3.453 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Jeppe H
Jeppe H
Følger: 12 Emner: 3 Svar: 5

Kan ikke skabe tryk i bremser Kan ikke skabe tryk i bremser

Hej jeg har lige skiftet bremsevæske i min forbremse. Jeg har ikke gjort det helt optimalt jeg tænkte det var næmmest bare at skrue bremsevæske tanken af og hælde væsken ud. Nu har jeg heldt nyt bremsevæske I men der kommer ikke noget tryk i bremserne, der sker ikke noget når jeg trækker bremsen ind. har prøvet at bleede men der kommer ikke noget ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke skabe tryk i bremser
  • #1   8. mar 2016 Hej brug en vakuumpistol når du skal lufte ud, det dur.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #2   8. mar 2016 Til en anden gang, så er det nemmere at skifte bremsevæske hvis man ikke tømmer systemet.

Du åbner en luftskrue og pumper beholderen 99% tør - fylder nyt på og pumper den næsten tør igen - fylder nyt på og åbner den anden luftskrue (går ud fra der er to kalipre foran) - pumper næsten tør - fylder på - pumper næsten tør, lukker luftskruen mens grebet er inde, og fylder på en sidste gang.

Vupti...

Den situation du står i nu, kan drille lidt, og der er flere muligheder.

1. Skaf en bremsesuger - de koster ikke alverden, og gør jobbet 9000 gange lettere. Man får lynhurtigt gang i systemet, og så lufter man bare ud på konventionel vis når først den tager væske ned.

2. Løft kaliprene op over bremsemasteren så luften fiser op i dem - og du pumper bare med begge luftskruer åbnet. Når du så har fået den til at tage væske fra beholderen, sætter du kaliprene på igen og lufter ud som normalt - dvs pump 3 gange og hold tryk - åbn luftskrue og vent 2 sek, og luk den igen - pump 3 gange - åbn luftskrue osv osv.

Uanset hvad du gør, skal du være SIKKER på at stemplet kommer helt retur når du slipper grebet - det er på den sidste 0,5mm den tager væske ned...

Lad os høre hvordan det går.

• #4   8. mar 2016 Hvis du har god tid og er tålmodig, kan du fylde op med væske, og så trække bremsen stille og roligt, så vil der komme nogen små luftbobler op. Lad den stå i fred lidt efter 5-10 min og prøv så igen. Tilsidst kommer der ikke flere og du har fået tryk på. Så kan du lufte resten af den gamle væske ud ved at sætte et stykke sprinkler slange på udluftningsskruen og den anden ende ned i en flaske hvor der er væske i. Så kan den ikke suge luft ind i kaliperen og du er fri for at åbne og lukke hele tiden. Du lukker bare når du kan se frisk væske i slangen.

• #5   9. mar 2016 Hvis det ikke virker med normal udluftning, som beskrevet ovenfor, så start med at løsne banjobolten oppe ved grebet i stedet for udluftningsskruen. Når der ikke kommer luft ud længere tager du næste banjobolt osv.

• Jeppe H
    Jeppe H Tilmeldt:
    okt 2015

#6   9. mar 2016 Tusinde tak for hjælpen! Endte med at købe en bremse suger. Nu opfører systemet sig normalt når jeg bleeder normalt der er ingen luft bobler. Men mine bremser har samme problem som før jeg skiftede væske. Jeg kan tage bremse grebet helt ind til styret. Har læst mig frem til at jeg skal rense kaliberne

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #7   9. mar 2016 Læs dig frem til at du skal skifte slangerne til stålarmerede i stedet for. smiley

På de fleste cykler, har slangerne en levetid på ca 5 år - så hvis den er ældre end det, er det nok tid.

Det ville jeg starte med længe før jeg skiftede O-ringe i kaliprene.

• Jeppe H
    Jeppe H Tilmeldt:
    okt 2015

#8   9. mar 2016 Ja det må jeg prøve min cykel er 20 år gammel og ved ikke om der nogensinde er blevet skiftet. Og igen tusinde tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Kan ikke skabe tryk i bremser

Annonce