492 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Udstødning/forbrænding Udstødning/forbrænding

Er der nogen der har stødt på en formel hvormed man kan beregne minimum diameteren/lysningen på forrør? Har 1127 ccm i slagvolume fordelt på 4 cylindere, 4 X ø 40 mm. karburatorer. Hvilke andre faktorer spiller ind? Vil værdsætte jeres kommentar.
Mvh. Thyge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstødning/forbrænding
  • #1   23. mar 2017 I min verden kommer det an på om du vil ha top effekt eller mere træk i bunden... jo større rør jo mindre bundtræk. Jeg ville ikke bevæge mig langt væk fra original størrelse

Andre har nok en anden mening..

• #2   23. mar 2017 De første 10 cm (+/-) skal helst holdes, i samme ID som selv udstødningsporten.

Der efter skal, du til at gøre op med dig selv. Hvor effekten skal ligge (Som Allan også er inde på)
    Men gas temp, og puls længte er to meget afgørende fakture. Men du skal bare være klar over det er MEGET tidskrævende at arbejde med.

• #3   24. mar 2017 Sagen er den at jeg har et fint yoshimura system fra en gsxr 750 1986, det kan monteres på min gsxr 1100 1986 men lysningen er ca 6 mm mindre end porten.
    Er lidt bange for at den ikke kan komme af med varmen.

• #4   24. mar 2017 Varmen skal den nok komme af med, men det vil helt sikker koste top effekt.

Kommentér på:
Udstødning/forbrænding

Annonce