{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Yamahas 660 motor problem. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er blevet ejer af en dejlig Yamaha MT 03 660 CCM årg. 2009.
Den kører rigtig godt, dog kan mærke at den hugger lidt i det ved jævn gas, feks hvis man kører 90 km/t over en længere strækning.
Efter hvad jeg kan læse mig til er det et kendt problem med denne motor, fordi den er lagt magert ud fra fabrikken for at overholde godkendelser, og det kan kureres med en PC eller en BoosterPlug der begge kan levere en federe blanding. Selv påtænker jeg at installere en BoosterPlug da PC vist mest giver mening med åbne Potter og filtre hvilket jeg ikke har.
Har andre med samme motor oplevet det samme og evt forsøgt at afhjælpe det på anden måde?
Med venlig hilsen Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamahas 660 motor problem.
  • #1   15. jun 2016 Snup da hellere en pc. Der kan man jo justere forholdene til det mest optimale og ikke bare tvangsfodre den med mere benzin. Pc giver god mening med eller uden åbne Potter osv.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #2   15. jun 2016 Powercommander er klart den bedste løsning.

    Og du har ret - den er mappet temmelig magert, og den jævne gas er desværre i det område hvor den opfører sig latterligt.

    Jeg har PC på min XT660X (samme motor) og bare med et map fra nettet, spiller det MAX.


  • #3   16. jun 2016 Godt nok ikke en Yamaha 660 motor jeg har på min, men samme symptomer (og motortype).
    Jeg løste det med en hjemmelavet boosterplug (præcis samme effekt som den "rigtige").
    Den tøven/hakken der var omkring de 3.000o/min er forsvundet og gasresponsen er blevet skarpere hele vejen.
    Nej det er ikke ligeså godt som en PC der kan programmeres, men for de 700kr det kostede mig, er det en stor forbedring.


  • #4   16. jun 2016 Tænker også lidt over prisen; ca 1000 Kr for en BoosterPlug mod 2000-2500 for en PowerComander.. Så ved jeg godt at der er flere muligheder med en PC, men når man nu synes den kører fint, og egentlig kun har det ene problem... Jeg må tænke lidt over det, men tak for Jeres input:D

  • #5   16. jun 2016 Ja det er jo ikke kun dit aktuelle problem der bliver løst med PC, den skulle blive bedre i hele omdr registret, men ring og snak med FV Motor, Finn ved alt om det.

  • #6   21. aug 2016 Jeg har investeret i en BoosterPlug og jeg er tilfreds. Den hugger stadig en lille bitte smule, men er blevet meget mere kørbar:-)
    Hvis jeg senere investerer i en ny potte og filter tror jeg måske den skal køres ordentligt ind men jeg er overordentlig tilfreds:-)


Kommentér på:
Yamahas 660 motor problem.

Annonce