Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Harley olie
  • #1   3. jan 2016 Er det det samme man bruger i gearkassen? Det er en 4 trins gearkasse

• #2   3. jan 2016 Du skal bruge en 10/40 motorcykel olie, - endelig ikke en 80/90 gearolie...,! Og kom 0,75 liter på, det er nok.

• #3   3. jan 2016 hd -formula 130kr/l
    den skal have en besetmt mængde model afhængig( mega viktigt)
    harley køre med tyk olie 20/ 50 pga. luftkølling og store tollerancer
    du 3 slags olie i motoren kontra japser der har en slags olie,der er en anden spicifikation. hør dig i harleykredse og ikke her,der værdsettes HD ikke endnu. Alle blir ældre smiley

• #4   3. jan 2016 ¤2
    du ved vist ikke om HDèr

• #5   3. jan 2016 @cakes

DU ved vist ikke hvem Flemming er.......

• #6   4. jan 2016 ok jeg havde ikke set at det var ham, så godt ord igen
    jeg kører jo også kun buell smiley

• #7   4. jan 2016 Jeg har tjek på hvad der skal for olie i olietanken. Det var bare hvad der skulle i i koblingssiden og gearkasse.

• #8   4. jan 2016 Som FO skriver er alm motorolie fint i primær ( også på en buell ) mange køre med samme olie i gearkasse også uden problemer ( det gør japanerne jo også) men når man har en separat gearkasse, så vælger jeg at køre med gearolie her. Men har kørt på HD som skiftede langt bedre gear end min med ens fuldsyntetisk olie i hele motor og drivlinie smiley

• #9   4. jan 2016 Vil du kommer så meget på Flemming. ????
    Af alle dem jeg har set, læst, hørt osv. er det noget mindre de bruger.
    Jeg har altid brugt motor olie eller automat gear olie - og det som svare til et kaffekrus fyldt helt op.
    Det skal jeg bare slynges rundt og smøre kæde osv.

• #10   4. jan 2016 Ja vi er da enige om at det kun er til at smøre kæden. Der skal vel ikke fyldes op så der kommer olie i koblingen?

• #11   4. jan 2016 Og syntes heller ikke der kom ret meget olie ud da jeg skilte det ad.

• #12   4. jan 2016 Min manual siger 32oz er det ikke ca 1l ?? men det halve er rigeligt, alt bliver jo piskesmurt der inde smiley

• #13   4. jan 2016 Går selvfølgelig ud fra den originale kædesmøring er taget fra (så skal der ikke noget i). Plejer også bare at hælde op til underkanten af koblingsskålen ved opretstående, så det bliver slynget med rundt.

• #14   4. jan 2016 Ja det er taget fra. Ok så fylder jeg bare til underkanten af koblingsskålen

• #15   4. jan 2016 Og det passer faktisk med et Hvidt plast kaffe krus der er fyldt op.
    Mange bruger automat gear olie - og selv barneet koblinger anbefaler automat gear olie

• #16   4. jan 2016 Jamen så må jeg jo i gang med at samle den færdig. Det jo snart forår igen smiley

• #17   4. jan 2016 Nu spørger jeg måske dumt smiley men hvem er Flemming...?

Brian fik det til at lyde som om (...eller hvad man nu siger i det skrevne sprog) at det var en man burde kende???

• #18   4. jan 2016 FO Laven ..... smiley

• #19   4. jan 2016 Milling: Flemming har pillet ved HD'er i mange år. Og har eget værksted.

• #20   4. jan 2016 Ikke imponeret herfra....

• #21   5. jan 2016 ps jeg tror ikke at der findes 10-40 olie i aut HD forhandler i dk. og hvorfor(ikke) smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #22   5. jan 2016 Det tro nu nok du kan finde hvis det er, da V-Rod hvis nok køre med den type olie. Og en Twin-cam kan også sagtens køre på en 10/40 - en 20/50 er bare meter vare der dækker over stort set alle.
    I min org. HD manual står der bla. Også listed en 10/40 og 15/40 olie.
    Det betyder ikke at man ikke kan bruge en anden olie eller at andre olier ikke kan være bedre for ens MC end 20/50.

• #23   5. jan 2016 Og hvis man ikke kan finde en 10/40 MC olie i dk ret nemt så burde man sket ikke køre MC. For så er man nok både blind og døv og evnesvage ??

• #24   5. jan 2016 Og skal vi være 100 % ærlige. Så er de olier der sælges i en HD butik jo ikke de bedste men dem HD tjener flest mulige penge på......

• #25   5. jan 2016 Og der er så en fordom som så mange andre.
    På samme måde som folk tit siger at org. Dele altid er dyre end uorg. Dele. - hvilket heller ikke altid passer.
    HD's olie er lavet til at sørger for at deres mc ikke går i stykker og dermed ikke koster dem all for mange penge, og samtidig også for at tjene penge.
    Er der olie der er bedre på marked.? Ja - men det gør ikke HD's olie dårlig.... Bare den anden olie bedre.
    Der er faktisk olie test fra andre olie firmaer som faktisk viser at HD' s olie er ret god i forhold til mange andre.
    Jeg har hørt den der med at org. Dele og firmaet altid kun tænker på deres penge...... Ja og ud fra dette brude folk jo så også forstå at det ville være snart dumt hvis de lavede lorte dele/olie/ osv. For det vil skabe bøvl, og udgifter, tilbage kald, garanti problemer osv. Og koste endnu mere end bare lave deres dele lidt dyre.
    Så nej - HD' s er ikke dårlig. Der er bare andet der er bedre

