1.718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Per Værum M
Per Værum M
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 3

Suzuki LS650, oliespild - grund til bekymring? Suzuki LS650, oliespild - grund til bekymring?

Har haft Suzukién i min stald i godt og vel et år og maskinen tjener mig ganske vel og altid med nogle små hyggeture. I dag kørte jeg for første gang, en lidt længere strækning (ca 30 km) på motorvej og holdte næsten konstant 120 km/t. Ved hjemkomst, konstaterede jeg, at der var lidt olieudslip (sandsynligvis ved koblingsarmen på motorblokken) som dryppede på udstødningen og gav lidt fælt røg. Nu har motorcyklen stået i carporten nogle timer og der er kommet nogle enkelte oliedryp på cementen. Er der nogen grund til bekymring, eller er det bare naturlige nykker fra en aldrende maskine?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki LS650, oliespild - grund til bekymring?
  • #1   18. sep 2015 Tør af og prøv en tur i morgen og se om det er det samme

• #2   18. sep 2015 Hehe...fedt svar Torben....
    Hvis noget er i stykker, så vent til i morgen, og alt er sikkert godt igen.

• #3   18. sep 2015 LOL Thomas smiley smiley

Den er gammel og utæt. Enten er man ligeglad, ellers skifter man tætning og hvad der ellers er skyld i utætheden ... Så har man også noget at give sig til når det bliver vinter smiley

• #5   18. sep 2015 Og du burde heller ikke køre så høj fart over længere tid på en 1-stamper MC. Ikke godt for den. Og brug en 20w/50 olie.
    Men fix det olie spild først

• #6   19. sep 2015 Det er vigtigt med en Savage at vide hvor olien kommer fra. Kommer den mellem ventildæksel og topstykke, er det helt normalt Den model har det med at svede her, og det har kun kosmetisk betydning. Man kan få det til at holde op, men det kommer ofte igen. 98% af alle Savager med mere end 10000 km på kl får det her. Der er skiftet en del topstykker på den konto, så kig godt efter. Kommer olien andet steds fra, skal det selvfølgelig repareres. I øvrigt har Fenris ret. En En
    stamper bør ikke trille ved mere end 85% ydelse lang tid af gangen - altså 100.110 kmt for dit vedkommende.

• #7   19. sep 2015 Du mangler som Steen siger en bolt pakning.

Din o-ring ved koblingsarmen kan også være gået, har lavet det på en del..

Kommentér på:
Suzuki LS650, oliespild - grund til bekymring?

Annonce