Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til bremsevæske!!!!!!!!!!!!
  • #1   19. jan 2007 Bare en med så højt DOT mærkning så muligt. Det er universal væske... Din cykel skal ikke bruge noget specielt.

• #3   19. jan 2007 DOT 4

• #4   19. jan 2007 DOT4 ja
    D samme som man kan købe på tankstationer osv til biler..

• #5   19. jan 2007 Er her en der kan bekrafte DOT 4, fra instruktionsbogen????
    Det er såmen bare det spørgsmålet går på ;o))))

• #6   19. jan 2007 Thomas... hør nu lige... Det er da ligemeget hvad der står i den bog. DOT mærkningen har noget at gøre med kogepunktet for væsken. Jo højere DOT mærkning jo bedre væske. Når væsken bliver varm koger det vand som bliver optaget og danner bobler som får din bremse til at virke svampet. Derfor skal du have så højt et kogepunkt så muligt.

• #7   19. jan 2007 Richard L - Jeg har bare hørt at man skal være sikker på at det er den rigtige væske, derfor vil jeg gerne vide hvad der står i bogen!!
    Jeg er da glad for at folk herinde altid er super hjælpsomme, mange svare desværre bare ikke på det spørgsmål der bliver stillet!!!
    Hvis jeg ved hvad yamaha skriver i bogen, er jeg sikker på at få det rigtige!
    Ved du med sikkerhed at alle bremsevæsker er ens, når vi ser bort fra kogepunktet???

• #10   19. jan 2007 Ja det er jeg rimelig sikker på... Har dog kunne mærke forskel for forskellige væskers kogepunkt selvom de var mærket med samme DOT. Men det var altså til ræs...

Du kan købe nogle væsker som er specielt beregnet til ræs, men mener ikke at du kan køre dine bremser så varme på gaden at de skulle blive nødvendingt.

Fik du i øvrigt ikke bogen på PDF fil af peter? Grunden til at du nok ikke kan finde noget i den er at det ikke er væsentlig hvilket mærke det er, men din DOT mærkning der er vigtig.

Mener altså også at det står på dit originale låg til bremsevæske beholderen. Plejer det altså og gøre.

• #11   19. jan 2007 en som kører roadrace fortalte mig engang at man skal sørge for bremsevæsken ikke står i en halvtom bøtte pga den bliver iltet og hvis det sker bliver den på ingen tid svampet det var hans erfaring fra banen så køb de små "dunke" ved ikke om der er andre som har samme mening...

• #13   19. jan 2007 Det er der noget om Kristian.

Bremsevæske har en rigtig god evne til og optage fugt fra luften. Og det er meget uønsket i væsken, da det giver dampbobler ved opvarmning, som giver svampet bremse.

De døjede vist meget med kawasakierne sidste år. Der skulle noget 5.1 på før det duede. Der var dot 4 ikke nok. Men igen det var afhænigt af mærket.

• #14   19. jan 2007 ved at castrol sælger det i 200 ml bøtter det er en passende mængde det passede lige til at fylde mit system op med kobling også.
    Og så har man ikke resten af en liter stående ved ikke om andre også sælger i de mængder..

• #15   19. jan 2007 Richard L - Nej Peter sendte det aldrig, og jeg kan ikke se det på låget, da jeg kun har calibre og master fra en R1!
    Det skal mont. på min TRX og jeg skal genbruge beholderen!!
    Vil bare være 110% på at jeg hælder det rigtige på ;o))

• #16   19. jan 2007 Okay Jamen jeg forstår det helt sikkert godt... Forsøgte også at forklare mit svar bedst muligt. Hvis du hælder en DOT 4 på, går du ikke galt i byen. Men kan du få fat i noget 5.1 Race Spec så bliver det bare ekstra godt.

Det svarer lidt til motoroiler. Suzuki anbefaler Motul. Triumph anbefaler Mobil. Og mener at Yamaha bruger shell. Men i princippet er de jo lige gode alle sammen.

• #17   19. jan 2007 Så DOT 4 eller 5.1 uanset mærke??
    Hvad så med den smule væske der er tilbage i caliberne, og i beholderen, det er jo ikke til at få ud, gør det noget?? Nu der bliver talt om at man ikke skal mixe!!!!!!

• #19   19. jan 2007 Fint så går jeg efter DOT 5.1

Jeg takker alle for hjælpen ;o))))

Kommentér på:
Hjælp til bremsevæske!!!!!!!!!!!!

Annonce