{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Giv gas - går ud {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg prøvede lige i dag at starte cyklen for at se hvordan den havde det. Den startede med det samme. Men der var alligevel to ting jeg ikke var helt tilfreds med.

For det første så var det ligesom at den ikke kunne lide at man drejede håndtaget for hurtigt, mens den kørte med et konstant antal omdrejninger. Fx hvis den stod i tomgang om man gav den helt gas, så gik den ud. Og hvis den fx kørte med 3000 omdrejninger konstant, og fik helt gas igen, så hostede den meget inden den begyndte at tage flere omdrejninger.

Dette leder til det andet problem, efter jeg havde haft batteriet ude, og opladet det med en nyindkøbt Optimate III, så var der tilsyneladende kun strøm nok til at starte motoren en enkelt gang.

Har ikke tidligere haft dette problem, det er åbenbart sket efter den kom tilbage fra mekanikeren til vinterklargøring.

Håber der er nogen som vil hjælpe mig, for det er mildest talt irriterende at gå rundt og tænke på.

Mvh Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giv gas - går ud
  • #1   8. jan 2007 NR 1 sker tit efter længere tids stilstand... tror det er lidt kondensvand eller noget... den skal bare lige blive varm og og sådan så er den frisk igen... den med batteriet ved jeg ikke. måske det bare er blevet gammelt

  • #2   8. jan 2007 Det simple først:
    Hvor gammelt er dit batteri? Olien er stiv, der er lidt ekstra modstand allevegne, og du har ikke jordens bedste benzinflow. Det er ikke utænkeligt, at dit batteri er ved at være træt. Du kan lade det op, men det har ikke ret stor restkapacitet.

    Det der med gasgivning - hvor længe havde den gået jævnt inden du forsøgte at give gas?

    Har du tømt dine svømmerhuse inden du stillede den hen? Hvis ikke, trænger du nok til en karburatorrensning.

    Så er der et "long-shot": hvis ikke dine batteripoler er skruet godt nok fast, kan pludselige ændringer i omdr/vibrationer give uregelmæssigt motorgang.

    Hælder mest til "snot" i karburatorerne.

    God jagt


  • #3   9. jan 2007 Batteriet sad på da jeg købte den i sommers. Det er sådan lidt svært at se på det hvor gammelt det er. Ikke nyt, men heller ikke såå gammelt.

    Den stod mellem et halvt og helt minut, det plejede at være nok, men kan nok godt se at den nok skulle have lidt længere tid når den ikke har kørt i lang tid, og på denne årstid.

    Sådan en kaburatorrensning, er det svært at udføre? For kan da godt indrømme at jeg først er ved at lære hvordan man skruer på en mc.


  • #4   9. jan 2007 Tror du skal have et nyt batteri. Batterier holder kun et par sæsoner, nogen skifter dem endda hver sæson.

    For at rense kaburatorerne hælder du bare kaburator-sprit i tanken ved første tankning.

    Så sku den være klar smiley

    Har du stadig problemer kunne du prøve at skifte tændrør og luftfilter


  • #5   9. jan 2007 Karburatorsprit renser ikke karburatorne. Det er for at undgå der ligge sig kondensvand i dem, som så stopper for benzintilførslen.
    Der findes nok et eller andet vidundermiddel som kan rense dem via benzinen, men det bedste er manuelt arbejde.
    I bunden af karburatorne sidder der en slange og en skrue. Det er til at tømme svømmehuset. Prøv at tømme det over i en hvis kop, så kan du se om der er skidt i karburatorne. Du kan se et billede af beskidt benzin her:
    (link fjernet)

    /
    Jesper


  • #6   9. jan 2007 Det med gassen gjorde min zxr også lige da jeg havde fået den hjem. Når jeg tændte den og jeg hev den lidt i øret, havde den også svært ved at tage gassen og kunne også nemt gå ud når man hev i gassen for hurtigt..
    Da jeg så lige havde den ude første gang og prøve at køre lidt op og ned ad vejen så den blev varm, var der ingen problemer der, så det er nok bare fordi den har stået stille lidt tid nu smiley


  • #8   9. jan 2007 Det har været en brat opvågning for motoren! - Prøv du at bliv hevet i øret et halvt minut efter du er stået op! smiley
    Nej, helt seriøst, så har motoren slet ikke opnået drifttemperatur på det tidspunkt og der har nok stadig været hvid røg fra udstødning - Brugte du choker til at hive den igang??


  • #9   9. jan 2007 Ja jeg brugte chokeren, men kunne ikke se noget hvidt røg.

    I øvrigt tak for alle svarene! Mvh Jens


Kommentér på:
Giv gas - går ud

Annonce