Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  additiv til benzinen?
  • #1   8. mar 2016 hvis din cykel er med indsprøjtning er det en god ting at bruge i en tankfuld for hvert 5000 km det renser lige dyser mm


  • #2   8. mar 2016 Den er ikke med indsprøjtning smiley

  • #3   8. mar 2016 BellAdd er et rigtig godt additiv smiley

    http://www.belladd.dk/da/produkter/bell-add/servicerens.html?showproducts=1


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #4   8. mar 2016 Hvad havde du forestillet dig det additiv skulle gøre?

  • #5   8. mar 2016 Rense ventiler osv

  • #6   8. mar 2016 Et adjektiv!? Du kan ikke bruge et "tillægsord" til at rense motoren på din MC - Eller dvs. du bliver sgu en rig mand hvis du finder ud af af rense motoren ved at stå og råbe "smuk", "brun", "lilla", "rund" efter din motorcykel! smiley

    Hvad angår additiver, så er der virkeligt mange forskellige, nogle mener de renser andre mener det er fup og svindel! Jeg er en "troende" mand og intet(næsten) er for godt til min Kawa smiley - Jeg bruger Bell ad og den fra Biltema - Så kører ejg med det 5-6 tankfulde i streg, 4 dobbelt dosis - Meget af det kan ikke overdoseres og så håber/tror jeg på det hjælper lidt!

    Ps. Uanset om det er med indsprøjtning eller karburator, så har det en effekt, hvis det altså virker!


  • #8   8. mar 2016 Hvis du viser din MC et flot billede af en nisse, der skal helst være kvast på huen, virker det ligeså godt! Hvis du bare er træt af dine penge, kan du købe diverse magiske tilsætninger, eller bedre sende de skide penge til mig smiley

  • #9   8. mar 2016 Kaj's MC i Sønderborg anbefalede mig BellAdd, hvis jeg ikke ville strippe min karburator helt. De sælger det, og sagde at for en tredjedel af deres kunder (der købte det), virkede det hensigtsmæssigt. Resten måtte rense karb's the old fashioned way smiley
    På min gamle renault har det virket rigtig fint, og på min sidste honda hjalp det også.
    Renaultens karburator skiller jeg dog ad fremover, da det tager 30 min at rense den, og samle den igen smiley


  • #10   8. mar 2016 Jeg har solgt alt muligt tilsætning i mere end 30 år, lige fra stp i tuber til bagtøj, mirakkelmidlet svedol da det kom frem, tecflow og nu Bell ad, men endnu har jeg ikke selv prøvet noget af det. Nogle siger det hjælper, andre mærker ikke nogen forskel. Men det fleste som har købt det indtil flere gange, holder pludselig op med at købe det. Gør som man føler for, tro kan flytte bjerge, siger man.

  • #11   9. mar 2016 Klart Kajs MC anbefaler det. Hver gang han kan sælge noget, tjener han lidt ekstra.
    Hvis disse midler virkelig var så gode som reklamerne siger, så ville de blive meget mere anbefalet.
    De der påstår de kan mærke en forskel, er nok fordi tegnebogen er blevet lettere og cyklen ikke har så meget at trække på.
    Jeg kan forøvrigt slet ikke forstå det med at få renset ventiler. Man risikerer at gøre dem utætte, hvis man fjerne noget sod der har sat sig.


  • #12   9. mar 2016 Jeg bruger selv lindemann service cleaner benzin på min motorcykel og diesel boost til min Citroën DS3 (diesel). Og jeg kan mærke en stor forskel i bundtræk og renere tomgang. Så jeg kan klart anbefale lindemann additiver. Det er da et forsøg værd. Det koster ikke en skid og kan ikke ødelægge noget..

  • #13   9. mar 2016 Det er lisom Fedt til forgaflerne det er bare falsk tryghed hahaha

  • #14   9. mar 2016 Tja, kan da se at det åbentbart er forskelligt om man kan mærke en forskel eller ej med de additiver.
    Jeg var også meget skeptisk i starten da jeg først prøvede det på min bil, men det virker da på begge mine maskiner.. Ved ikke hvor meget det renser eller ikke renser men motorene kører renere.


