3.453 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Kan ikke skabe tryk i bremser Kan ikke skabe tryk i bremser
Hej jeg har lige skiftet bremsevæske i min forbremse. Jeg har ikke gjort det helt optimalt jeg tænkte det var næmmest bare at skrue bremsevæske tanken af og hælde væsken ud. Nu har jeg heldt nyt bremsevæske I men der kommer ikke noget tryk i bremserne, der sker ikke noget når jeg trækker bremsen ind. har prøvet at bleede men der kommer ikke noget ud.
0 synes godt om
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 19
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
Du åbner en luftskrue og pumper beholderen 99% tør - fylder nyt på og pumper den næsten tør igen - fylder nyt på og åbner den anden luftskrue (går ud fra der er to kalipre foran) - pumper næsten tør - fylder på - pumper næsten tør, lukker luftskruen mens grebet er inde, og fylder på en sidste gang.
Vupti...
Den situation du står i nu, kan drille lidt, og der er flere muligheder.
1. Skaf en bremsesuger - de koster ikke alverden, og gør jobbet 9000 gange lettere. Man får lynhurtigt gang i systemet, og så lufter man bare ud på konventionel vis når først den tager væske ned.
2. Løft kaliprene op over bremsemasteren så luften fiser op i dem - og du pumper bare med begge luftskruer åbnet. Når du så har fået den til at tage væske fra beholderen, sætter du kaliprene på igen og lufter ud som normalt - dvs pump 3 gange og hold tryk - åbn luftskrue og vent 2 sek, og luk den igen - pump 3 gange - åbn luftskrue osv osv.
Uanset hvad du gør, skal du være SIKKER på at stemplet kommer helt retur når du slipper grebet - det er på den sidste 0,5mm den tager væske ned...
Lad os høre hvordan det går.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 296
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 259
okt 2015
Følger: 12 Emner: 3 Svar: 5
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
På de fleste cykler, har slangerne en levetid på ca 5 år - så hvis den er ældre end det, er det nok tid.
Det ville jeg starte med længe før jeg skiftede O-ringe i kaliprene.
okt 2015
Følger: 12 Emner: 3 Svar: 5
Kan ikke skabe tryk i bremser