802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Xenon og loven? Xenon og loven?

Hej Mcgalleri!!
Jeg tænkte på, om det var lovligt at køre med xenon. Til biler er der jo en række ting, som skal være opfyldt før det er lovligt. Der skal være: lygtevaskere, og automatisk niveauregulering.
Men er der som sagt nogle regler for os motorcykelister?

Mvh.
Jonas.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xenon og loven?
  • #1   22. feb 2007 De samme regler gælder for MC'er. Så det er ulovligt at have det monteret. Men jeg er heldigvis ikke blevet stoppet med det endnu.
    Anders

• #2   22. feb 2007 Som Anders siger, er det ulovligt.

Men jeg har det på bilen, uden lygtevaskere og uden automatisk niveauregulering, og er heller aldrig blevet stoppet smiley

Og hvis jeg skulle få bøde for det en dag, så er det også det værd

• #3   22. feb 2007 Jeg monterer Bi-xenon på min Mc i næste uge. Og kan politiet ikke se at det rent faktisk er en sikkerhedsforanstaltning, så må de give mig de 500 kr i bøde. Dem betaler jeg glædeligt for at blive SET!

• #4   22. feb 2007 Til Jesper ....

Hvad for et kit monterer du?

Har du en pris og et link ?

• #5   22. feb 2007 Tak for jeres svar. Har bare set i Touring nyt, at man kan få den nye BMW mc med Xenon lys. D.v.s. den har forlygtespulere og automatisk niveauregulering. Hvem fanden gider at spule sin kåbe til med spriklervæske....????? Generalt kører mc'ere jo ik' rundt med beskidte forlygter.

Mvh.
    Jonas.

• #6   22. feb 2007 @Jonas -> Hvor vil du have sprinklervæsken i første omgang? I en en sidetaske? ;o)

/Anders

• #7   22. feb 2007 Hey alle.. Nu er jeg kommet lidt sent med på xenon-bølgen. Spørger nok dumt, men er det bare pæren man skifter ud til en med xenon gas ?? Og kan jeg dermed få sådan en til GSXR600 '98?

• #8   22. feb 2007 Til Anders,

Det er folk herinde, som siger, at det er samme regler m.h.t. xenon for biler og mc'ere. Derfor er det jeg siger: Forlygtespulere på en mc er sgu da for åndsvagt.

Og ja, jeg giver dig ret: Hvor skal spriklervæske beholderen være henne???

Mvh.
    Jonas

• #9   22. feb 2007 Tobias B -

Nej, det er ikke kun pæren du skal skifte. Du får et hel kit, med ballaster og pærer. Kittet ser sådan ud:
    http://www.xenonkit.dk/xenon.3.jpg

• #10   22. feb 2007 Pyt med om det er lovligt. Man bliver set, og det er tydeligt at mærke, og så er det bedre end at køre med høj lys.

Jo højere K som sagt. Jo mørkere og dårligere lys.
    Og tilbage til den BMW med xenon. Jeg tror ikke på at den har lygtevasker, men fedt at man kan få det.

Jeg har selv et MKS kit og jeg syntes ikke det lange lys passede ret godt i forhold til Halogenerne, det kan rettes men så blænder de lidt mere, men pyt det er ikke ret meget. (Se min Leonardo)

Hvad kit man skal have er der flere muligheder for.
    Xenon til H3 eller H7 pærer er lige til.
    H4 er lidt anderledes da de kan fåes med kortlys kun, Kortlys + halogen langlys og så Bi-xenon med kort og lang xenonlys

I mit MKS kit foregår det ved at selve den lysgivende del bliver trukket frem og tilbage hvor en åbning i skjoldet gør om den laver langt lys eller ej.

Umiddelbart findes der mange producenter derude og jeg kender kun til Det kit jeg selv har. Og så har jeg hørt meget godt om Wide wiew prime.

Tilbage til MKS kittet så er det ikke et kit man kan "dele" der sidder et styre relæ som styre begge lygterne og man bruger kun det ene stik fra pærerne.

Det er rimeligt simpelt, men det kræver at man kan finde plads til at få det monteret.

• Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
    #11   25. mar 2007 Michael [skive]; Så tilfældigt at Jesper J gør opmærksom på hvilket kit han vælger her; http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=32586

Jonas; Har du stadig ikke fundet en løsning - så er du mere end velkommen til at skrive.

Kommentér på:
Xenon og loven?

Annonce