  • #15   9. mar 2016 Jeg har prøvet det på en karburator fra en påhængsmotor, som var lidt beskidt i bunden af svømmehuset.. Jeg ville lige eksperimentere lidt med at fylde svømmehuset med ren Lindemann FSC (fuel system cleaner) og lade det stå i 24 timer..Efter 24 timer havde det ikke hjulpet en skid.. Dvs det havde ikke fjernet/absorberet noget af det der lå på bunden af svømmehuset.. Efterfølgende fik jeg sat karburatoren på igen, (stadig med en en beskidt svømmehus) og fyldte tanken (20 L) op med benzin og en halv flæske FSC, for at konstatere at det ikke havde renset karburatoren overhoved efter at have brugt 2 tanke med FSC.

  • #16   9. mar 2016 Det skulle da også kun være stempler og cylindervæg det renser så vidt jeg husker. ( altså når det bliver brændt sammen med benzinen)

  • #17   9. mar 2016 Så skulle det ikke hedde fuel system cleaner tænker jeg.. Fuel system for mig er karb, indsprøjtning, dyse, tank osv.

  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #18   9. mar 2016 Det virker og der findes utallige eksempler på det. Det er en kæmpe del af bilbranchen efterhånden og anvendes i stor stil. Dieselbiler har enorm gavn af det. Selvfølgelig er der ikke mærkbar forskel på en motor der ikke er sodet til, hvor behovet ikke er der. Men med en motor hvor indsprøjtning og ventiler er sodet til er der en tydelig mærkbar forskel.

    Sælger det til hverdag hvor jeg dagligt sparrer med vores Additiv-specialister, som hjælper vores kunder med deres biler. De kan få gang i helt håbløse motorer, som værkstederne ellers har givet op på. Det er helt vanvittigt hvilken effekt det har.

    Det er ikke for sjov, at langt de fleste værksteder har taget det til sig og benytter det i stor stil. Så ignoranter, som påstår at det blot er for at prakke folk noget på og lave mersalg ved simpelthen ikke hvad de taler om. Mine kollegaer beviser det hver eneste dag på værkstederne rundt omkring i landet.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #19   9. mar 2016 Lækkert nok at du er blevet overbevist, men hvis en diesel bil soder til, så er der et problem med den, som alverdens mirakel miksturer ikke løser.

    I stedet for at fjerne symptomerne, skal man løse problemet.


  • #20   9. mar 2016 #18 det er da fint nok at du tror på det. Mange af dem som gennem tiden har solgt de forskellige mærker til de auto grossister jeg har arbejdet hos, har været lige så overbeviste som dig, og har vist adskillige foto og test af deres produkter og virkning, og næsten alle kunne løse problemer som en mekanikker ikke kunne. Men fakta er at de fleste mærker ikke eksisterer længere og det ville de jo nok gøre hvis de havde den effekt som blev lagt for dagen. Jeg påstår ikke at det du handler med ikke virker, kan jeg selvsagt ikke gøre, jeg kender ingen gang navnet. Dog ved jeg at Toyota ikke længere bruger Bell Ad hvilket de ellers har gjort i flere år. Hvorfor mon ?

  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #21   10. mar 2016 Alle nyere diesel biler soder til i større eller mindre omfang. Særligt dem som kører i byerne og ikke får lov at blive ordenligt varme. Mange kører rundt med tilsodet EGR bla.

    Selvfølgelig er jeg overbevist, når jeg hver dag ser virkningen af det. For det virker. Vi beviser det konstant, når vi sender vores specialister ud.

    Ved sku' ikke hvorfor Toyota ikke bruger Bell-Add længere. Garanterer fordi de bruger vores smiley

    Hvis ikke der var et marked og hvis ikke det virkede ville værkstederne helt automatisk stoppe med at købe det. Men stik modsat, så boomer salget og efterspørgsel er konstant.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #22   10. mar 2016 Ja tro kan flytte bjerge... smiley

  • #23   10. mar 2016 Jeg har ikke erfaring med additiver til mc, men på bil, er der nu bevis for at det virker. Dog kan det ikke redde en motor, men det kan forbygge mod problemer smiley
    Vi bruger BellAdd til alle biler som får lavet service


  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #24   10. mar 2016 Det er ikke tro, det er fakta.


  • #25   10. mar 2016 #24 Jamen selvfølgeligt virker det, vi kan da ikke tillade os at tvivle på det, når nu at du, som "sælger det til hverdag" smiley siger det!

