1.330 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Til syn 2 ! Til syn 2 !

Jeg skrev til færdselsstyrelsen og klagede over dette syn. De sende bare de ca. 900 sider om synsvejledning som jeg havde skæmmet iforvejen og meddelte at de ikke gik ind i det enkelte syn smiley nu har jeg meldt mig ind i SKAD ( TFTB ) for ifølge Applus er jeg nu costombygger smiley pga. En skide bremseskive . Det kunne være rart at få den rare synsmand fra Applus Haslev monteret en stor næse som man siger . Jeg skriver igen når ( hvis ) jeg er blevet klogere. Jeg vil egentlig gerne lige høre! Er der andre der har oplevet at en bremseskive udskiftning blev noteret som en konstruktiv ændring i CRM ? Jeg har iøvrigt lige solgt denne mc, og den unge mand virkede virkede glad for denne ( costombike ) som han sagde , den bremser jo rigtig godt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til syn 2 !
  • #1   16. mar 2017 Fanneme godt du tager kampen , godt gået

• #2   16. mar 2017 Har byttet det der var værre uden at der var nogen der sagde noget. Kan kun ryste på hovedet.

• #3   16. mar 2017 En bremseskive? Seriøst - er det virkelig DEN eneste begrundelse?

• #4   16. mar 2017 Vigtigt og mega sejt at du tager kampen!
    Jeg kender en der arbejder ved teknologisk institut i århus som laver dokumentation osv. af ombyggede køretøjer. Ifølge ham så er en konstruktiv ændring noget der ændrer de bærende dele, altså en ændring der kan kompromittere sikkerheden af grundkonstruktionen af motorcyklen.
    Havde det været bremsekaliber ophæng var det en anden sag, men en bremseskive falder ikke i den kategori...Med mindre det er en "hjemmelavet" skive og det ligner det bestemt ikke...

• #5   16. mar 2017 Sejt at du gider - de røvhuller skulle tvinges til at tage både deres arbejde og andre folk seriøst, men det er nok for meget forlangt..

• #6   16. mar 2017 Virker da også mega øb og bøv med alt det postyr omkring en skide Skive.

Held og lykke

• #7   16. mar 2017 Jeg syntes egentlig det er fair nok, at der kræves f.eks TÜV på en bremseskive, så folk ikke bare står og bikser noget sammen af en gammel rundsavsklinge hjemme i skuret.

Men jeg begriber fandme ikke, at det skal skrives i papirene som en konstruktiv ændring, det er heltsort.

• #8   16. mar 2017 Gå uden om Aplus synes tit de har skrankepaver ansat der.

• #9   16. mar 2017 Ændring af bremser, styrtøj og bærende elementer er konstruktive ændringer der kræver dokumentation for egnethed det er en regel som færdselsloven, det er jo ikke regler der kan gradbøjes alt efter humøret hos den enkelte synsmand. Start med at købe ordentlig kvalitet så har tingene også de rigtige godkendelser

• #10   16. mar 2017 #3 Søren kik selv ligner det en costombike

profilbillede
  • #11   16. mar 2017 Der kom jo en del stramninger i vejledning om syn januar 2017
    her er et uddrag og nederst står der det skal reg i DMR

Hvis der monteres bremser fra en anden bil eller bremser fra en ”after market” leverandør
    (bremser, der ikke originalt sidder på en anden bilmodel), skal ét af følgende
    krav være opfyldt:
    • De monterede skiver/tromler stammer fra en bil med mindst samme effekt og
    akseltryk (for- henholdsvis bagakseltryk)
    • De monterede skiver/tromler har mindst samme diameter og tykkelse (for tromlebremser:
    bredde) som de originale skiver/tromler henholdsvis for og bag.
    Opfyldelsen af de to krav kan kombineres. Ændringen skal være kontrolleret og
    bekræftet af en prøvningsinstans.
    Hvis ovennævnte ikke er tilfældet, skal der foretages afprøvning af bremsefading
    som nævnt i afsnit A2. Effektforøgelse 21-40%.
    I alle tilfælde skal der desuden foretages de kontroller, der er nævnt nedenfor under
    Afprøvning.
    Ændringen skal synes, godkendes og registreres i DMR

• #12   16. mar 2017 #9

Korrekt... ændringer.

Så længe man køber en ordentlig og godkendt skive (som trådstarter jo også har gjort), så kan det altså ikke passe at det er en konstruktiv ændring.

Der ændres jo ikke på bremserne, der monteres blot en ny skive i stedet for en nedslidt.

Kan da ikke være rigtig at man skal købe originale bremseskiver for at undgå at ryge ud i en konstruktiv ændring.

Hva så hvis man skifter skiver for og bag samtidig? Så har man pludselig bygget på tværs af zonerne, og står med en ''ombygningen'' der skal betales afgift af.

• #13   17. mar 2017 Til #11 prøv at læs fs 's. Synsvejledning afsnit 14.02 18.05 Og. 14.03 og se hvad du for ud af det.

Kommentér på:
Til syn 2 !

Annonce