{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.216 visninger | Oprettet:

Kommunikation på mc? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre hvad i har af gode løsninger og udstyr til at kommunikere mens man køre mc. Både med andre motorcykler man evt. køre sammen med, men også hvis man han kæresten bag på?

Jeg kan se at man kan købe alle former for Bluetooth headset og walkie osv.
Men nu når alle har en smartphone må man da også kunne udnytte den til noget? Billigt er toppen af det jeg søger. ;D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommunikation på mc?
  • #1   15. maj 2017 Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/222228342512

  • #2   15. maj 2017 Jeg har også søgt efter en App til min Android smartphone, men fandt ikke noget brugbart. Hvilket man faktisk kan undre sig over, når smartphones kan alt i dag.

    Men husk, at selvom vi finder en brugbar smartphone App, så skal du alligevel have et fornuftigt headset til hjelmen.
    Altså noget som ikke et totalt bøvlet pga ledning og dimser som hopper ud af øret når hjelmen tages på.

    Jeg har fundet mig et sæt brugte bluetooth headset på DBA, som jeg skal prøve af, når de kommer med posten.
    Det er af mærket "N-Com", hvor producenten har en hjemmeside modsat det du finder billigt på eBay (dem har jeg selv kigget på og vurderet for dårlige).


  • #3   15. maj 2017 Når du vælger intercom, mener jeg, du lige skal tænke på, hvilke kompatibilitet du ønsker samt hvor mange, der skal være forbundet i gruppen ad gangen smiley

    Jeg har Nolan B3 (N-Com), som understøtter Universal Intercom, hvilket vil sige, at det kan snakke sammen med f. eks. Cardo, Interphone m.fl. Men det er stadigvæk one-2-one og fungerer kun mellem to personer ad gangen. Vi er to, der knævrer løs, når vi kører på de lange ture, men uden de andre. Det er downside.

    Interphone F5MC og Tour understøtter op til 4 i gruppen.

    Cardo Scala Rider PACKTALK understøtter derimod op til 15 i gruppen og med en rækkevidde på op til 8 km. Det lyder smart, men vil jeg nødigt kloge i...

    På et tidspunkt købte jeg og flere af gutterne hver især en Midland G8E BT, som er en PMR radio med indbygget Rider/Passenger port. Den forbinder jeg til min hjelm via Bluetooth eller kabel og kan så ellers snakke løs med de andre over store afstande. Den løber ikke tør i løbet af en dags snakkeri. Man kan vælge VOX (stemmeaktiveret opkald) eller benytte den medfølgende trykknap.
    Det er IMHO langt den bedste løsning i bjerge og over store afstande. Den fungerer i øvrigt sammen med de billigste PMR radioer som dem fra Harald Nyborg og dem, de sælger hos Louis i komplette kits.

    Der er også flere, der benytter sig af Apps - á la denne:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidintercom

    Nå ja, og så er der jo den helt lette:
    Gruppesamtale via mobilnettet - evt over en Messengergruppe eller blot via telefonopkald....

    Er man i udlandet efter 15. juni, er der meget større fleksibilitet omkring roaming, så det burde ikke give problemer smiley


  • #4   15. maj 2017 Prøv at kigge på Sena 10 -20

  • #5   15. maj 2017 Jeg har 3 styk af dem #1 linket til, det fungerer superb ikke engang til prisen, hvis det havde kostet det dobbelte havde det også fungeret godt til prisen smiley

Kommentér på:
Kommunikation på mc?

Annonce