2.831 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Bundkar sidder fast ved pakning? (Suzuki GSXR 250) Bundkar sidder fast ved pakning? (Suzuki GSXR 250)

Hej MCG.

Jeg står i den trælse situation, at jeg er i gang med at skifte bundkar, men efter at have skruet alle skuer ud(og jeg har tjekket efter, mange gange). så kan jeg simpelthen ikke få pakningen til at give slip, jeg har prøvet med gummi hammer, og sprøjte rustløsner for at få den til at give sig, men der sker simpelthen intet, har også meget forsigtigt prøvet med en skalpel, men den bider ikke rigtig fast.

Er der nogle der kender nogle form for tricks, der kan få pakningen til at give slip?

Bundkarret skal skiftes helt, så har nogle en fusker løsning, der skader bundkarret er dette ikke hetl udelukket

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bundkar sidder fast ved pakning? (Suzuki GSXR 250)
  • #1   23. mar 2016 find en tynd skruetrækker og vrik forsigtigt evt prøv flere steder

• #2   23. mar 2016 har allerede meget forsigtigt forsøgt mig sådan, men meget ser der nemlig ikke ud til at ske

• #3   23. mar 2016 sikker på der ikke sidder en skrue op i midten?

• #4   23. mar 2016 alt er ude, har sammenlignet med det nye bundkar også, selv bundproppen er ude

• #5   23. mar 2016 Bank en skruetrækker i mellem, og ikke vær så forsigtig! Det er ikke lavet af glas smiley

• #6   23. mar 2016 Er godt nok blevet anbefalet at være forsigtig, men det er måske for at undgå at jeg angreb den med et koben, men tak for rådet, det vil jeg forsøge

• #7   23. mar 2016 den er vel bare "limet" med silikone pakning, og så sidder pisset ski fast

• #8   23. mar 2016 det ligner faktisk en almindelig pakning der sidder der, det ændrer dog ikke på at den sidder fandens godt fast, men den har jo tydeligvis virket smiley

• #9   23. mar 2016 Ikke for at ødelægge de andre forslag, men klask hellere dækslet en gang mere med plastikhammeren end at ødelægge pakfladen med en skruetrækker..
    Skruetrækkeren må kun bruges på en Harley der drypper i forvejen smiley

• #10   23. mar 2016 Tynd flad skruetrækker, som du forsigtigt banker ind imellem pakningsfladerne. Når nu bundkaret skal skiftes, så sørg for at holde skruetrækkeren tættere imod bundkaret end blokken, så du ikke laver mærker i pakfladen på blokken.

• #11   23. mar 2016 Det er ikke noget jeg anbefaler, men lige i sådan et tilfælde kan vold være en rigtig god løsning! Det varer da lang tid at snakke det af smiley

• #12   23. mar 2016 Tag altid en større hammer smiley

• #13   23. mar 2016 Ja du kan jo have ret i at i nogle få tilfælde er vold svaret, men lidt forsigtighed skal man nok have med

• #14   23. mar 2016 en kammerat har anbefalet at forsøge sig med at varme pakningen op stille og roligt med en lighter, jeg er selv meget skeptisk overfor denne løsning, er der nogen der kender til denne mulighed?

• #15   23. mar 2016 En lighter???? Nu er det vist på tide at bruge en livline mere, ring til en ven!! Du har brug for en der vil hjælpe dig lidt, når du får fat i sådan en, er det skilt ad på under 2 minutter! Lav en tråd med link til denne, hvor du søger hjælp, så er der sikkert en venlig fyr med en hammer der vil komme forbi smiley smiley

• #16   23. mar 2016 Det er også en ven med mange fusker løsninger, den lød også lige lidt optimistisk, men man ved jo aldrig smiley Jeg tror nok at den skulle være mulig at klare uden hjælp, hele motorcyklen er trods alt bare et meget stædigt væsen, om du så bare skal skifte et tændrør, men det kan man vel også forvente med 90.000 på klokken smiley

• #17   23. mar 2016 Hvad med at prøve at bruge en spartel og en gummihammer?

http://www.xl-byg.dk/produkter/maling/malervaerktoej/spartel/anza-anza-haard-rustfri-staalspartel-spartel.htm

• #18   23. mar 2016 havde godt leget med tanken, men generelt reagerer den ikke godt på metaller der kan blafre

• #19   23. mar 2016 Helt ærligt, du spørger om hjælp! Ifølge din profil er du 19 år, og så er det vel ikke den store erfaring du har med! Hvorfor lytter du så ikke?? Men mener at det råd med at sætte ild til lortet med en lighter (for det er alt hvad der kan komme ud af det) som du har fået af en sikkert jævnaldrende fyr med samme forstand på det, lyder som en ide! Få nu bare fat i en der har lidt begreb om det, så er det altså ret simpelt. Men hvis man ikke ved hvordan, er det sgu da svært, alt skal jo læres! Er du så ikke "håndværker" virker det måske meget svært, meeeen smiley

