Billig affjedring ekspert, helst på Sjælland Billig affjedring ekspert, helst på Sjælland
Hvem skal man køre til hvis man gerne vil have renoveret sin affjedring på sin gsxr 750 1998 og evt indstillet til sin vægt?
Helst på Sjælland.
Kan værksteder som BikX Næstved. YSR Ringsted sagtens gøre det. Eller vil i anbefale at finde en ekspert der ikke beskæftiger sig med andet?
Jeg skal ikke have dyr Pro affjedring på, da jeg ikke køre track days, i hvertfald endnu. Og det er min første sportscykel. Men cyklen har kørt 58000. Så går ud fra den godt kunne bruge noget kærlighed, og jeg vejer mere end hvad fx. Standard forgaffel fjedrene på 0.80 kg/mm bør blive belastet med
Jeg er på SU. Så dette skal helst gøres ikke alt for dyrt.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
Forgaflen fungerer ganske fortrinligt hvis den lige får et service og fjedrene bliver skiftet. Burde kunne gøres for 1500-2000.
Som så mange mennesker før dig, skal du skelne mellem ting der er "dyre" og ting der "koster mange penge".
Hvis noget er dyrt, er det fordi forholdet mellem hvad du betaler og hvad du får, er dårligt.
Hvis noget koster mange penge, er det fordi prisen er høj - men det siger ikke nødvendigvis noget om hvad du får for pengene.
Ting kan sagtens være dyre uden at koste mange penge - og ting kan sagtens koste mange penge uden at være dyre.
Når det handler om affjedring, er det meget sjældent at man får noget gratis eller til lav pris, som nok mest er det du mener.
Ekspertise tager lang tid at få, og koster derfor en del penge når man skal tilbyde det til andre.
Kan du ikke skrue selv, så koster det bare nogle penge.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 114 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
Jeg så en Wilbers for 1500 for ikke så længe siden. De kommer ofte til salg både her og på f.eks ebay.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Roadracing nye og brugte reservedele
Her handles den slags ofte
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 546
http://mcteknikhyperpro.dk/index.html
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 114 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 114 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
Er der en årsag til du ikke vil det?
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 114 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 602
Som Sajmon siger kan det lade sig gøre, man skal bare kigge lidt rundt på div sider, gerne ebay.
Jeg fandt mange til gsxr 600-750, det var svære til en gammel zxr.
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
ring til dave moss men han er nok ikke billig:)
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
Det er kun fjedrene der er forskel på når man siger "lineær" eller "progressiv" - dæmperne er alle sammen ens, og alle affjedringskomponenter er progressive i større eller mindre grad.
Uanset hvad, er det ALDRIG en god ide at affjedringen bunder ud - men om den gør det eller ej, har intet med føling og feedback at gøre.
Jeg er ikke ekspert og jeg er ikke ude på at overtale dig til det ene frem for det andet, men man skal ikke basere sit valg på hvad der er "100% optimalt" på bane, når det er en cykel som vil leve 99,9% af tiden på ujævne veje, med alverdens løse ting liggende over det hele, huller, lunker, buler og bump i asfalten, og 90% af tiden en hastighed der er bestemt af fartgrænser og ikke om vejen er fri forude så man kan køre til cyklens grænse.
At sige "det er noget pjat", giver slet ikke mening. At finjustere affjedringen på en cykel med "progressive" fjedre, kræver lidt mere af manden der gør det, men hvis ens kørestil er andet end optimal, vil "progressive" fjedre være den bedste løsning. (læs: Til gadecykler).
Det ene er ikke bedre end det andet - det kommer an på manden der sidder ovenpå cyklen, og om hans kørestil passer til det ene eller det andet.
Den kortere version er: Du vil, som gadekører, ikke kunne mærke nogen som helst forskel på om din cykel kører med "progressive" eller "lineære" fjedre.
Det samme gælder de første 20-25 køredage du har på bane - og når du kommer så langt, har du for længst købt en baneracer og fået dine egne inputs til hvad der dur for dig.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 371
På en SU ville der for mig være andre vigtigere ting at bruge penge på.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 114 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 114 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
Man kan godt tilføje en masse grafer og kurver til den forklaring, men det er ikke rigtigt til at forholde sig til hvis ikke man er über nørd på området. Det er ingen af os...
Jeg har 6 sæt fjedres personlig erfaring på 2 banecykler og en gadecykel, og til gade ville jeg vælge progressive til hver en tid. Jeg har sådan set lige bestilt et sæt HyperPro fjedre til min XTX af samme årsag.
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 57
Billig affjedring ekspert, helst på Sjælland