  • #26   10. mar 2016 Tom L, jeg vil gerne donere en belladd flaske til dig, hvis du kommer i nærheden af Glostrup på Sjælland smiley jeg arbejder på et værksted, hvor vi netop har testet deres produkter godt igennem, og har mekanikere som har være på kurser i brug af dem.

  • #27   10. mar 2016 #26 Ellers tak, det er da pænt af dig, men jeg tror altså ikke på at man kan rense karburatorer med sådan noget. Det kan da godt være at det kan noget i en gammel dieselbil, men sådan en har jeg ikke smiley Og nu gik den vel på MC i denne tråd???

  • #28   10. mar 2016 Tom l

    Det var mere for at overbevise dig omkring dets virkning smiley


  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #29   10. mar 2016 Da jeg arbejde som mekaniker brugte vi det OGSÅ i stor stil, med gode resultater. Dog fra konkurrenten, men det virkede da!

    I ved jo reelt ikke en skid om hvad i udtaler jer om, det er formaninger og jeres tro om at alle sælgere tager røven på folk.

    Ville iøvrigt aldrig sælge noget, som jeg ikke kan stå inde for.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #30   10. mar 2016 Og hurra for det, men det er sådan ca ikke ret mange sælgere som rent faktisk kan bakke deres produkter op med fakta, når de nu siger som dig.

  • #31   10. mar 2016 Lidt sjovt at tænke på:
    Hvorfor tilsætter værkstederne vidundermidlerne?
    Er det for at lave en ekstra fortjeneste?
    Er det for at hjælpe kunden så hans bil ikke at skal så tit til service eller kan der være andre grunde?
    Jeg kan ikke lige få øje på en.
    Hvis grunden er den sidste, så skyder mekanikeren sig selv i foden, for så kommer kunde jo ikke og lægger nogen penge.
    Jeg tror grunden er den første. - Mere fortjeneste her og nu.


  • #32   10. mar 2016 #29 Hvis nu du bare fortsætter med at sælge dit fantastiske produkt, kan vi- der har prøvet det uden at kunne mærke den mindste forskel - så ikke godt lade være med at bruge det? Og hvis vi ikke kalder dig en platugle, så kunne du vel også tale pænt til os?

  • #33   10. mar 2016 And it goes on...

  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #34   10. mar 2016 Tag i nu bare og spørg en hvilken som helst mekaniker, som benytter sig af additiver om hans erfaringer med det. Og her mener jeg ikke en eller anden autodiadakt perlegrusmekaniker..

    http://www.fdm.dk/biler/vedligeholdelse/test-af-servicerens-additiver

    FDM er vel også bare nogle platugler, som er i lommen på Additiv-giganterne..?
    Vi udfører også røggastests, bruger specielle kameraer i motoren osv osv som dokumentation. Værkstederne og kunderne sparer penge og tid ift. at skulle skille motoren ad og rense/udskifte stumper. Ikke at det altid fixer en motor, men det er satme tit!

    #31
    Jo, de bruger det også som forebyggende middel og hjælper derved kunden. Serviceintervallet reduceres ikke, men du sikrer en fortsat god brændstoføkonomi og velkørende motor. Selvfølgelig er det også ekstra fortjeneste, men med et særdeles godt formål. Tag ikke fejl, nogle virksomheder er faktisk ikke pirater. Glade kunde kommer kontinuerligt igen. Det er jo ligesom også formålet for en virksomhed?

    Hvis jeg gik og tog røven på mine kunder, ville jeg nok ikke have så mange kundebesøg inden længe smiley


  • #35   10. mar 2016 Skal vi ikke bare holde os til som voksne og fornuftige mennesker, at nogen kan lide det og har mærket forskel og nogle endda har dokumenterede resultater på virkningen, og andre tror ikke på det.

    Selvfølgelig er det for at tjene penge at værkstederne sælger det og bruger det på deres kunders biler, motorcykler etc. Hvorfor skulle det ellers være? Man kan jo ikke tjene nogen penge og leve uden at sælge noget? alle os der arbejder og får penge på kontoen hver måned, får jo de penge fordi at virksomhederne vi arbejder for, i sidste ende sælger et produkt eller en ydelse og på den måde får penge til at betale vores løn og direktørens bonus.
    Synes at det er ærgerligt at det, at sælge noget er så negativt i danmark, da det jo er salg i den ene eller anden form som får hele maskineriet til at køre rundt.
    Det er også bare meningen fra mig, Account Manageren.. Sælgeren..


