Til syn 2 ! Til syn 2 !
Jeg skrev til færdselsstyrelsen og klagede over dette syn. De sende bare de ca. 900 sider om synsvejledning som jeg havde skæmmet iforvejen og meddelte at de ikke gik ind i det enkelte syn nu har jeg meldt mig ind i SKAD ( TFTB ) for ifølge Applus er jeg nu costombygger
pga. En skide bremseskive . Det kunne være rart at få den rare synsmand fra Applus Haslev monteret en stor næse som man siger . Jeg skriver igen når ( hvis ) jeg er blevet klogere. Jeg vil egentlig gerne lige høre! Er der andre der har oplevet at en bremseskive udskiftning blev noteret som en konstruktiv ændring i CRM ? Jeg har iøvrigt lige solgt denne mc, og den unge mand virkede virkede glad for denne ( costombike ) som han sagde , den bremser jo rigtig godt
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 50 Emner: 90 Svar: 1.224
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
nov 2014
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 84
Jeg kender en der arbejder ved teknologisk institut i århus som laver dokumentation osv. af ombyggede køretøjer. Ifølge ham så er en konstruktiv ændring noget der ændrer de bærende dele, altså en ændring der kan kompromittere sikkerheden af grundkonstruktionen af motorcyklen.
Havde det været bremsekaliber ophæng var det en anden sag, men en bremseskive falder ikke i den kategori...Med mindre det er en "hjemmelavet" skive og det ligner det bestemt ikke...
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 985
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 18 MC-er: 7 Emner: 28 Svar: 166
Held og lykke
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Men jeg begriber fandme ikke, at det skal skrives i papirene som en konstruktiv ændring, det er heltsort.
okt 2015
Følger: 5 Følgere: 32 Emner: 45 Svar: 263
jun 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 76
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 105
her er et uddrag og nederst står der det skal reg i DMR
Hvis der monteres bremser fra en anden bil eller bremser fra en ”after market” leverandør
(bremser, der ikke originalt sidder på en anden bilmodel), skal ét af følgende
krav være opfyldt:
• De monterede skiver/tromler stammer fra en bil med mindst samme effekt og
akseltryk (for- henholdsvis bagakseltryk)
• De monterede skiver/tromler har mindst samme diameter og tykkelse (for tromlebremser:
bredde) som de originale skiver/tromler henholdsvis for og bag.
Opfyldelsen af de to krav kan kombineres. Ændringen skal være kontrolleret og
bekræftet af en prøvningsinstans.
Hvis ovennævnte ikke er tilfældet, skal der foretages afprøvning af bremsefading
som nævnt i afsnit A2. Effektforøgelse 21-40%.
I alle tilfælde skal der desuden foretages de kontroller, der er nævnt nedenfor under
Afprøvning.
Ændringen skal synes, godkendes og registreres i DMR
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Korrekt... ændringer.
Så længe man køber en ordentlig og godkendt skive (som trådstarter jo også har gjort), så kan det altså ikke passe at det er en konstruktiv ændring.
Der ændres jo ikke på bremserne, der monteres blot en ny skive i stedet for en nedslidt.
Kan da ikke være rigtig at man skal købe originale bremseskiver for at undgå at ryge ud i en konstruktiv ændring.
Hva så hvis man skifter skiver for og bag samtidig? Så har man pludselig bygget på tværs af zonerne, og står med en ''ombygningen'' der skal betales afgift af.
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 76
Til syn 2 !