{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Noget er løst v/bump {{forumTopicSubject}}

Hej MCG, håber i har nydt weekendens vejr og fået tilbagelagt nogle km smiley

Det har jeg også selv, men men, igår skete der så noget spøjst da jeg kørte en lang tur på min 2010 Kawasaki Vn900 Classic.

MC'en har kørt og kører stadig upåklageligt, der er intet at mærke, lige indtil jeg rammer et stykke vej med f.eks dårlig asfaltering eller huller i vejen. Generelt bare et eller andet der giver rystelser i mc'en, for når det sker, så er det tydeligt at mærke at noget er løst et sted på Mc'en. Umiddelbart føles det som noget der er hopper/ryster, noget der har rykket sig løst. først tænkte jeg at det var "gearstangen", hvor der både er pedal til hæl og tå, og da der er god frigang, så kan den hoppe/vippe frem og tilbage! Samtidig sidder den ca. der hvor det føles som om det kommer fra, midt på Mc'en/rammen, måske helt nede mod bunden - Men jeg har kigget den igennem idag og kunne ikke umiddelbart finde noget der sad løst! og det med gearet, det testede jeg ved at "låse" stangen med foden og køre over noget ujævnt og rystelserne var der alligevel.

Det eneste jeg har ændret/pillet ved for nyligt, er at jeg har monteret et nyt kortere styr(drag bar istedet for de org. kurvede styr!), så kablerne til både kobling og bremse er nu lidt for lange. Kan det have bidraget til at rykke noget løst ved f.eks koblingshuset, som kan ryste ved kørsel!?

Hvad overser jeg, alle gode ideer til fejlsøgning modtages med kyshånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Noget er løst v/bump
  • #1   5. apr 2017 Hmm.. smiley
    Kommer i tanke om jeg selv oplevede noget tilsvarende..
    Måske - bagstøddæmperen er gået..? baghjulet opfører sin egen vilde rasledans hvergang du rammer et bump.. smiley ?

    Alt kan føles fint og i orden når man sætter sig op og bare kører normalt..

    Rasle-skramle lyden kommer så fra nålelejerne i ønskebenene - netop, fra under biken som du beskriver, - de giver hurtigt op når dæmpere er gået..?

    Måske, eventuelt, - en tanke der er nem at checke..
    smiley


Kommentér på:
Noget er løst v/bump

Annonce