4.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

kardantræk kardantræk

står og diskuterer med min mor om hvad et kardantræk er....

Hver sød at forklare hende hvad det er, for nu er jeg træt af det.

min mor kan ikke se forskel på et remtræk og et kardantræk.... og jeg kan ikke sømme det fast i hovedet på hende.

Fortæl hende det venligst i detaljer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kardantræk
  • #1   10. jan 2007 et tandremstræk eller bæltetræk eller hva du nu vælger at kaælde det er i det store og hele det samme som en normal kæde og tandhjul bortset fra at kæden i det her tilfælde er lavet af noget robust gummi af en art... kardan træk har ingen kæde (eller rem) men bestar af en stang med tandhjul for enden som så gå mere eller mindre vinkelret ind på det tandhjul der sdder på hjulet og det er så altsammen lukket inde så det konstant bliver smurt med olie... begge dele er federe end en normal kæde det det næsten ingen vedligeholdese kræver og det sviner ikke... kun racere kan få det optimale ud af en normal kæde... kig evt på en dragstar eller virago de har det... og suzuki ls 650 har tandremstræk

• #2   10. jan 2007 Eller endnu kortere sagt:

- Remtræk er med en rem hen til baghjulet

- Kardantræk er en langsgående aksel, der ved hjælp af nogle tandhjul trækker baghjulet (det hele er indkapslet og sviner derfor ikke)

• #3   10. jan 2007 tak!... og endelig forstod hun det... eller hun lod hvertfald som om.

Faens til kvinder der tror de ved det hele

• #4   10. jan 2007 min mor vil have motorcykel, og hun er til chopper-knald... så viste hende en custom herinde fra med et kæmpe bagdæk(en cykel med remtræk) og så brøler hun op om at den havde sgu da kardantræk...

tror ikke hun selv skal skrue på dyret, når hun selv får bike

• #5   10. jan 2007 nej det er der vist noget der kan tyde på hun ikke skal : ) men hva fanden... min far tror at man vælter hver gang man drejer og man max kan nå at kører et par år hvis man er heldig inden man dør... og det er selvom jeg "kun" kører chopper.

• #6   10. jan 2007 hehe, der er sgu mange sjove og underlige opfattelser og fordomme, omkring det med motorcykler....

min farmor er overbevist om at det er mig der ligger og drøner forbi, ude på den store vej hjemme ved hende, med mindst 300.... det skal lige siges, at den store vej for hende, er en villavej, med vejbump og chikaner

• #7   10. jan 2007 Du kan vise hende et billede fra min profil,der ligger et fint et af kardanen.....

• #8   10. jan 2007 Hej Nicolaj

Frisk mor du har. Hvis hun kiggerpå in profil, er der et billed, hvor cyklen er delvist skilt ad. Der kan hun se kardanarrangementer ude hjul eller andre forstyrrende elementer - og selvfølgelig skal hun knalde cruiser. De er lave, så hun kan nå ned med begge fødder, tyngdepunktet er lavt, så de er lette og stabile at køre, og så har de faktisk alle en fed momentkurve, så hun ikke hele tiden skal røre i gearkassen.

P.S. de fleste V-2 ere kilder dejligt i rumpen smiley

Kommentér på:
kardantræk

Annonce