{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.350 visninger | Oprettet:

Honda CB750 77 Café Racer lader ikke??? {{forumTopicSubject}}

Hej medmennesker

Jeg har lige skiftet ledningsnet på min CB750 fra 77. Jeg har stort set skiftet alle komponenter ud. Mit problem er, at jeg ikke kan få batteriet til at lade. Den står på 12.2+ volt, og når jeg giver den gas, ændre den sig ikke. Jeg ville gerne have at den gik op på 13.5+ volt. Jeg har skiftet regulator og rectifier ud med en kombineret regulator/rectifier. (billede vedlagt). Nogen som kan have en idé om, hvad det kan skyldes?

På forhånd tak.

Mvh. Mads Buuge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB750 77 Café Racer lader ikke???
  • #2   14. sep 2015 Eller din feltspole - eller en fejl 40 smiley

  • #3   15. sep 2015 Hvis det virkede før du begyndte at pille, tror jeg mest på en "fejl 40"..... smiley

  • #4   15. sep 2015 Fejl 40 eksistere kun i IT verdenen.. smiley

  • #5   15. sep 2015 Hvis man skal være lidt saglig, så ville jeg nok starte med at måle på statoren når motoren kører, levere den det den skal? hvis ja, så ville jeg måle på udgangen af laderegulatoren, og kommer der ikke noget ud der, er den enten monteret forkert, eller defekt smiley El systemet på en mc er super simpelt smiley

  • #6   15. sep 2015 Har du et diagram over hvordan du har lavet det, og hvor meget ved du om det? Kan du betjene et multimeter og ved du hvad ac og dc er?

    Hvor mange ledninger kommer der ud af statoren?


  • #8   16. sep 2015 Det var da en noget nedladende kommentar Hans, hvorfor var den nødvendig? Jeg forsøger blot at hjælpe.

    Du har ret i at jeg ikke ved hvor mange ledninger der kommer ud af statoren på lige nøjagtigt en CB750, vidste du det inden du googlede?

    Derudover vil jeg mene at jeg har rimelig vel styr på det..


  • #9   16. sep 2015 Der kommer altid 3 ledninger ud af en stator på en mc.. Jeg har i hvert fald aldrig set andet, er nok derfor Hans driller dig lidt smiley

  • #10   16. sep 2015 #9
    Både du og #8 bevæger jer på meget tynd viden hvad dette emne angår.
    Der findes også tofasede statore og jeg må sige det florerer med fejl 40 på dette forum. smiley


  • #11   16. sep 2015 Jeg synes jeg har set både med 2 og 3 fasede - specielt fordi det ser ud som om der kun er 2 gule ledninger på den regulator han har sat billede ind af.

    Jeg ville stadig gerne vide trådstarters kompetencer inden vi går videre, det nytter ikke at vi sætter ham til at måle udgangen på statoren og han så sætter meteret i A. smiley


  • #13   16. sep 2015 Super, så lærte jeg da også noget i dag, det skal man jo ikke kimse af. Jeg har bare kun set 3 fasede smiley

  • James Bond
    James Bond Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 25
    #14   17. sep 2015 Den combinerede ensretter og regulator du har sat på. Synes der mangler noget på den. Generatoren på en CB750F af den årgang består af stator med 3 ensfavede udføringer. I centrum af generatordækslet sidder der en feltspole med udføringer . 1 stk sort og 1 stk. hvid. Når jeg ser den nye ensretter/regulator ser jeg ingen B+ og stel. Er det en ny type med trådløs overføring af spændingen til batteriet ? Vil gerne vide det da jeg har arbejdet som elektromekaniker siden 1977. Der kunne jo være kommet ny teknologi jeg ikke har hørt om. smiley


  • James Bond
    James Bond Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 25
    #15   17. sep 2015 Hvis du kigger på de gamle komponenter. Så har du 3 stik på regulatoren.Sort=D+ Hvid =DF og Grøn= stel. Ensrettere har 3 gule som er de 3 faser fra statoren. 1 rød som er B+ og grøn som er stel . Men hvorfor skifte dem ud hvis de ikke fejlede noget ?

  • #16   17. sep 2015 Altså JB, du skriver du er prof. på dette område, men der er meget du ikke forstår.
    Hvis du kikker på den nye regulator er der 3 gule=stator, 1 rød= +batteri, 1 sort= -stel, samt de 2 løse hvid og sort= feltspole, hvad mere skal der bruges ? smiley


  • #17   18. sep 2015 Mine kompetencer inden for dette er ikke de største. Det er blot min kammerat, som er mekaniker, og har rodet en del med ledningsnet på MC, der mener at den kombineret regulator og rectifier ikke virker. Det er jeg bare uforstående overfor, nu hvor den er helt ny.

    Min kammerat her mulighed og kompetencer til at måle udgangen på statoren...

    Der er 3 gule ledninger, 1 grøn, 1 rød, 1 sort og 1 hvis ledning på det nye kombonent. Jeg er godt klar over, at det er som om, at der mangler en ledning. Men efter hvad jeg har kunne komme frem til, ved at studere det originale ledningsnet, så er denne ledning overflødig.


  • James Bond
    James Bond Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 25
    #20   19. sep 2015 Det hjalp med briller på. smiley


  • #22   22. sep 2015 Henrik - jeg har fået den til at lade nu. Det er blot med de gamle komponenter. Nu består mit problem i, at den ikke lader tilstrækkeligt når jeg har monteret mit Ballistic 8 cell batteri.

  • #25   23. sep 2015 Hans Henrik - Kan jeg få dig til at sende et billede af den spændingsregulator du taler om? Bare så jeg er helt med på, hvilke komponent det er, du taler om. Som sagt er jeg ikke en nørd på området, og har derfor brug for at blive babysittet igennem det.

Kommentér på:
Honda CB750 77 Café Racer lader ikke???

Annonce