• #20   23. mar 2016 Jeg beklager skam hvis du opfatter det som om du ikke lytter, rådet kommer faktisk fra en meget erfaren ven, men han har mange skal vi kalde det"utradiotionelle lsøninger" som ofte kan være præget mere af held end forstand. Så det tages selvfølgelig altid med et gran salt og uden tvivl som sidste løsning, netop derfor nævnte jeg det også her, da det lød meget tvivlsomt i mine ører, til at være nogen fornuftig idé.
    Derudover ligger hans erfaring i biler og min egen ligeså meget i racerbiler.
    Og hvor meget ligner hinanden, kan det i realiteten ofte være lidt forskelligt, især når vi snakker en 20 år gammel motorcykel.

men igen tusind tak for rådene, selvom det naturligvis kræver lidt tålmodighed.

• #22   23. mar 2016 Det e ikke for at "snakke ned", slet ikke, men man lærer hele tiden! Og det kunne ligeså godt være en anden maskine du stod med, så er det jo rart når man har prøvet det 100 gange smiley smiley

• #23   23. mar 2016 #21 Nu er jeg smed af guds nåde, så stemmejern er kun for korsangere og tømrere og den slags skravl smiley

• #25   23. mar 2016 Du har et problem kl 13.... Kl 15 har du alle de råd du behøver... Hvorfor i hulen er det bundkar ikke fjernet fra blokken kl 17 smiley smiley smiley Sidder du på hænderne og venter på Peter Pan kommer forbi og ryster klokkeblomst over den gamle gix ? smiley

• #26   23. mar 2016 Glimrende spørgsmål brian, Jeg sidder jo faktisk på arbejde, så jeg har ikke haft tid til at arbejde på problemerne endnu, men fyraften er heldigvis nær , ikke sååå langt væk længere smiley

• #28   23. mar 2016 Hvis du kan komme til med en tynd snor, eller ståltråd, kan man så ikke frigøre lidt ad gangen?? Save pakningen fra hinanden.
    Lidt som en osteskærer !!
    T

• #29   23. mar 2016 Smør lortet ind i peanutbutter... pak det ind i husholdningsfilm og lad det trække... Olierne i peanutbutter ( ja ja, så jordnøddesmør da) kan opløse de underligste ting... f.eks. Araldit... efter det har trukket, må du nok rokke og rulle lidt smiley

• #30   23. mar 2016 som nævnt længere oppe , spartel og hammer , det må man tit ty til på biler når bundkarret skal af og er pakket med flydende pakning

• #31   23. mar 2016 Du behøver sku ikke være så forsigtigt.

Find en god bred ny skrue trækker og bank den ind imellem .

Det er bundkaret som giver sig og bøjer , men det skal du jo alligevel skifte .
    De evt riser som kommer i selve motorblokken dem fylder du jo ud med flydende pakning når du sætter det nye på.

Jeg har været bil mekaniker i snart 10 år og har skiftet satans mange bundkar ( Fiat mekaniker)
    Og har endnu ikke haft et utæt bundkar pga af det gamle har fået kærlighed med en hammer og skrue trækker .

Man kan også godt få et stykke værkstøj som faktisk er en bred tynd majsel med håndtag på som man bruger til at slå imellem blok og bundkar .

Så kan i sige at min metode ikke er den rigtige osv osv .
    Men faktum er at går i ned med jeres bil og betaler mange penge for et værksted gør det , så står de ikke og bruger flere timer med varme eller andre forsigtigt Per ting smiley

• #32   23. mar 2016 Godt nok er det en maskine fra Barbarian Monkey Works, men princippet er det samme: https://youtu.be/WW6hAj8pgUU
    smiley

• #33   23. mar 2016 Hvis man skal prøve med det blide først, så kan ideen med at skære pakningen måske gøres med fiskeline, det er vist rimeligt stærkt. Et par små plastic-dækjern til cykel/knallert kan måske klemmes ind uden at ødelægge noget. Og vrikke fra side til side, så slipper det til sidst.

• #34   24. mar 2016 ståltråden er prøvet, men igen tak for al responsen, mon ikke jeg får min vilje i morgen, og får sendt det gamle på lossepladsen smiley

• #35   24. mar 2016 det er ikke helt ved siden af med varme, en ukrudsbrænder eller gas og ilt og så varm forsigtigt hele vejen rundt, og det skal være varmt men ikke så aluen smelter.
    så et dask med en hammer på karet så falder det selv af.

• #37   24. mar 2016 Man kunne jo også lave et bål under den, mulighederne er mange smiley smiley

• #39   24. mar 2016 Som forventet skulle der bare lægges lidt jyske håndkræfter i ig så fløj det kar af på 2 minutter. Manglede bare det grønne lys til volden, takker mange gange

• #40   24. mar 2016 Var det med eller uden bål så?

Kommentér på:
Bundkar sidder fast ved pakning? (Suzuki GSXR 250)

Annonce