640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Startproblemer på en gixxer Startproblemer på en gixxer

Hej..

Mig og en kammerat tog over på mit arbjede her til aften for lige at kigge lidt på knallerten og så lige starte den!
Men batteriet var fladt så vi smed nogle startkabler på! Den sprang igang men så snart vi to kabler af igen gik den ud. Vi prøvede adskillige gange med samme resultat!

Når vi tog strømen gik lyset ud på den og rpm. tæller gik ud!

Burde alt på motorcyklen ikke virke selvom der ikke er noget strøm på bare motoren er i gang?

Batteriet er næsten helt nyt.. men er aldrig blevet kørt med eller ladet op efter indkøb!
Skal jeg bare smide batteriet i en lader og så virker det?

/Kristian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer på en gixxer
  • #1   8. jan 2007 Bare lad den op, så skulle problemet være løst smiley

• #2   8. jan 2007 okey! men den hostede og spruttede når vi tog strømmen!

Burde den ikke lade så snart motoren er igang? Den lader jo altid mere støm end den bruger!

• #3   8. jan 2007 jeg vil assistere simon i han ellers vældig uddybende forklaring... du skal simpelthen bare løse problemet, der efter er det der ikke mere... men ja smid batteriet i en mc lader som fx optimate eller sådan noget så bliver batteriet opladt... om det hjælper på cyklen aner jeg ikke

• #4   8. jan 2007 Lader cyklen overhovedet?

Defekt batteri?
    - Hvis i bare har hældt syre på batteriet og så ladet det stå et par måneder uden at bruge det eller ladet det op, kan det godt være faldet sammen, jeg har selv prøvet det... smiley

• #5   8. jan 2007 Jonas :

Jeg regner stærkt med at der er indsprøjtning på den! Det der sker er at batteriet er så afladet at indsprøjtningen ikke kan få det strøm som den skal bruge, og derfor begynder at sætte ud/dør.. Det hjælper jo heller ikke på det at han havde lyset samt andet tændt på den smiley Lidt mere uddybende! smiley

• #6   8. jan 2007 Christian har ret............. batteriet er faldet sammen

• #7   8. jan 2007 jeg vil nu stadig vove den påstand og sige at jeg også har ret i noget... citat fra mig selv :"du skal simpelthen bare løse problemet, der efter er det der ikke mere".

• #8   8. jan 2007 Der er gsxr 1000 fra 02 så den er med indsprøjtning!

Med det gamle batteri ladede den! så det skulle ikke være problemet!

Den lader da mere strøm end den bruger! ellers er det jo bare et sprøgsmål om tid så vil den jo løbe tør!

Jeg havde ikke lyset tændt! men baglyset kan jegjo ikke slukke!

Men batteriet jeg købte hældte jeg bare syre på og pakkede så cyklen væk! har maks kørt en halv time med det!

• #9   8. jan 2007 Hehe.. tror du har ret Jonas

• #10   8. jan 2007 Vedligeholdelses lader.....

Det er helt vildt hvor mange batterier man sælger når sæsonen går igang. Sælger heldigvis ligeså mange vedligeholdelses ladere, så der da nogen som ikke smider deres penge væk på batterier...

• #11   8. jan 2007 Kristian, lad nu den stakkels superfine cykel stå i fred HELE vinteren. Du må IKKE starte den, førend du skal ud at køre på den.
    Pil batteriet af og lad det op. Check batterispændingen efter 14 dage (stadig afmonteret), hvis det er væsentligt under 12 volt er det kaput. Køb et nyt og lad det helt op. Monter det lige inden din første tur i det forhåbentlig snart fine forårsvejr.
    Mvh.

Jan L

• #12   8. jan 2007 kristian køb et skibsbatteri det holder har det selv smiley

• #13   9. jan 2007 Hvis dit batteri er helt færdigt, kan det ikke gå strøm igennem det selv om du kan starte med ekstern hjælp. Kværnen vil stoppe, når du fjerner startkablet!

Prøv at lade dit batteri langsomt op. Måske går det, måske ikke!

• #14   9. jan 2007 Okey tak for de fine svar!

Det er bare et helt nyt batteri jeg købte for 2md siden! hældte syre på og kørte lidt!! troede de ville være ladt op så!

• #15   9. jan 2007 Hvis du bare har hældt syre på batteriet og så ladet det stå¨et par måneder uden at lade det op først, så er jeg næsten 100% på at det er faldet sammen.

Jeg har selv gjort det samme med et batteri der var 2 måneder gammelt. Dvs jeg bruge det først to måneder, så gik der noget galt med el-systemet på min scooter så den afladede. Herefter stod den to måneder uden strøm på batteriet. Resultat: Totalt dødt batteri, der ikke var til at redde! Købte så et nyt, ladede det helt op og trillede videre med det flere år efter smiley

• #16   9. jan 2007 Surt, men heldigvis ikke så dyrt, som hvis noget af selve elektronikken brænder af smiley

• #17   9. jan 2007 Du kan altså også prøve og polvende dit døde batteri engang. Ved godt at det lyder skørt, men har fået det forklaret det rent kemisk engang hvorfor at det virker hvis batteriet er helt dødt, altså helt afladet. Hvis du polvender det med et andet fuldt ladet batteri i en 3-4 sekunder kan du være heldig og få det igang igen. Har lykkes for mig flere gange.

Husk lige og tage batteriet af cyklen inden. Tror ikke at cyklen elektronik har godt af denne behandling... smiley

• #18   9. jan 2007 Prøver at lade på det her en dag i ugen!

Ricard L .. det skal da prøves!

Synes nu det var dyrt nokj! Mener det kostede lidt over 600kr.

/Kristian

• #19   9. jan 2007 Ik, for at blande mig for meget Knud, men mener at huske det er her man bruger en lynlader, hvis batteriet ikke vil tage mod strøm. Det gælder om hurtigt at få det op på kogepunkt. Jeg vil mene at en elektronísk autolader vil kunne gøre det. Det er muligt den skal sidde på et stykke tid før den går igang med at lade (min erfaring) når det er helt fladt.

Kommentér på:
Startproblemer på en gixxer

Annonce