{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

honda anf 125 bliver varm. {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Fik en anf 125 forleden.

Fik skiftet olien, renset div ting og sager, og justeret koblingen.

Den starter sindssygt perfekt, køre uden mislyd osv. Men efter ca 25 km begyndte den at sige en piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiv lyd. Den føltes varm, men trak stadig som den hele tiden har gjort. Topfarten smiley ca 90km/t, Skal den ik en anelse højere op? synes jeg ser på youtube at de går små 130, ca ik..

Er der noget der skal justeres? kan ventilerne gøre at den bliver varm hvis de står forkert? Tænker hvis de er for stramme eller lign?

Nogen ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  honda anf 125 bliver varm.
  • #1   25. apr 2016 130 skal de ikk gå i hvert fald, tror du skal være heldig hvis den går 100 med en voksen mand, Hvorfor tror du at den bliver for varm? smiley

  • #2   25. apr 2016 pga af den piv lyd der kommer efter jeg har kørt. samt at kick starteren ikke hopper tilbage som den gør når den er kold når jeg træder på den. Så bliver den nede. Når så jeg går ud til den næste dag, så går kickstarteren fint op på plads som den skal.
    Og den føltes varm, men havde ik min varmemåler på den. Så kender ik temperaturen. bare en fornemmelse du ved



  • Jannik H
    Jannik H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 56
    #3   25. apr 2016 Den er luftkølet ikk??
    Er det den rigtige olie der er kommet på??
    Er det bremsen der slæber på??
    Det kan forklare både lyden og nedsat fart.


  • Jannik H
    Jannik H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 56
    #4   25. apr 2016 Ellers så er noget ikke rigtig i den ny justerede kobling, kørte den før du justerede koblingen??

  • #5   25. apr 2016 ja den kørte. har hældt mc olie på, efter de forskrifter der står i service.
    Hmm, det kan da godt være koblingen er slidt.
    Skal køre på den igen i dag, så lytter jeg lige efter når den er varm hvor lyden kommer fra.


  • #6   25. apr 2016 min kører omkring 90-95 på toppen, med en fedladen dreng på 92 kg.
    hvis den ikke glider i kobling, er den vel ok.


  • #7   25. apr 2016 umiddelbart gled den ikke i koblingen, men er lidt ringe til at skifte fra 1. til 2. gear. resten køre som i smør.. men det afhænger meget af omdr/ hastighed osv.

    Men igen.. Det stormede selvfølgelig også da jeg kørte, så måske det var lidt svært at mærke


Kommentér på:
honda anf 125 bliver varm.

Annonce