• #26   6. jan 2016 Har på ingen måde sagt at HD olie ikke i rigelig grad dækker en HD motors behov...
    Blot at den er urimeligt dyr set med markeds briller.
    Mange aftermarked parts til HD er jo ikke billigere end originalen. Om de er bedre er en endeløs diskussion.
    Men der er vel ingen der er i tvivl om hvem der betaler for de fanzy butikker. Det er business og intet ondt ord om det.
    Jeg køber også hos caps.. Bare ikke olie smiley

• #27   6. jan 2016 Jeg har set at flere har brugt denne olie fra biltema til motorolie. http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Olie-og-Smoremidler/Mineral/Single-Grade-SAE-50-2000022964/
    Ville i bruge den?

• #28   6. jan 2016 Så dyr er deres olie sku ikke. Men jeg bruger heller ikke deres olie - men en olie der er endnu dyre. Så tja.....

• #29   6. jan 2016 Ja overvejer da at prøve den. Og jeg vil da skifte olie en gang om året alligevel

• #30   6. jan 2016 Nej - ville ikke bruge en ren 50 olie. Heller ikke til en shovelhead osv. Der ville jeg bruge en minirslsk 20/50, 20/60, eller endnu bedre 25/60 olie.

• #31   6. jan 2016 @Fenris.

Det er måske ikke så meget dyrere i kroner og øre. men %vis er det altså pebret.
    0,95L koster 106,- og et oliefilter 150,-
    Og ingen mulighed for at købe i stor indpakning med besparelse.

Jeg skifter olie til det halve af caps priser. og mener selv jeg opgraderer på både olie og filter..

Men vi er heldigvis forskellige smiley

• #32   6. jan 2016 Jeg er måske også den forkerte til at give råd om den slags for jeg har altid været ligeglad med prisen og mere fokus på kvalitet.
    Og jeg bruger nok også all for mange penge på gejl og legetøj og dimser. Men sådan er jeg bare og har altid været sådan

• #33   6. jan 2016 @Fenris.
    Jeg har 13 køretøjer der skal skiftes olie på, Kiggede jeg ikke lidt på prisen var der kun råd til de 7 smiley smiley

• #34   6. jan 2016 Tja - min far er ligesom mig (eller jeg er nok ligesom ham) og han har 30....
    Men faktum er at han faktisk ikke har meget bøvl mens alle hans biler, MC osv så der bekræftes min holdning bare endnu mere. At man bruger penge for at spare penge (over sigt)men du har da ret - det ved jeg da bare ud fra de få køretøjer jeg har - det bliver sku hurtig penge. Og intet koster som at have noget med en motor (men det et sjovt at have legetøjB))

• #35   6. jan 2016 Jeg ser det lidt ligesom at rende efter mælk på tilbud. Lidt latterligt tidsspilde for den enlige,. Men sund fornuft for den enlige far med 16 unger smiley

• #36   6. jan 2016 Så sælg nogle børn - det gør de jo også i andte lande.....

• #37   6. jan 2016 Mine børn hedder "nighttrain" "seadoo" "gsxr" osv. Og de er ikke tilsalg smiley smiley

• Niels G
    Niels G Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Svar: 10
    #38   8. jan 2016 Hej Jesper, nu er der skrevet mange kloge ord her i debatten, hvis du kører med den origenale primærside hvad det ser ud til ifg billedet, skal der være 2 olieslanger på bagsiden af din inderprimær den ene er olietilgang dvs kædesmøring som er placeret mellem krumtap og kobling over kædestrammer og den anden som er retursug sidder lavt tætterre på koblingen den bestemmer oliemængden i primæren, dvs at du bruger din motorolie til smøring af din primærside som er en SAE 50 til din gearbox skal du bruge en transmisionsoil ( som HD anbefaler ) Hvis du har ombygget din primærside er det en anden sag. Jeg kører selv Shovelhead.
    Du er velkommen til at give mig et ring hvis du har andre spørgsmål du mangler svar på : 40859105 Mvh Niels G

• #39   8. jan 2016 Hej Niels. Der sidder kun 3 olieslanger på den. De sidder på oliepumpen og går alle 3 op i olietanken. Så der er ingen der går over i primærsiden. Den lille slange er lukket af.

profilbillede
  • #40   8. jan 2016 Ja og det er godt. Det system var/er noget lort.
    Den tager olie og skyder ind i primær siden og tager derefter det igen og over til olietanken. Så får man godt med kobling affald og små metal støv med over i sin motor og så ind i morteren.
    Så det er derfor at man kobler det fra og kommer olie i istedet for

• #41   8. jan 2016 Og det ser sku da farligt ud med de forskellige olie slanger.
    Det burde du nok få ryddet lidt op i de fuglerede af slanger - med nogle nye det er ens ;):D

• #42   8. jan 2016 Ja der kommer også nye på. Det var før den blev skilt ad.

• #43   8. apr 2020 #2 Flemming O

Hvor ville jeg ønske jeg havde set din kommentar før jeg tævede min primær side ind i 80/90 automatgearkasseolie.

Koblingen glider som en gal nu -.-

Kommentér på:
Harley olie

Annonce