{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Ib R
Ib R
Tilmeldt:
17. maj 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Yamaha TDM 900 fra 06 vibrere {{forumTopicSubject}}

Har lige købt denne Yamaha og er blevet lidt i tvivl om der er noget galt med den når jeg kører i 5 eller 6 gear kan man faktisk ikke køre under 3000 omdr. Uden at den vibrere meget er det normalt?
Den har kørt 19000km

Mvh. Ib


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha TDM 900 fra 06 vibrere
  • J.Z. A
    J.Z. A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 4
    #1   17. maj 2017 Hej, har selv en TDM 900 fra 2007, som har været super pålidelig og har nu kørt 80 tKm. Ja, den ryster sig lidt under 3.000 rpm og den trækker også først rent fra 3.500 rpm. Så for mig er 3.500 minimum og også cruicing rpm ved 95 km/t. Ved 'pæn' kørsel klarer den generelt 25 km på literen.!

  • Ib R
    Ib R Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   17. maj 2017 Hej J.Z.A
    Tak for svar
    Ja det er fuldstændig som du beskriver smiley
    Som så åbenbart er normalt have en SV 1000 før som jeg synes kunne gå længere med som jeg husker det smiley og har læst at denne skulle være "næste" som en v 2 derfor jeg blev lidt skuffet /overrasket


  • #3   18. maj 2017 Den er som en V2 motor. Men der er også forskel på v2 motorer. Den karakter du har oplevet på eb SV1000 kan du ikke regne med er generel for alle V2 motorer.
    Hvis SV'ereb har et tungere svinghjul, kan den gå roligere ved lave omdrejninger, til gengæld trives den så ikke så godt i nærheden af det røde felt.


  • #4   18. maj 2017 TDM er ikke en V2 men en parallel twin som det populært kaldes.
    Men en dejlig motor er det, den lyder "så rar"


  • #5   18. maj 2017 Nej Jan. Det er en 2 cylindret rækkemotor med 270 graders krumtap. Den trækker altså på samme måde som en konventionel 90 graders V2

  • #6   18. maj 2017 Det er en objektiv vurdering om du mener den trækker som en V2, om du vil kalde det række er blot ordkløveri, på. engelsk er det en Parallel Twin.


  • #7   18. maj 2017 Nej Jan. Selv på engelsk er der forskel på "parallel twin" og "straight twin". Men motorlære er ikke en del af programmet, når man skriver om motorcykler, og motorer.
    Jeg er udemærket klar over, at "parallel twin" er normal tale på engelsk, selv i fabrikanternes brochure. Og det danske materiale oversat af ukyndige, vha Google translate gør det kun værre.
    Senest er det Kawasaki der har glemt at det engelske ord Trelis betyder rørgitterramme

    En 270 gradet R2 har præcis samme karakter som en traditionel 90 graders V2, forudsat de har samme tuningsgrad.

    Vedr række 2 og parallel twin, så kan du blive klogere her
    https://www.bikesmedia.in/reviews/difference-between-inline-twin-parallel-twin-cylinder-motorcycle-engines.html


  • Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #8   28. apr 2019 Har en tdm 900 årg 06. Oplever at ved motorvejs kørsel ved 130kmt. Kører den fint. Men ved 140kmt kommer der mange rystelser og forgaffel vibrer meget. Og ikke ved de 130. Er der andre der oplever det eller er der noget galt. Mc inden den havde jeg en tdm 850tx i 8 år. Der var der intet med. Super mc.

Kommentér på:
Yamaha TDM 900 fra 06 vibrere

Annonce