{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

Morten D
Morten D
Tilmeldt:
9. aug 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70

Intercom {{forumTopicSubject}}

Halløj
Går med tankerne om at jeg vil have intercom til når junior og jeg stikker på søndagstur.
Da jeg har en shoei hjelm har jeg kikket på det der cardo sho-1 til shoei. Og jeg har også set at Interphone har noget til shoei. Men hvad er bedst, og kan det betale sig at give dobbelt så meget for de to mærker. Som fr.eks. De Bluetooth man kan købe på ebay?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intercom
  • #1   8. feb 2016 Kig også lige på Sena.
    Ved de laver modeller specifikt til shoei hjelme smiley


  • Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
    #2   8. feb 2016 Det vil jeg gøre, kender du kvaliteten af dem?

  • #3   8. feb 2016 Jeg har kun prøvet et i en butik på en demo hjelm.
    Men jeg ved at alle vloggere ovre i usa bruger sena og kun sena..
    C2W, 6Foothonda osv.. De bruger alle sammen sena i deres hjelme smiley


  • Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
    #4   8. feb 2016 Tak jeg surfer lige en tur ind og kikker smiley

  • #5   9. feb 2016 Kan de forskellige mærker tale sammen mon ? Har også kig på sho-1. smiley

  • Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
    #6   9. feb 2016 Det er jeg også kommet til at tænke på. Og hvad med støj når man sætter den der klump på under eller på siden af hjelmen. Det ser der ud til at scena har tænkt over på de billeder jeg kan finde.
    Men omvendt til 700kr på ebay kan man få et set med to, det er også ret fristende at prøve, når man nu skal bruge to og uanset om det er Interphone, cardo eller scena bliver prisen for to 3000 eller mere.


  • #7   9. feb 2016 Jeg og min kæreste bruger en billig kopi af Interphone F2, som hedder Intercom D2:
    http://www.banggood.com/D2-Motorcycle-Helmet-Intercom-Interphone-Headsets-With-Bluetooth-GPS-FM-Function-p-980568.html

    Den er billig og virker derefter, men jeg synes at den er pengene værd.
    Med radio kan det nogle gange være svært at få forbindelse inde i byen, hvor bygninger og biler skærmer for signalet. Men man bliver så meget mindre trafiksur om morgenen når man har noget P3 kørende, så det er dejligt. smiley
    Med hensyn til at snakke sammen, så hvis man ikke siger noget i længere tid forøger den lidt det vindstøj der er i vores ret billige hjelme, men det kan man overleve. Den har det også med at tabe forbindelsen mellem vores headset nogle gange, hvis det ene af headsettene er ved at løbe tør for strøm, men så slukker man og tænder igen og så duer det. smiley
    Derudover skal jeg snakke lidt højt for at min kæreste kan høre, hvad jeg siger, men om det er på grund af hjelmens udformning eller samtaleanlægget ved jeg ikke.

    Funktionen med at have den til mobilen via. bluetooth har ingen af os haft problemer med. smiley


  • #8   9. feb 2016 Jeg mener godt at forskellige mærker kan snakke til hinanden. Dog kun 1 til 1. Hvorimod jeg ved at Sena har understøttelse for op til 4 i et gruppe opkald..
    Men ja det er sku træls der ikke er en fælles standard..


  • #9   10. feb 2016 Læste lidt om cardo packtalk igår, der står man kan bruge kanal B til at koble op til non cardo enheder smiley
    Så dog ikke ud til at de andre cardo modeller kunne det samme.


Kommentér på:
Intercom

Annonce