1.682 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Bagdæk på forhjul???? Bagdæk på forhjul????

Når man køber dæk til MC så kan man købe for dæk og bag dæk....
Men hvad så hvis mam ønsker ændre størrelser ( og ja ja, nu er der mange der tænker at man ikke skal gøre det). Jeg spørger kun, ik... til en scrambler projekt j
Det ønskede enduro dæk størrelse til forhjul kan jeg kun finde som bagdæk, hvad siger jeres erfaringer med sådan noget, har i prøvet det Evt. Noget teknisk viden om det her som i brænder for at dele.... Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bagdæk på forhjul????
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   5. apr 2016 Det gør du bare lige som det passer dig.. smiley
    På sådan noget er man jo ligeglad med køreegenskaber alligevel.

Hvilke dæk handler det helt præcist om?

• #2   5. apr 2016 Kun hvis du samtidig ændrer den til at have forhjulstræk smiley

Spøg til side, så er jeg ret sikker på at de fleste dæk (men ikke alle) er designet til to forskellige funktioner.
    Bagdæk skal kunne tage størstedelen af vægten fra en mc imens det skal kunne holde stabilitet og kunne holde til acceleration. Hertil kommer at et bagdæk ikke drejer og derfor kan have en fladere profil som giver det andre egenskaber.
    Fordæk skal derimod kunne holde til de-acceleration og tage op imod 80% af bremseeffekten. Hertil kommer at de har en skarpere profil for at give bedre styreegenskaber af motorcyklen.

Det kan sagtens lade sig gøre. Du skal bare ikke være overrasket hvis det påvirker køreegenskaberne.

• #3   5. apr 2016 Fuck køreegenskaber. smiley
    Jeg kører med Trial bagdæk for og bag. Ja det er ikke de bedste dæk på asfalt, og ikke specielt sjovt over 100km/t MEN de står skide godt fast på ALT underlag.
    Den er lidt stiv i styringen, men det vænner man sig hurtigt til synes jeg.
    Og så bliver de rimeligt hurtigt slidt. Har ikke styr på hvor mange kilometer jeg har kørt på dem, men monterede dem i Sep. 2015 og skifter bagdækket i den kommende weekend. Har kørt HVER dag, gennem hele vinteren, så helt skidt er det ikke mht slittage.
    Du kan se den i min profil.
    Har også kørt med cross bagdæk for og bag. Og DET stinker virkeligt. Så hold dig fra det. smiley

Hvilke dæk er det du kigger på da?

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #4   5. apr 2016 Det kan man godt, det skal bare vendes så det kører baglæns på forhjulet, på mange dæk til ældre cykler, er der ofte en rotations retningspil, til hvis det skal sidde som bagdæk, og så en modsat hvis det skal sidde som fordæk, det har noget med karkassens opbygning at gøre.

Kommentér på:
Bagdæk på forhjul????

Annonce