969 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

R L
R L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Er urolig uden hænder på styret. Er urolig uden hænder på styret.

Har fået mig en lille Honda CB 500

Hvor den ryster i styret hvis jeg kører uden hænder på styret.
De første par sek går det fint, men så begynder den at ryste mere og mere til jeg ikke tør mere, og tager fat igen.

Hvad kan det skyldes?? tænker selv på kronrørslejer, men da den er nysynet, synes jeg ikke det kan være rigtigt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er urolig uden hænder på styret.
  • #1   3. nov 2006 .....gør som alle andre: kør med hænderne på styret ! ! !

• #2   3. nov 2006 det opdager de sku ikke under syn . det kan godt være der problemet er . eller dine dæk eller manglende afbalancering

• R L
    R L Tilmeldt:
    okt 2006

#3   3. nov 2006 Hehe kører da normalt også med hænderne på styret, men vil jo gerne at min mc kører perfekt, og ved at den burde kunne køre lige ud uden hænderne på styret.

Okay så det kan også være dæk...

Hvad med sporingen på baghjulet, hvis nu det ikke kører helt lige ud?

• R L
    R L Tilmeldt:
    okt 2006

#4   3. nov 2006 Har lige været nede og studere den, og med at klodse op, er det ikke nødvendigt, da jeg har centerstøtteben, og kan få forhjulet frit på den måde.
    Men synes ikke jeg kan mærke noget i styret, heller ikke ved at køre den imod en mur.

Men styret er meget letgående, så tænkte at den store møtrik til kronrøret måske skulle efterspændes?
    Man da styret går hen over, kunne jeg ikke bare gøre det.

• R L
    R L Tilmeldt:
    okt 2006

#5   3. nov 2006 Begge dæk er faktisk i meget fin stand, så tror ikke at det kan være dæk, ud over hvis de trænger til at blive afbalanceret.

Er en 2001 der har kørt 44.000 km.
    Har haft en ejer før mig, en ældre mand, som siger at han aldrig har fået lavet noget ved den, ud over udskifting af normale sliddele.

Med sporingen tænkte jeg bare at hvis baghjulet køre lidt skævt, at det måske kunne være skyld i det.

• #6   3. nov 2006 Hej
    min har gjort akkurat det samme og det forsvandt da jeg fik forhjulet afballanceret,det er garanteret også det der er galt med din

• #7   3. nov 2006 Mange cykler har en rusken/woblen i styret ved 50-70 km i timen. Det kan skyldes dæktryk, ujævn slid på dæk, slør i styretøj, afbalancering. Men mange har det også selvom disse ting er iorden. Prøv at høre andre CB500 kørere om de oplever det samme.

/
    Jesper

• R L
    R L Tilmeldt:
    okt 2006

#8   3. nov 2006 Okay esben.

Jeg skal vist ud at køre uden handsker på en god vej, næste gang det blive rimeligt vejr.
    Så jeg rigtig kan føle om der er noget uro i styret, fra feks forhjulet.

• R L
    R L Tilmeldt:
    okt 2006

#9   3. nov 2006 Hmm kan se der er flere ting jeg skal have prøvet, for var netop ved den fart Jesper taler om at den gjorde det.
    Så må prøve med højere fart, og få tjekket dæktryk osv...

• #10   3. nov 2006 Min GPZ 500 gør det samme og min mekaniker siger at det kan være sporingen af baghjulet osv... det er noget at de cykler i den størrelse tit kan døje med.

Søren

• #11   4. nov 2006 Dine kronrørs lejer skal skiftes

Thomas

• #12   4. nov 2006 Hej

Jeg havde samme problem med min gl GS, og overvejede også dækskifte etc - indtil jeg fandt ud af at den manglede luft i forhjulet!!! - start du med at tjekke dæktryk for & bag.

vh & god dag

Lars

• #13   4. nov 2006 Jeg er ret sikker på at det er dine kronrørslejere.

Oplevede det samme på min blade, Det var lejerne der skulle skiftes.

-Jesper

• #14   4. nov 2006 det kan også være dine forhjulslejer

• #15   4. nov 2006 må vi ikke se din fine cykel ?

• #16   4. nov 2006 Hej RL

Hvis du skifter begge dæk ud til nye eller et andet mærke kan det gå væk, jeg havde det samme på min ZZ-R og det gik væk med nye dæk, og der er ikke spor slør i hverken bagsvinger eller kronrør , forhjuls/baghjulslejer på min MC.

så selv om dækkene ser fine ud kan det godt være dem der er skyld i det
    Jan

• R L
    R L Tilmeldt:
    okt 2006

#18   5. nov 2006 Var ude at teste lidt igår.
    Og må jo nok indrømme at der reelt hele tiden er lidt rystelser i styret, som jo nok skyldes fordækket som flere er inde på.

Manglede nu også lidt luft både for og bag, men det blev nu næsten være af at det kom den rette mængde luft i.

Men det ender vist med at jeg må ud til min mekker, og høre om dækket er ok, om det evt kan afbalanceres eller noget i den dur.

Og jo i må gerne se min mc, skal bare lige have taget nogle billeder af den, hvor den ikke er så beskidt som nu...

Kommentér på:
Er urolig uden hænder på styret.

Annonce