432 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Luftfilter problem zzr1200 Luftfilter problem zzr1200

Hej.

Jeg har en ZZR1200 motor monteret på min ZX10 89'er. Nu har jeg så fået anskaffet mig ZZR1200 karburator også, men så der ikke plads til luftfilter! Nogen der har en smart måde at modificere montere luftfilter på meget lidt plads eller link til side med flade luftfiltre?

Til sidst: Ville det være fuldstændigt uansvarligt at køre uden luftfiltre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luftfilter problem zzr1200
  • #1   9. feb 2007 Hvis det skal monteres i en kasse så er der PureTec filter. Det er bare en flad filter masse. Kan købes til Aprilia på www.Kaemna.de. Det burde kunne modificeres til at passe på sådan en ZZR 1200

Mvh

Nikolaj

• #2   9. feb 2007 Der er netop ikke plads til luftfilter kassen. Skal have sådan nogle enkeltfiltre på der ikke fylder for meget..

• #3   9. feb 2007 Du kan køre uden luft filtre, men det er næppe anbefalelsesværdigt. Sandsynligheden for at få støv ind i selve motoren er minimal, men du skal regne med, at du bliver meget dygtig til at adskille og rense dine karburatorer.

Du bliver også rigtig dygtig til at justere og synkroniser - når du får det lært. Du kommer til at få masser af øvelse smiley

• #4   9. feb 2007 Hvad med at købe en filter dug og klippe til så den passer på indsugningerne. Så kan den lige sættes fast med en strips.

Mvh

Nikolaj

• #5   9. feb 2007 Udskyl Knud, men der kommer ikke mere skidt i karburatoren ved at køre uden filter, jeg kører uden filter og har gjort det i 15 år, så jeg er en lille smule klåge-Åeg på det punkt, og Søborg, du kan regne med at justere karbs. oftere med enkeltfiltre da de bliver uens beskidt, så hvis dine cv karburatorer kan gå med tragte, så brug det

• #6   9. feb 2007 hej søborg
    der er ingen problem i at køre uden filter .
    find nogle trakte at sætte på i stedet så for du også det rigtige flow. er der ikke nogle trakte i dit luftfilter du kan bruge?

• #7   9. feb 2007 Hej Kartsen

Det er lidt skæg, jeg har nemlig også kørt endel uden filtre. Jeg oplevede derimod, af der satte sig meget mere beskidt snask i dem end uden. Der var dog ikke nogen egentlige problemer i det andet en renseriet og deraf følgende justeringer.

• #8   9. feb 2007 Tak for svar alle... Flemming hvad mener du med tragte? Sidder der sådan nogle i ZX10 filteret? Jeg må jo prøve mig lidt frem og se hvordan det går.... Jeg er lidt usikker på hvor meget plads der vil være, men er sikker på at selve filter kassen ikke kan sidde der med de nye filtre.

• #9   10. feb 2007 hej søborg
    ja i zx 10 filterkassen sidder der trakte. men de passer nok ikke på zzr karburatorene da monterings flancen er er anderledes fra zx til zzr. Har du ikke fået en zzr luftfilterkasse med?

• #11   11. feb 2007 Hej søborg / dannie
    en zx har ikke ram air som en zzr
    så derfor er der ikke så meget plads under tanken på en zx så der er nok ikke plads til en luftfilterkasse fra en d model.
    men måske med en c model tank og luftfilter. men dette er et skud.
    mvh flemming

Kommentér på:
Luftfilter problem zzr1200

Annonce