Kort sagt er mit problem, at der ikke kommer nogen gnist på min Aprilia RS 125, rotox 123.

For noget tid siden gik den i stå, da jeg var ude at trille. Jeg kunne ikke selv finde fejlen, så endte med at smide den til mekanikeren. Det endte med at der måtte udskiftes tændspole, stator og svinghjul. Jeg fik den tilbage i mandags. Da jeg skulle hjem, gik den i stå på halvvejen. Efter jeg havde trukket den et stykke tid, kunne jeg starte den igen. Jeg slukkede så for at tage mit udstyr på, hvorefter den så ikke kunne starte igen. Det viste sig at der nu var gået en sikring 7,5 A. Den blev skiftet og så har den ellers kørt fint de sidste par dage.
I dag skulle jeg så hjem fra arbejde og den startede med det samme. Jeg slukkede igen, for at pille lidt ved benzinslangen, da der var luft i. Efterfølgende har den så ikke kunne starte, og der er ikke nogen gnist.
Jeg har tjekket tændrør og alle ledninger/stik og kan ikke finde noget.

Nogle forslag??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia RS 125 ingen gnist, igen efter få dage
  • #1   10. sep 2015 Tilbage til mekanikeren? Der er vel garanti på arbejdet..

• #2   10. sep 2015 Ja det er sgu ret nemt, tilbage til "mekanikeren" med besked om at det ikke rigtigt har hjulpet på andet end at du er blevet lidt fattigere! smiley smiley

• #3   10. sep 2015 Delene ville koste ca 11.500,- for nye, så de er købt over e-bay for ca 2.500,- og så skiftet af mekanikeren. Håbede bare jeg selv (med lidt hjælp herfra), kunne finde problemet, og så fikse det, for har desværre ikke den slags penge. smiley

• #4   10. sep 2015 Nårrrrr. Jeg havde en forventning om at delene var nye. Hvor bor du?

• #5   10. sep 2015 Stadig, hvis du har smidt den på værksted, er det da ligegyldigt om det er brugte dele, og hvor de kommer fra! Så har du bestilt et stykke arbejde, og betalt for det! Og hvis det ikke virker, så skal de sgu da bare lave det om! Længere er den vel ikke smiley

• #6   11. sep 2015 Jeg bor i København.
    Jeg tror desværre at jeg selv kommer til at betale for reparationen, da den virkede da jeg kørte fra værkstedet, og det jo ikke nødvendigvis er samme årsag til at der ikke kommer gnist. Man betaler jo mekanikeren pr. time og ikke pr. reparation. smiley

• #7   11. sep 2015 København er ret stort, hvor i københavn? Min første motorcykel var en RS 125. Jeg har ikke rodet med el på den, men ville sikkert godt kunne finde fejlen.

Evt. siger du bare til hvis du vil sælge den smiley

• #8   11. sep 2015 Suk!! Hvor ville jeg gerne lave forretninger med dig smiley Bare betale, og så er det ligegyldigt om varen er i stykker smiley

• #9   11. sep 2015 Christoffer: Sender dig lige en PB.

Kommentér på:
Aprilia RS 125 ingen gnist, igen efter få dage

Annonce