742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Speed Sensor Speed Sensor

Sidder her og roder med ledningsnettet op til speedometeret og alt det der, da jeg er igang med at lave en del om på MC'en.. Så ser jeg i manualen at den ledning der er hvid med en grøn streg, er speed sensor..!
Den er forbundet mellem Speed Sensor i speedometeret, og går hen til relay...

Så er det jeg begynder at undre mig over hvad en speedsensor gør når nu mit speedometer ikke er elektronisk, men mekanisk... Er det en form for begrænsning eller noget ?? Og hvad er dens funktion??

Jeg har læst Haynes Manual tynd efterhånden, og der står intet om dens funktion...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Speed Sensor
  • Brian b
    Brian b Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Svar: 28
    #1   28. jan 2007 selv om speedometer har analog visning kan det godt være styret af et elektrisk signal

• #2   28. jan 2007 Brian >> Som jeg skrev, det er mekanisk (Kabeldrevet fra forhjulet), så det er ikke styret af et elektrisk signal smiley

• #3   28. jan 2007 OK.. Jeg tror jeg har luret den af ved at kigge i manualen under ledningsnettet... Skilte også lige speedometeret ad for at se mekanismen. Sensoren tæller omdrejningerne fra speedometerdrevet. Den er så forbundet med "relay" som går videre ud til benzinpumpe, gear, og kobling osv.

Jo hurtigere man kører, jo flere omdrejninger får sensoren inde i speedometeret, og derved ved relayet at den skal sende flere pulsslag til benzinpumpen for at sende mere benzin ud i motoren. Jo hurtigere man kører, jo mere luft får motoren jo også grundet indsugningen som sidder lige i vindmodstanden foran MCen... Så er det jo klart at den skal bruge mere benzin... Det er stort set den eneste teori der giver lidt mening med den, som jeg kan tænkte mig frem til i hvert fald..

Hvis der er nogen som har en bedre forklaring så kom endelig *g*

Kommentér på:
Speed Sensor

Annonce