{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Hvordan med olie og fjedre i forgaffel {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har lige købt en ny brugt forgaffel til min bandit, fordi den gamle var uoprettelig utæt. I den jeg købte var der så monteret Wilbers fjedre, hvilket jeg mente var godt nok. Men da jeg så i går ville skifte gaflen, lagde jeg mærke til at den "nye" var meget blødere end den gamle uden olie, altså hvis jeg trykkede den sammen med "muskelkraft"(-: Da jeg skilte den ad var der lidt mindre olie i end i den gamle og fjederen var meget kortere. Det stykke den var kortere var så suppleret med et stykke rør. Nu endelig til mit spørgsmål...skal den være blødere med de der "tun" fjeder i eller er der noget andet galt????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan med olie og fjedre i forgaffel
  • #3   16. jan 2007 Nå hmm ja jeg ved det ikke helt, der er et TÜV papir med på wilbers fjedre, men de der sidder i nu er nok ca 15-20 cm kortere end de originale, men så var der jo også et rør i, så de næsten var lige så lange som original minus måske 1-2cm

  • #4   16. jan 2007 Hvis det er fra en anden årgang kan indmaden sagtens være anerledes.
    Nu ved jeg godt at jeg ikk kører med org. gaffelben, men i mine suzuki ben er det netop lavet, som du beskriver Kevin. Korte fjedre og så en slags nylon klods ovenpå.
    Om de så burde være hårde eller blødere... Det kommer jo an på hvad den forrige ejer har haft af ønsker. Men mere olie i burde nu gerne kunne gøre dæmpningen lidt hårdere...


  • #5   16. jan 2007 nylon klods = nylon rør

  • #7   16. jan 2007 Hmm er der så nogen der kan svare mig på, hvordan man kan se om de gamle originale fjedre er gode nok endnu??

  • #9   16. jan 2007 AAAAAHHHHHHRRRGGG totalt forvirret!!!!!!!!!!!!!!!!!!(-:

  • #11   20. jan 2007 Meget uprofessionelt..... Jeg har lige kigget i clymers håndbogen, og kan nu se at der SKAL være et rør over fjedrene!!! Derud fra slutter jeg, at ham jeg har købt cyklen af, af en eller anden grund har proppet nogle forkerte fjedre i! Jeg har nu samlet forgaflen, med de fjedre som var med aus deutschland, og fyldt nyt olie i. Så må det briste eller bære(-: Tak for jeres svar!

Kommentér på:
Hvordan med olie og fjedre i forgaffel

Annonce