3.369 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Luftskrue Luftskrue
Så er ventilerne justeret på min Suzuki GSX 750 F og jeg skal have synkroniseret karburatorene. Jeg har derfor anskaffet en Morgan Carbtune Pro men vil gerne vide om jeg skal skrue på luftskruerne også? Jeg kan se i Haynes at karb. 1+4 skal drejes 2 omgange ud og karb. 2+3 kun 1½ omgang ud. Kan det passe at de ikke skal lige langt ud og er det bedst bare at lade skruerne stå som de er? Cyklen starter og kører ellers fint som den er lige nu. Står dog ikke helt jævnt i tomgang da den svinger lidt i omdrejningerne +/- 50 RPM.
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 35
På mange motorcykler er flowet forskelligt på de pågældende cylindre.
Det kompenserer fabrikanterne oftest for vha dyse str og andre karburator indstillinger.
Sæt de skruer som foreskrevet og lav en synk af dine karburatore.
Så får du forhåbentlig en smoooth operating bike ??
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Stil dem efter forskriften, som din bog siger. Stil derefter dine karburatorer på tomgangsskruerne. Forinden sæt din ene store hoved tomgangsskrue lidt højt, evt ved 2500 rpm.
Start evt med at parre 1 & 4 ens og - herefter parre 2 og 3 - så parre du de to par med hinanden.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Man kan bevidst have valgt det setup med mere mager indstilling på de midterste, selvom det ikke virker logisk... Så bliver de hurtigere varme/ når driftstemperatur.
Tag f.eks en V2 yamaha 1100 motor. Den har med vilje mindre karburator dyser på bagerste cylinder, end den forreste der er større. Selvom den bagerste render varmere og det er en luftkølet maskine. Omvendt logik, men det virker altså efter hensigten
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
det med V motoren kan også være fordi det bageste forrør ofte er mere krøllet end det forreste, og derfor har mere modstand, og så skal den have mindre benzin.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
God pointe Fanta - på XVS1100 havde den en 90 grader bøjning inden forrør fra cylinder/top af.. dog havde forreste forrør også et knæk der lignede et 90 graders
Luftskrue