{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ER-5 signal fra CDI til omdr-tæller?
  • #2   6. apr 2016 en 12V puls for vær omdrejning

• #3   6. apr 2016 Ok når jeg sætter tænding på, så kommer der 12 volt. Når jeg starter den, så viser den ca. 9 volt. Men er det fordi det er et pulssignal, at den viser 9 volt? Det er vel en induktiv giver som går op til boksen, og så laver den det om til en stænding som varierer alt efter hvor meget omdrejningstælleren skal vise.

profilbillede
  • #4   6. apr 2016 Problemet er at min laderegulator var stået af og så kom der røg i omdrejningstælleren. Jeg har nu skiftet laderegulatoren og den lader nu som den skal. Jeg fandt ud af at der var en modstand i omdrejningstælleren som skulle skiftes, jeg fik loddet en ny modstand i. Men den begyndte bare at ryge igen og jeg har pillet omdrejningstælleren fra. Jeg har så hørt at man skal skifte en diode sammen med modstanden, ellers brænder den bare af igen. Så det er mit næste bud. Men jeg vil gerne være sikker på at det ikke er CDI boksen som har taget skade af den for høje spænding, og dermed sender et for voldsomt signal til omdrejningstælleren. smiley

• #6   7. apr 2016 Som johan er inde på så kan du ikke umildbart måle de 12 V, i manualen for alpen skriver de at man skal kunne måle 10V hvis signalet fra CDI er ok så det 9 V lyder fornuftig.

• #7   8. apr 2016 Jeg har fikset det nu, der var en diode i omdrejningstælleren som var brændt af, så jeg kunne måle gennemgang begge veje. En ny diode blev loddet i, og det hele funker igen. smiley Tak for hjælpen.

• #9   9. apr 2016 Jeg er automekaniker, og så stod der en elektromekaniker ved siden af, det hjalp lidt. smiley

Kommentér på:
ER-5 signal fra CDI til omdr-tæller?

Annonce