  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #36   10. mar 2016 #35
    Som sælger kan man godt få følelsen af, at nogle folk tror man er i ledtog med djævlen og vil stjæle penge fra selv børn, hvis man havde muligheden smiley


  • #37   10. mar 2016 Fandt lige denne video. smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=VDUogAQzLAc



  • #38   10. mar 2016 Kan se at han har lavet mange videoer med tests af additiver, hvor nogle virker og andre ikke virker. smiley

  • #39   10. mar 2016 Synes at der er nogle vilde konspirations teorier herinde smiley

  • #40   10. mar 2016 Se evt videoen theman smiley

  • #41   10. mar 2016 Peter B
    Vi forhandler selv BellAdd på mit arbejde, så ved at det virker smiley Vi har også prøvet andre mærker.. Men har bedst erfaring med dette.. De dækker også et bredt område med flere forskellige typer gas til rens af gasspjæld/turbolader dyser osv.. og de helt almindelige additiver som vi sælger ud af butikken


  • #42   11. mar 2016 Har en Kammerat hvis bil blev afvist i syn pga Udstødningsgas , kørte på værksted , fik anbefalet en disel/indsprøjtnings rens , kørte et par dage med det , kørte til omsyn og fik godkendt bilen .

  • #43   11. mar 2016 Har gode erfaringer med både Lindemann og Belladd, Swedol og forskellige mærker Flush Oil (skylle og rense olie)
    Jeg synes alle de mærker jeg kender har været i handlen 30 år eller mere, og virker tingene ikke, så forsvinder de bare fra markedet, så simpelt er det.

    Af nye er der f.eks Liqui Moly, ved ikke noget om det, men kender en dygtig mekaniker som bruger det, fordi det virker, VAG bruger BellAdd, det virker også.

    Vil godt give Sajmon ret, skal der kemi til er der noget galt, men det kan jo være ens kørselsmønster der ikke lige er motorens livret, så er det noget nemmere at hælde noget "mekaniker på dåse" i motoren end at skille den ad i tide og utide.
    Man har da læst om biler der skulle skilles totalt for at komme til at gå ordentligt, men man prøvede da lige en dåse eller 2 af noget trylle-drik, og det virkede, så fred være med det.


  • #44   11. mar 2016 Det eneste man kan undre sig over at hvis det er så godt hvorfor er disse additiver så ikke tilsat brændstoffet fra starten ?


  • #45   11. mar 2016 Det gør de skam også i stor stil. Både i diesel og benzin. Typisk i "super" og "v power" etc varianterne. Effekten er bare ikke ligeså stor som når man hælder additiv direkte ned i tanken da det bliver mere koncentreret og dermed har større effekt. smiley

  • #46   11. mar 2016 #42 Jeg har prøvet noget lignende med min gamle mors bil (benzin) synsmanden mente at den måske bare skulle have "lidt frisk kørsel", så det fik den smiley og så var der ikke noget!

  • #47   11. mar 2016 #44 Det er de også... V-power er fyldt med additiver, Shells andre brændstoffer er også, deraf ligger noget af prisforskellen også smiley

  • #48   11. mar 2016 .

  • #49   12. mar 2016 Hvis alt det der er smart og virker var sat på bilen fra ny af, så var der jo ingen billige biler, forskellen kommer af kvalitet og selvfølgelig også den prestige brandet har, der skal jo være biler til alle prisklasser, og derfor er de ikke alle udstyret med det ypperste der findes.

  • #51   15. mar 2016 Man kan ikke sammenligne brugen af BellAdd og andre systemer med bil vs mc. De fleste moderne biler køre med EGR ventil smiley Og for at presse så meget du af brændstof som muligt køre de sej træk med lave omdrejninger meget af tiden. Derfor kan BellAdd være en god investering på en bil når den serviceres. MC har næppe samme behov.
    Men min gamle Citroën C5 (Fucking French car smiley ) skulle have en behandling ved hvert service. Ellers lavede den "anti pollution fault" og "Catalytic converter fault" efter meget kort tid.


