792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Svejse på stel/motorcykel - Hva' med elektronikken? Svejse på stel/motorcykel - Hva' med elektronikken?

Kort spørgsmål. Skal have svejset nogle beslag på min Honda... Hvad siger de forskellige elektriske komponenter til sådan en operation? Skal jeg afmonterer det hele først, eller har det ingen betydning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svejse på stel/motorcykel - Hva' med elektronikken?
  • #1   25. okt 2015 Bare tag strømmen fra batteriet.

• #2   25. okt 2015 Man kan få en smart "ting" man lige sætter på plus og minus på batteriet som sørger for der ikke sker noget.
    Men eller bare af med stel kablet på batteriet smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #3   25. okt 2015 Bare af med stelkablet på batteriet, og sørg for at stelklemmen til svejseværket, sidder så absolut tæt på svejsestedet som muligt.

• #4   25. okt 2015 Godt råd Sajmon smiley

• #5   25. okt 2015 Enig med Sajmon smiley

• #6   25. okt 2015 Pas på med at svejse, hvis det er på stellet. Det er nok ikke lovligt i forhold til syn.

• #8   25. okt 2015 En ombygning der skiller sig så meget ud at cyklen ikke kan identificeres med original er lige med tabt afgift.
    Og her er de sammen regler med 3 års reglen og syn med konstruktive ændringer.
    Politiet vil til at rette blikket mod caferacere, her er der skåret og bygget uden TÜV på delene på mange cykler.

Nej i danmark må man sgu INTET, med mindre man liiiige betaler en ordentlig afgift så må man gerne ja smiley
    Dejlig land smiley

• #9   26. okt 2015 Nej... Men det er lidt pudsigt, at på f.eks en HD softtail må du godt skære fenderstruts af, men man må ikke på andre. Underlig lov.

Der var en på Facebook der skrev her for leden, at han havde fået hjælp af trafikstyrelsen til at få godkendt en VT 600 Shadow hvor han havde skåret fenderstruts af. Aner ikke om der er hold i det... Men bekymre mig nu heller ikke alverden om det.

• #10   26. okt 2015 " Den mindste ændring af stel gennem påsvejsning eller omsvejsning eller afskæring er en konstruktiv ændring -kræver syn og dokumentation – 8.01.001 – Fremmede stel (ikke originale) må ikke anvendes i Danmark! – SKAD har opnået at afskæring af fender struts på Softail ikke anses som konstruktiv ændring!"

...syntes det er så dobbeltmoralsk som det overhovedet kan blive.

• #11   26. okt 2015 Står med knægtens cx500. Og der påtænker jeg efter lange overvejelser at skære sæderøven af. Ellers bliver det ikke godt til den cafe racer.
    Jeg har tænkt mig at indsende VPS, tegninger, svejseinstruktioner og certifikater på Danmarks højest certificerede svejser ( godkendt af Force) og så se hvad der sker. ( vi må svejse tog, fly, og skibe) Jeg har svejseingeniør og koordinator ansat... Et eller andet skal jeg vel for pokker have for mine penge smiley ca 1000000 om året! Vores Jesper kan nemt regne det pis ud,- tror sgu ikke Honda har gjort det!
    Lader høre fra mig når der er nyt, men tænker det ikke lige tager en uge...

PS han har regnet på røven, og den vil være stærkere...

• #12   26. okt 2015 Per jeg er ikke i tvivl om at i kan gøre det super godt, måske endda bedre end originalt. Men handler det ikke om at være certificeret til at kunne klare godkendelsen af det arbejde i udfører, måske der det kommer til at knibe. E det ikke kun TI der må det i DK.

• #13   28. okt 2015 Har normalt ikke noget med TI at gøre, men trafikstyrelsen som godkender arbejder på f.eks tog. Det skal da prøves smiley

Kommentér på:
Svejse på stel/motorcykel - Hva' med elektronikken?

Annonce