  • #52   15. mar 2016 Nu er der jo 5-6 forskellige typer bellAdd, så der er til alle behov smiley

    Gu' ved om nogle af dem der absolut ikke skal have den slags i tanken, heller ikke smider lidt karburatorsprit i om vinteren (rent hypotetisk, de fleste kører jo ikke da). Sådan noget hekseri som karb.sprit virker jo heller aldrig og der er intet bevis ;D
    Udover de forsøg man laver i kemiundervisningen hvor vandpartikler tydelig spredes fremfor at ligge i et lag. Men det er jo også fusk. Selvfølgelig. Underviserne er betalt af spritfabrikanterne!
    Spritten har hjulpet min gamle karburatorbefængte renault 4 igennem vinteren, og ved de varierende temperaturer vi har haft er der kondens nok i tanken.
    Mht. BellAdd (og så meget andet) kan tilhængerne vel komme med al de empiriske beviser de vil, og folk vil stadig fastholde at jorden er rund. Sådan er det jo smiley


    profilbillede
  • #53   15. mar 2016 #52 Nu er alt benzin du kan købe, også det fine V ekstra ultra plus, tilsat sprit, så den eneste grund til at bruge karburatorsprit, må være hvis du har et lager af ældre benzin. Og når man læser om benzins holdbarhed herinde, er den næsten for gammel en uge efter du har tanket, såååå

  • #54   15. mar 2016 Hvis benzinen når at blive gammel kører man vel ikke nok smiley
    Hvor finder man forresten information om de tilsætninger der er i dansk standerbenzin?
    Er det sprit som i bioethanol du mener at der er i al benzin?
    Eller er det isopropylalkohol, der er tilsat for målrettet fugtfortrængning i brændstofsystemet? Det troede jeg ikke benzinproducenterne gik op i.

    Så må jeg smutte forbi den lokale shell og fortælle dem at de ikke behøver at sælge karb.sprit mere smiley


  • #55   16. mar 2016 Der er sprit i fordi det er et lovkrav nu, derfor er karburatorsprit ikke nødvendigt mere. (Tror det er 5%)
    I Brazilien har de kørt på sukkerrørssprit i mange år.


  • #56   17. mar 2016 Ja altså bioethanol. Det er jo ikke helt det samme som karburatorsprit, men så kan jeg da ikke forstå at de stadig sælger det karb.sprit. Det kan være det er mere effektivt.


  • #58   17. mar 2016 Det kan du umuligt have i og med der allerede er sprit tilsat benzinen smiley

    Spøg til side; jeg formoder at isopropylalkohol er mere effektivt til at modvirke isdannelse i karburatorene og sprede kondens i tanken, end den smule bioethanol, der er tilsat benzinen i forvejen.
    Jeg har samme erfaring både med bil og mc.


  • #59   17. mar 2016 Benzin er tilsat ethanol for dels at være mere miljøvenlig dels for at hæve oktantallet. Der er ganske rigtigt tilsat 5% ethanol. Den mængde er rigelig til at binde evt. vand i benzinen. Der er derfor ingen der har nogen nytte af at tilsætte mere ethanol.
    Og ja jeg tror nok jeg ved hvad jeg snakker om efter 5 år som laboratoriechef for Statoil raffinaderiet i Kalundborg


  • #60   18. mar 2016 Så er den sgu lukket!

  • #61   18. mar 2016 #60 Tror du selv på det? Hvis karburatorsprit virker på Poul-Palles maxi med mælkekasse, så kan man jo ikke bare sige at det er sludder, vel? smiley smiley

  • #62   18. mar 2016 Har selv 2-3 liter stående, men bruger det aldrig.

  • #63   18. mar 2016 Så må benzinfirmaernes laboranter overbevise ledelsen om at de skal stoppe med at sælge skidtet smiley

  • #64   18. mar 2016 Hvorfor skulle de dog det når der er ignoranter nok der køber det smiley

  • #65   18. mar 2016 Mon ikke det også spiller ind, at når man nu har købt et vidundermiddel, så føler man da det virker? Man vil jo nødig erkende man har spildt penge på noget åndsvagt.

Kommentér på:
additiv til benzinen?

Annonce